Aanpassen berichten voor V&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 21:47
Sinds Tweakers de optie heeft om via berichten te reageren op advertenties zakt de reactie hoeveelheid drastisch terug. Ik vermoed dat niet veel leden dagelijks op Tweakers komen en daardoor het product op een andere website soms al verkocht hebben. Dit is jammer, want ik heb vaak wel interesse in de producten.

Is het mogelijk om:
A. Gebruikers standaard via e-mail op de hoogte te stellen van nieuwe berichten
B. Stoppen met het gebruiken van berichten voor V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Stoppen met berichten om 1 klein probleem te verplaatsen lijkt me niks...
Als verkoper niet regelmatig op Tweakers kijkt en ook geen email/telefoonnummer oid geeft voor contact, dan wil je daar sowieso toch niet kopen, ik gebruik het gewoon als een makkelijke manier om de marktplaats achtige verkopers direct eruit te halen ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
RGAT schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:05:
Stoppen met berichten om 1 klein probleem te verplaatsen lijkt me niks...
Als verkoper niet regelmatig op Tweakers kijkt en ook geen email/telefoonnummer oid geeft voor contact, dan wil je daar sowieso toch niet kopen, ik gebruik het gewoon als een makkelijke manier om de marktplaats achtige verkopers direct eruit te halen ;)
Je gaat nu het onderwerp verschuiven van de communicatie met de verkoper tot wat er mogelijk voor verkoper achter schuil gaat. Lijkt mij niet relevant.
Verder stel ik ook een optie voor om het systeem aan te passen, graag je inzicht daarin en niet direct afschieten op basis van een optie. }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 20:58

InFamous

excommunicado

schuit24 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:56:
Sinds Tweakers de optie heeft om via berichten te reageren op advertenties zakt de reactie hoeveelheid drastisch terug. Ik vermoed dat niet veel leden dagelijks op Tweakers komen en daardoor het product op een andere website soms al verkocht hebben. Dit is jammer, want ik heb vaak wel interesse in de producten.

Is het mogelijk om:
A. Gebruikers standaard via e-mail op de hoogte te stellen van nieuwe berichten
B. Stoppen met het gebruiken van berichten voor V&A
A. is AFAIK al standaard (ik heb het nooit aan of uit gezet), notificaties kan je hier vinden: https://tweakers.net/instellingen/notificaties/

B. Er is een reden dat er nu standaard via DM gereageerd kan worden, op die manier hebben wij de communicatie inzichtelijk in geval van (mogelijke)oplichting. Via DM kunnen wij voordat een oplichter slachtoffers maakt al ingrijpen, zonder het DM systeem kunnen wij dat pas als er al meldingen komen van slachtoffers.

Daarnaast kan iedereen, zelf de reactie mogelijkheden aan of uit zetten. Standaard staat "bericht toestaan" geselecteerd. Dit kan de verkoper zelf uitbreiden met "reacties toestaan" en "mailen toestaan".

[ Voor 8% gewijzigd door InFamous op 08-10-2016 10:59 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
InFamous schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

A. is AFAIK al standaard (ik heb het nooit aan of uit gezet), notificaties kan je hier vinden: https://tweakers.net/instellingen/notificaties/

B. Er is een reden dat er nu standaard via DM gereageerd kan worden, op die manier hebben wij de communicatie inzichtelijk in geval van (mogelijke)oplichting. Via DM kunnen wij voordat een oplichter slachtoffers maakt al ingrijpen, zonder het DM systeem kunnen wij dat pas als er al meldingen komen van slachtoffers.
A. Kan je dit specificeren? Weet je zeker dat bij alle gebruikers sinds de start van het berichten systeem standaard aan staat dat zij een e-mail krijgen bij een nieuwe bericht op tweakers?

B. Akkoord, maar het is wat beperkt. Beter werkt dan (zoals Marktplaats) om via een eigen e-mail systeem te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 20:58

InFamous

excommunicado

schuit24 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:00:
[...]

