Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Sinds kort heb ik een Xiaomi Mi WiFi Mini Router, zo ééntje met 2 antennetjes. Mooi klein, maar helaas is alles op de site in het Chinees en krijg ik het apparaatje helemaal niet aan de praat. Is er iemand die weet hoe ik het wel werkend krijg?
Voor alle meedenkers vast hartelijke dank.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iMac met OS X El Capitan

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via Internet een paar Engelstalige sites, maar tot nu toe heeft het nog geen werkende router opgeleverd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat gaat er dan niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Dit dus.
Misschien een uitgebreidere beschrijving van je "probleem"?

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Heb je ook al Google Translate geprobeerd?
Sowieso is Google in deze jouw vriend, daar hele volksstammen al druk zijn geweest met dit routertje. Ook hier op GoT.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:49:
Via Internet een paar Engelstalige sites, maar tot nu toe heeft het nog geen werkende router opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 20:59
Heb je hier al gekeken? En anders kun je het hier nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Dank voor jullie antwoorden en suggesties. De eerste "hier" van dimmak is voor de Mac, dus die gebruikt. Tot het openen van het IP adres gaat het goed. Daarna krijg ik heel andere plaatjes te zien met andere Chinese teksten. Ook met Google Translate is het me niet gelukt. Uiteindelijke resultaat is dat op de Mac bij het zoeken naar WIFI er een vinkje staat bij de Xiaomi en Internet vol in bedrijf is, maar er wel een scherm tevoorschijn komt met een driehoek met uitroepteken. Als ik op het blauwe vak klik in dat scherm komt een scherm waarop je kunt zien dat de mac wel verbinding heeft met de Xiaomi, maar de Xiaomi niet met het Internet. Als ik nu met de iPhone Wifi zoek, zie ik de Xiaomi, maar ik krijg geen verbinding. Zelfde plaatje met driehoek en dat het plaatje dat er geen verbinding is tussen Xiaomi en het Internet.

:) :) _/-\o_ _/-\o_ :) :)

Ongelooflijk maar waar!!!! Ik heb het aan de praat!! Het bleek dat ik steeds koos voor Router, maar het moest een WIFI extender zijn. Allemachtig wat een gepruts allemaal maar dank zij al jullie meedenken en toch maar weer eens zoeken op Internet een mompelende Amerikaan gevonden met een YouTube filmpje. Stap voor stap gedaan wat hij liet zien en het werkt.
Dit is de link:
YouTube: Xiaomi router wireless extender setup
Nogmaals dank aan alle meedenkers.

Groeten van Reimpie

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2016 16:35 . Reden: Probleem opgelost. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

GFY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonvk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01 13:34
Weet iemand of de Xiaomi is in te stellen als bedraad aangeloten accespoint (dhcp server uit) en kun je dan de wan port gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ja, zowel als bedraad als draadloos accesspoint (repeater).

Ik ga er hierbij vanuit dat je al een Xiaomi account hebt.

Methode bedraad:
Reset naar factory
Verbind met UTPdraad op Wan-poort
Disconnect pc met bestaande netwerk
Verbind je laptop/pc met het fabrieksnetwerk xiaomi_xxxx of met utp op andere poort
Open browser en typ miwifi.com (of dat doet hij al automatisch)
Omdat je geen internet hebt, moet je de pagina even vertalen met google-translate op je mobiel met camera.
Kies voor accesspoint mode (wired relais).
Volg verdere instructies mbt account

Draadloos accesspoint:
Reset naar factory
Disconnect pc met bestaande netwerk
Verbind je laptop/pc met het fabrieksnetwerk xiaomi_xxxx
Open browser en typ miwifi.com (of dat doet hij al automatisch)
Omdat je geen internet hebt, moet je de pagina even vertalen met google-translate op je mobiel met camera.
Kies voor wireless accesspoint mode (wireless relais).
Geef aan xiaomi je bestaande netwerk op.
Volg verdere instructies mbt account

Indien je hoofdrouter ook een xiaomi is, zal hij zelfs een netwerktopology tonen en is het koppelen zo goed als automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonvk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01 13:34
Kun de wan port gebruiken als de router in repeater mode staat?
Pagina: 1