Tweakers steeds offline?

Pagina: 1
Acties:

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dit is 't juiste board hiervoor toch? :)

Geen idee of jullie onderhoud o.i.d. hebben; maar ik kan steeds niet met Tweakers verbinden.
Het lijkt erop dat dit enkel gebeurt met IPv6; als ik IPv4 forceer dan kan ik wel verbinden. Of dat moet toeval zijn. :P

Het werkt een paar minuten, en dan valt het weer weg - niets wil dan nog laden. Andere sites en services werken prima (Ook op IPv6). Als ik in het rondvraag blijken er meer mensen (met IPv6 ook, toevallig. :/) last van te hebben. (Ook bij andere providers. (KPN en Ziggo))

Dacht ik meld 't ff ;)
Overigens krijg ik op de commandline de melding dat er wel verbinding gemaakt kan worden met de server, maar dat de SSL-verbinding vervolgens niet opgezet kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 06-10-2016 22:34 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jep, hier precies hetzelfde. Zag het ook al enkele keren mis gaan maar dacht dat het aan mij lag.
Lijkt me eigenlijk sterk aangezien ik hier op kantoor direct in een datacenter zit met weet ik hoeveel uplinks... :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gisteren had ik ook verbindingsproblemen met Tweakers. Eerst nadat ik om (aldus history) rond 17:50 T.net probeerde te openen, FF bleef maar laden laden laden.... Na even gewacht te hebben opnieuw geprobeerd: T.net werkt. Ik geloof dat het rond 1930 weer gebeurde.

Nou had ik al geprobeerd IPv6 uit te zetten in FF, maar FF viel niet meteen terug op IPv4 zag ik, dus als het weer gebeurt zal ik de IPv6-connectie van de netwerkkaart maar uitzetten om te kijken of het inderdaad IPv6-gerelateerd is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-11 15:03

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het lijkt inderdaad alleen op ipv6 te zijn volgens mijn monitoring. En telkens 1-2 minuten maximaal. Vandaag was dat in totaal 7 keer voorgekomen, due reproduceren en zien wat er aan de hand is is vrij lastig. Ik heb extra monitoring aangezet, maar dan moet ik het wel net opvangen :/

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kees schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:25:
Het lijkt inderdaad alleen op ipv6 te zijn volgens mijn monitoring. En telkens 1-2 minuten maximaal. Vandaag was dat in totaal 7 keer voorgekomen, due reproduceren en zien wat er aan de hand is is vrij lastig. Ik heb extra monitoring aangezet, maar dan moet ik het wel net opvangen :/
Mag ik een gokje wagen? Ik heb wel eens eerder vage IPv6 connectie-issues a la dit gehad, o.a. met Google. Google heeft meerdere keren de fout gemaakt ICMPv6 packet-too-big pakketten te blokkeren waar IPv6-tunnel gebruikers hinder van ondervinden, native IPv6 gebruikers hadden daar dacht ik geen last van.

Ik maak toevallig gebruik van een HE-tunnel, ik weet echter niet hoe het met de rest zit. Misschien handig bij te houden of het alleen bij native of tunnels voorkomt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• WhatsappHack
  • Niet online
Kees schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:25:
Thanks dat je het onderzoekt! :)

Nou, het duurt meestal wel wat langer dan 1-2 minuten ben ik bang. ;(
En het gebeurde helaas ook iets vaker dan 7 keer.

Het grootste irritatiepuntje is dat je browser normaal gesproken terugvalt naar IPv4 als IPv6 geen antwoord geeft, maar omdat de server wél netjes reageert op je poging tot verbinden gebeurt dat niet. Alleen om de een of andere reden kan er vervolgens geen SSL-sessie worden opgezet. Safari blijft of eindeloos laden, of meldt uiteindelijk "Kan geen SSL-verbinding maken". http:// reageert dus wel, en ik krijg dan ook netjes een 301 naar https://. Vanaf daar gaat het mis.

Misschien dat je er iets mee kan. :P
Wellicht een load-balancer die naar een bepaalde server iets niet helemaal lekker doorknalt? Dat zou verklaren waarom het soms wel en soms niet werkt.
Maar afijn, speculatie, speculatie... :P

Succes met het onderzoeken :D
Hoop dat je 't kan vinden. :)

-edit-
Oh voor zover ik weet draait IPv6 hier native. Tenzij KPN er een rare constructie op nahoudt aan hun kant. :)

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 07-10-2016 19:01 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:00:
[...]

Thanks dat je het onderzoekt! :)

Nou, het duurt meestal wel wat langer dan 1-2 minuten ben ik bang. ;(
En het gebeurde helaas ook iets vaker dan 7 keer.

Het grootste irritatiepuntje is dat je browser normaal gesproken terugvalt naar IPv4 als IPv6 geen antwoord geeft, maar omdat de server wél netjes reageert op je poging tot verbinden gebeurt dat niet. Alleen om de een of andere reden kan er vervolgens geen SSL-sessie worden opgezet. Safari blijft of eindeloos laden, of meldt uiteindelijk "Kan geen SSL-verbinding maken". http:// reageert dus wel, en ik krijg dan ook netjes een 301 naar https://. Vanaf daar gaat het mis.

