[Advies]Welke geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:39
Orienterend voor een nieuwe computer, is een van de lastige vragen de geluidskaart.

Ik zoek een?
Geluidskaart, stereo is voldoende, surround ga ik niet gebruiken, meer voor recording en het luisteren van muziek.

Wat is je budget?
500 euro, minder is altijd beter

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
RME, ESI, andere merken zouden ook kunnen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zoek een PCI express geluidskaart voor een toekomstige computer voor een WIndows (v10, 64 bits, professional edition) gebasseerd systeem. Eisen die ik zo kan bedenken:
[list]
[li]Goede kwaliteit (lastig meetbaar, misschien SNR)[/li]
[li]Lage latency[/li]
[li]PCI express[/li]
[li]24 bits, minimaal 96 kHz[/li]
[li]Analoog stereo in[/li]
[li]Analoog stereo out[/li]
[li]coax uit in geval van 192 kHz, anders zou optisch ook een optie kunnen zijn[/li]
[li]optisch en coax in[/li]
[/list]

Het zou mooi zijn wanneer er ook Midi IN/OUT op zat, maar dat kan evt. via een andere (goedkope) interface.

PCI express begint heel erg zeldzaam te worden zie ik, maar ik heb de interface het liefst intern.

De RME HDSPe AIO PCIe audio interface zou een optie kunnen zijn, al is hij wat prijzig.

De ESI Juli@ zou perfect zijn, maar ik zie overal alleen de PCI variant te koop, zowel bij Bax als Thomann.

Iemand andere alternatieven?

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Meestal zijn de on board geluidkaarten prima. En is alleen voor speciale audio setups een externe nodig

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Ik heb nog een http://www.esi-audio.com/products/maya44xte/ liggen, die weg mag.

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Ding werkt niet onder linux. :(