A. Kan je dit specificeren? Weet je zeker dat bij alle gebruikers sinds de start van het berichten systeem standaard aan staat dat zij een e-mail krijgen bij een nieuwe bericht op tweakers?

B. Akkoord, maar het is wat beperkt. Beter werkt dan (zoals Marktplaats) om via een eigen e-mail systeem te werken.
A. Zeker weten doe ik het niet, maar bij mij staat het standaard aan en volgens mij bij jou ook.
Bij nieuwe users staat het by default aan.

B. Mensen kunnen zelf instellen of deze een email willen ontvangen bij een DM bericht, als ze deze optie uitzetten kunnen wij daar niks aan doen. Die mensen willen dan blijkbaar geen email ontvangen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
InFamous schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:06:
[...]

A. Zeker weten doe ik het niet, maar bij mij staat het standaard aan en volgens mij bij jou ook.
Bij nieuwe users staat het by default aan.

B. Mensen kunnen zelf instellen of deze een email willen ontvangen bij een DM bericht, als ze deze optie uitzetten kunnen wij daar niks aan doen. Die mensen willen dan blijkbaar geen email ontvangen.
Ik ben het met je eens wbt een gebruiker die het zelf uitzet. Maar het lijkt mij een goed idee om te controleren of de functie echt standaard aan staat en werkt bij nieuwe en bestaande gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

notificaties != DM. Je krijgt geen notificatie bij een DM, en er is ook (nog) geen mogelijkheid om een DM (of dus een notificatie daarvan) via mail te ontvangen.

DM's staan wel standaard aan voor nieuwe gebruikers, en is zelfs een voorwaarde om een V&A advertentie te plaatsen.

* Het zou kunnen dat bij een DM verstuurt vanuit de advertentie er wel een mail gestuurd kan worden (afhankelijk van de notificatie-instelling 'Reactie op advertentie'), maar dat zou ik zelf in de code moeten controleren :P

[ Voor 28% gewijzigd door crisp op 08-10-2016 11:30 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:23:
DM's staan wel standaard aan voor nieuwe gebruikers, en is zelfs een voorwaarde om een V&A advertentie te plaatsen.
offtopic:
Is dat een workaround voor die ene V&A-gerelateerde DM-bug? :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:27:
[...]

offtopic:
Is dat een workaround voor die ene V&A-gerelateerde DM-bug? :+
Je bedoelt dat je in sommige gevallen wel DM's kan ontvangen ook al heb je die uitgezet? Nee, dit is geen workaround maar een onderdeel van het probleem :P Daarom denken we er ook over na om de mogelijkheid tot uitzetten zelf helemaal te verwijderen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:29:
[...]

Je bedoelt dat je in sommige gevallen wel DM's kan ontvangen ook al heb je die uitgezet? Nee, dit is geen workaround maar een onderdeel van het probleem :P Daarom denken we er ook over na om de mogelijkheid tot uitzetten zelf helemaal te verwijderen ;)
offtopic:
Jup, die bug die al heel lang speelt en dacht ik nog steeds bestond, vandaar de opmerking over de workaround :P
:o , dat is ook een oplossing. Maar dan meteen voor iedereen of alleen voor degenen met V&A activiteit?

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 08-10-2016 11:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
crisp schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:23:
notificaties != DM. Je krijgt geen notificatie bij een DM, en er is ook (nog) geen mogelijkheid om een DM (of dus een notificatie daarvan) via mail te ontvangen.

* Het zou kunnen dat bij een DM verstuurt vanuit de advertentie er wel een mail gestuurd kan worden (afhankelijk van de notificatie-instelling 'Reactie op advertentie'), maar dat zou ik zelf in de code moeten controleren :P
Oke, maar naast de BUG. Is dit voor gebruikers dus niet zo handig. Prima om de V&A via DM verplicht te stellen of iets dergelijks. Máár ik denk dat een e-mail notificatie daarvan toch een onderdeel moet worden om de in de topic start genoemde reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

schuit24 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:00:
[...]