Misschien dat je er iets mee kan. :P
Wellicht een load-balancer die naar een bepaalde server iets niet helemaal lekker doorknalt? Dat zou verklaren waarom het soms wel en soms niet werkt.
Maar afijn, speculatie, speculatie... :P

Succes met het onderzoeken :D
Hoop dat je 't kan vinden. :)

-edit-
Oh voor zover ik weet draait IPv6 hier native. Tenzij KPN er een rare constructie op nahoudt aan hun kant. :)
Bij mij op kantoor draaien we v6 sowieso native, dus door een rare v6 naar v4 tunnel komt t ook niet.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb hier ook last van gehad maar op het moment lijkt er geen probleem. Anyway, succes met oplossen :)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• WhatsappHack
  • Niet online
Het is hier nu ook al heel de dag goed. :+
Ben benieuwd of Kees het heeft opgelost of dat dit voor altijd een mysterie zal blijven. :P

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Raven schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 17:02:
[...]

Mag ik een gokje wagen? Ik heb wel eens eerder vage IPv6 connectie-issues a la dit gehad, o.a. met Google. Google heeft meerdere keren de fout gemaakt ICMPv6 packet-too-big pakketten te blokkeren waar IPv6-tunnel gebruikers hinder van ondervinden, native IPv6 gebruikers hadden daar dacht ik geen last van.

Ik maak toevallig gebruik van een HE-tunnel, ik weet echter niet hoe het met de rest zit. Misschien handig bij te houden of het alleen bij native of tunnels voorkomt?
Nee, dat is het niet en ik ken dit issue bijzonder goed en rapporteer het ook regelmatig (tumblr bv doet het) en ik gebruik op kantoor zelf ook een tunnel.

Wat ik bedoelde met '1-2 minuten' is dat de monitoring (die elke minuut polled) er ook last van had, maar elke keer een verschillende locatie neemt, dus 'flipperde', aka niet iedereen had er de hele tijd last van.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kees schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:50:
[...]

Nee, dat is het niet en ik ken dit issue bijzonder goed en rapporteer het ook regelmatig (tumblr bv doet het) en ik gebruik op kantoor zelf ook een tunnel.
Tumblr staat hier al met IPv4-adres in de hostfile daar er niets met de connectieproblemen gedaan lijkt te worden, ik heb het ook al een paar keer gemeld daar.
Kees schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:50:
Wat ik bedoelde met '1-2 minuten' is dat de monitoring (die elke minuut polled) er ook last van had, maar elke keer een verschillende locatie neemt, dus 'flipperde', aka niet iedereen had er de hele tijd last van.
Oh zo. Inmiddels al wel iets op het spoor of vraag ik te snel :P

Oscar Wilde

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Raven schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:56:

Oh zo. Inmiddels al wel iets op het spoor of vraag ik te snel :P
Nee, want volgens de monitoring is het niet meer voorgekomen sinds ik er naar ben gaan kijken.. Het zal wel een stuiterende transit zijn geweest die alleen op ipv6 bokte, en daar zit meestal minder monitoring op dan op ipv4.

[ Voor 19% gewijzigd door Kees op 09-10-2016 13:18 ]

• WhatsappHack
  • Niet online
Kees schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:17:
[...]

Nee, want volgens de monitoring is het niet meer voorgekomen sinds ik er naar ben gaan kijken.. Het zal wel een stuiterende transit zijn geweest die alleen op ipv6 bokte, en daar zit meestal minder monitoring op dan op ipv4.
Klinkt als het double-slit experiment.
Maar dan met pakketjes ipv particles. Als je er eenmaal naar gaat kijken, dan gedragen ze zich opeens normaal. :')

Naja, problem solved wmb :) Dank dat je er naar hebt gekeken, hopen dat ie stabiel blijft :D

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:20
Ik heb de laatste tijd ook dat tweakers en Hwi niet te bereiken zijn. (vanuit thuis iig)
En het werkt dan niet vanuit Edge of IE. Chrome wel weer.

Nu typ ik dit ook in chrome, omdat Edge en IE tweakers niet kunnen vinden.
Misschien ligt het ergens anders, maar wel appart iig.

Het is een Ziggo 300/30 lijn, ik gebruik geen IPv6 zover als ik weet, maar weet niet wat ziggo op de achterkant doet :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Verwijderd

Renegade666 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:36:
Ik heb de laatste tijd ook dat tweakers en Hwi niet te bereiken zijn. (vanuit thuis iig)
En het werkt dan niet vanuit Edge of IE. Chrome wel weer.

Nu typ ik dit ook in chrome, omdat Edge en IE tweakers niet kunnen vinden.
Misschien ligt het ergens anders, maar wel appart iig.

