Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 22:25
http://nos.nl/artikel/213...tthew-is-een-monster.html
Orkaan Matthew groeit mogelijk uit tot de zwaarste orkaan die de VS treft in decennia. Daarvoor waarschuwt het nationale weerbureau. De laatste keer dat er zo'n zware waarschuwing werd afgegeven door het National Hurricane Center was vlak voordat het land werd getroffen door orkaan Katrina. Toen kwamen ruim 1800 mensen om het leven.

Orkaan Matthew gaat vandaag aan land in de VS. Op sommige plekken is dat al goed te merken.
Waarschijnlijk is bij iedereen hier wel de orkaan Katrina bekend, deze nieuwe orkaan genaamd Matthew heeft in Haiti al meer dan 300 doden veroorzaakt en gaat vandaag aan land in Florida.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hoorde net nog in het nieuws dat hij nogal afgezwakt was en een categorie lager zat inmiddels.
Hurricane #Matthew a category 3 storm with winds at 120mph. Another update at 5am @weatherchannel app
3 inderdaad dus, vannacht nog 4. Alsnog flink natuurlijk, maar wel minder dan Katrina.

[ Voor 52% gewijzigd door PWM op 07-10-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 07:19
Ja ik volg deze orkaan ook, inmiddels met een stuk minder spanning gelukkig. Mijn pa zit in Holguin, Cuba. En even was er sprake van dat de orkaan best in de buurt zou komen. Maar gelukkig heeft hij enkel het meest oostelijke puntje van cuba geraakt.

Wel kut voor haiti natuurlijk en ik ben ook wat pessimistisch voor de bahamas, daar ging hij dwars over heen.