Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van Mac naar PC; gebrek aan juiste software kennis

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:49
Ik ben inmiddels zo goed als over van Mac naar PC, maar ik merk dat ik weinig kennis heb van bepaalde software. Ik heb jarenlang met plezier gewerkt met CS4 en dan vooral Soundbooth, Photoshop en Premiere Pro. Destijds zeer goedkoop een licentie kunnen kopen, maar dat zit er nu niet meer in. Ik zou graag overstappen naar CC, maar het is me voor mijn gebruik echt té duur. Tevens wil ik graag een eenmalige aanschaf en geen abonnements dienst. Ik zoek dus goede alternatieven voor deze 3.

Ik ben echter een beetje huiverig om trial versies te downloaden, vanwege malware en bloatware. Het hoeft zeker geen gratis software te zijn. De stap naar Elements lijkt een logische, echter heb ik het idee dat deze behoorlijk uitgekleed zijn. Ik denk dus dat ik op zoek moet naar een alternatieve oplossing die betaalbaar is.

Waar ik vooral naar op zoek ben;

-Video editing software
-'Photoshop' vergelijkbare software
-Digital audio editor
-E-mail client
-Virus scanner (? Heb ik deze überhaupt wel nodig, ik geloof meer in 'gezond verstand')
-Torrent client
-VPN client
-Foto/video archivering

Met andere woorden, wie heeft er tips zodat ik niet het halve internet hoef te downloaden om te zien wat nu de meest fijne software is. Het oog wil ook wat, dus bijvoorbeeld iets als Sony Vegas zie ik dus echt niet zitten. Bij voorbaat dank.

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

- Video weet ik niet
- GIMP
- Audacity
- Thunderbird
- Avast
- Transmission
- VPN weet ik niet
- Weet ik niet

Succes

👑

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 16:22
-Video editing software
Sony vegas is wel een van de beteren volgens mij, maar verder hier geen ervaring mee.
-'Photoshop' vergelijkbare software
Gimp, Painttool SAI komt ook redelijk over een, of misschien paint.net
-Digital audio editor
Audacity
-E-mail client
Outlook, Thunderbird, Webclient ?
-Virus scanner
Avast free is een prima versie, en ook zit er Windows defender/Security essentials ingebakken.
-Torrent client
Utorrent ( lichte variant van Bittorrent )/Bittorrent
-VPN client
OpenVPN als je een eigen adres hebt, Ik gebruik zelf veelal Tunnelbear en die heeft een bijgeleverde client.
-Foto/video archivering
Deze snap ik niet helemaal, wat wil je precies dat het doet ? Misschien iets van Picasa van google of bedoel je dat niet ?

Je kan ook altijd alternativeto.net/ op kijken, er staat soms troep tussen maar vaak ook wel fijne alternatieven.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

We kunnen natuurlijk wel lijstjes gaan afstruinen voor je, maar welke opties heb je zelf al gevonden? Nu krijg ik het gevoel dat dit een boodschappentopic is, waarbij wij degenen zijn die de boodschappen moeten doen. De applicaties die jij gebruikte hebben hoogstwaarschijnlijk ook ondersteuning voor een ander OS.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Op te voorkomen dat dit een roept u maar - opsomtopic wordt gaat hier een slotje op. De meest voor de hand liggende keuzes zijn wel genoemd en wat voor de één te uitgekleed is, is voor de ander een woud van mogelijkheid.
-Virus scanner (? Heb ik deze überhaupt wel nodig, ik geloof meer in 'gezond verstand')
De vraag bewijst alleen dat gezond verstand minder algemeen is dan meestal gedacht. Lees even de discussies in B&V. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.