Het is een Ziggo 300/30 lijn, ik gebruik geen IPv6 zover als ik weet, maar weet niet wat ziggo op de achterkant doet :P
Ik heb Online 100/30 - W10 Pro-Edge-geen IPv6 en nergens last van :)

Verwijderd

vreemd genoeg heb ik het sinds vandaag ook in IE11. Chrome en Edge hebben het probleem niet.
Ik dacht dat het door een Hotfix was gekomen. Vooralsnog doet het zich alleen voor in IE11.
Gewoon IPV4 hier. En nu zie ik ook dat HWI hier hetzelfde probleem vertoond in IE11. Bij de andere browsers geen probleem. Ik heb IE gereset naar de default waardes, maar dat heeft het niet opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2016 21:24 ]

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Enige overeenkomst tussen beide sites is dat we beide Lets Encrypt gebruiken. Kan IE11 daar niet mee overweg? Werkt https://helloworld.letsencrypt.org/ bijvoorbeeld ook niet?

Verwijderd

Hoi Kees,

Ik zie dat het weer werkt in IE11. ook de HWI pagina. Wat het nou was...??
Anyways voor mij is het opgelost. Bedankt voor je antwoord

• Renegade666
Bij mij werken ze beide nu ook weer. Verder niks aangepast.
De vorige keer heb ik de browsers reset etc, maar dat hielp toen ook niks.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:42:
ook de HWI pagina. Wat het nou was...??
Voor de duidelijkheid; dat HWI is overgenomen door ons moederbedrijf betekent niet dat gelijk alle techniek ook maar is verplaatst ;)

Zij zitten op eigen servers, in een compleet ander netwerk en met andere software eromheen. Dus als iets tegelijk bij Tweakers en HWI voorkomt is dat - zolang voorgaande niet veranderd - een goede indicatie dat het juist niet aan beide sites ligt, maar aan je eigen computer, verbinding en/of provider :P

• Renegade666
Weer doet het niks via Edge, IE11, en Edge via de telefoon (lumia 950).
Geld voor Tweakers, maar HWI is ook erg traag, laad op een gegeven moment wel.

Via Ziggo iig niet, 4G KPN wel.

Toch wel vreemd de laatste tijd.

Heb wel Pi-hole draaien thuis, maar daar wordt niks geblokt iets van Tweakers of HWI

Verwijderd

Same here. Beide niet te bereiken.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb sinds mijn bericht 10 dagen terug (volgens mij) geen problemen meer gehad hier in FF.

Oscar Wilde

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:48
Hier ook niets in Edge op mijn pc. Surface Pro met Edge en Chrome werkt het wel met Chrome, maar ook geen Edge. Smartphone met Chrome werkt ook prima :/

Verwijderd

Hier ook issues via Edge op diverse devices via een Ziggo verbinding met het bereiken van tweakers via ipv6

Verwijderd

Ook ik kan bevestigen dat er problemen zijn via Microsoft Edge en IE11 op verschillende apparaten. Eens ik op de site zit werkt alles vlekkeloos, maar eerst krijg ik daarvoor een melding (na een hele tijd) dat de site niet bereikbaar is, maar wanneer ik op 'vernieuw de pagina' klik, kom ik onmiddellijk toe op Tweakers.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:10

DDX

Heb er sinds gisteravond via mijn xs4all verbinding ook regelmatig last van.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Vreemd, dat lijkt mij dan een edge issue te zijn, want ik zie dit in de monitoring nergens terug. Eens zien of ik het kan reproduceren.

• DDX

DDX

Gisteren overdag nergens last van, maar 's avonds weer het probleem.
En idd Edge en IE11 hebben het probleem, maar firefox gaat gewoon goed.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
En hier werkt het in zowel Edge als IE11 zonder enig probleem :/

• DDX

DDX

En vanavond weer het probleem.
Als er behoefte is kan ik eventueel een microsoft netmon laten lopen ?

[ Voor 90% gewijzigd door DDX op 27-10-2016 19:51 ]

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-11 11:24

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Heb hier ook al dagen last van, krijg tweakers niet geladen in Internet Explorer 11. Chrome werkt direct.

Maar ben er wel achter dat als ik "Controleren op intrekken van servercertificaten*" uitzet in de internet opties, tweakers wel instantaan en probleemloos opent.

...

• DDX

DDX

Dat is idd de oplossing.
Geen idee waar dit gecontroleerd wordt, maar lijkt er dus op dat die het 's avonds op de een of andere manier druk heeft.

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Kees schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:32:
En hier werkt het in zowel Edge als IE11 zonder enig probleem :/
Als ik in IE11 probeer, heb ik soms wel, soms niet succes. ADSL verbinding via KPN.

Ctrl + F5 heeft geen enkel resultaat, nieuwe tab openen ook niet, maar 7-van-10 keer heeft een nieuw venster openen weer wel positief effect.

In het venster wat wel werkt kan ik vervolgens gewoon "een tijd lang" door blijven klikken, terwijl in een andere tab (of venster) het constant niet werkt ( / blijft werken) . Dus samengevat: ik heb tegelijkertijd een wel-werkende en een niet-werkende site voor m'n neus.

[ Voor 7% gewijzigd door APClll op 27-10-2016 21:05 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Pagina: 1