Oke, maar naast de BUG. Is dit voor gebruikers dus niet zo handig. Prima om de V&A via DM verplicht te stellen of iets dergelijks. Máár ik denk dat een e-mail notificatie daarvan toch een onderdeel moet worden om de in de topic start genoemde reden.
Dat is inderdaad een gemis en zou wat mij betreft best prio mogen krijgen om op te lossen. Technisch zou dat niet moeilijk hoeven zijn :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 10-10 16:43

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Van nieuwe DM's kun je ook gewoon een email-notificatie krijgen hoor: op https://tweakers.net/instellingen/notificaties/ onder 'Profiel' bij 'Berichten' 'via email' aanvinken...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 14:00:
Van nieuwe DM's kun je ook gewoon een email-notificatie krijgen hoor: op https://tweakers.net/instellingen/notificaties/ onder 'Profiel' bij 'Berichten' 'via email' aanvinken...
:o Die heb ik dan compleet over het hoofd gezien...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
Dirk schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 14:00:
Yes, mooi. Staat deze standaard aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

schuit24 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:36:
[...]

Yes, mooi. Staat deze standaard aan?
Dat denk ik niet. Het is imo ook onwenselijk om standaard nieuwe gebruikers te 'bestoken' met e-mails. Daarom zijn de instellingen voor mail meestal opt-in.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 10-10 16:43

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Daarentegen zou je aan de standaard welkom-DM wel een regeltje kunnen toevoegen die erop wijst dat gebruikers een melding via mail kunnen krijgen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We hebben een plan om ondersteuning voor Web Push Notifications en eventueel Safari Push Notifications toe te voegen zodat onze gebruikers push notificaties via hun browser kunnen ontvangen, ook als Tweakers niet openstaat. Dit werkt in Chrome en Firefox op de desktop en mobiel en in Safari op de desktop. Ik denk dat we hiermee het probleem van het niet lezen van DM's goed kunnen aanpakken.

Emailnotificaties aanzetten bij nieuwe gebruikers kunnen we eventueel doen. Voor bestaande gebruikers is het geen optie om hun instelling ongevraagd te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Push notifications moet je net als de e-mail optie nu wel zelf aanzetten, maar dan moet je wel weet hebben van die mogelijkheid en daar zit hem nu blijkbaar het probleem ;) Push notifications zijn dan imo ook geen oplossing voor dit probleem maar enkel een extra mogelijkheid om notificaties te ontvangen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

crisp schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:04:
Push notifications moet je net als de e-mail optie nu wel zelf aanzetten, maar dan moet je wel weet hebben van die mogelijkheid en daar zit hem nu blijkbaar het probleem ;) Push notifications zijn dan imo ook geen oplossing voor dit probleem maar enkel een extra mogelijkheid om notificaties te ontvangen...
Veel sites die push notificaties gebruiken vragen de gebruiker of ze die willen ontvangen. Dat zouden wij dan ook moeten doen (op een manier die de gebruiker niet irrant vindt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
Oke, en wat is nu de conclusie? Zijn we het er over een dat het huidige systeem niet goed werkt? Hieronder nog even een voorbeeld:
V&A aangeboden: Synology DiskStation DS1515+
Waarom staat daar onderaan 'Liever geen DM' ? Vul maar in. Ik heb de gebruiker gevraagd zich ook hier in deze discussie te mengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJCP Trading
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 14:46

JJCP Trading

JJCP Trading

Ik geef de voorkeur aan email boven dm. Ik ontvang email direct op mijn mobiele telefoon, en kan daardoor snel en goed reageren. Ik ben niet de hele dag in de gelegenheid dm na te kijken, waardoor de reactiesnelheid soms niet goed kan zijn.

JJCP Trading

Pagina: 1