Foscam Camera reboten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-06 15:29
Mijn vraag
sinds kort ben ik in het bezit van een aantal beveiligingscamera's van Foscam. beelden worden via een draadloze verbinding opgeslagen op een ftp server, en syncen via een nederlandse NTP server.

nu moest ik laatst beelden terugkijken, want er was iemand 'die ons een onverwacht bezoekje wilde brengen'. bij het terugkijken van de beelden bleek dat de tijd en datum niet correct stonden ingesteld, dat terwijl ze met een NTP server syncen (1.nl.pool.ntp.org of 2.nl.pool.ntp.org).

om toch de juiste beelden te pakken heb ik de bestandsopslagtijd gebruikt van Windows, werkte prima. Je moet in mijn geval 2 uur rekenen voor 1 camerabestand met IR zicht. na wat beelden teruggekeken te hebben, is er wel een beweging geweest maar 'is er alleen aan de deur gevoelt'. Gelukkig maar :o

ik vermoed dat het te maken heeft met de lange uptime van de camera's. ze stonden vermoedelijk al 4 weken aan, en dat was alleen om te kijken hoeveel data ze in beslag namen. dit blijkt reuze mee te vallen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik maak gebruik van de Foscam C1 Black (firmware; 2.52.2.27) en een dualcore broodbakje Windows 10 met home en de ftp services

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb diverse Foscam forums doorgelezen, nederlands en engels. na een tijdje blindstaren kwam ik een topic tegen waar ze een commando gebruikten, en dat werkte als een tierelier!

commando: https://lokaalip:poortnummer/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=rebootSystem&usr=gebruikersnaam&pwd=wachtwoord

zoals ik al aangaf, handmatig werkt dit prima. maar ik ben een Tweaker, dus alles wat geautomatiseerd kan worden, is interessant. toch? ;)

zo ben ik er achter gekomen dat de tijd sync van de Foscam alleen plaatsvind bij het opstarten, dat duurt nadat hij is opgestart een kleine 17 seconden. hierna staat de tijd dan ook weer goed.

omdat ik niet elke dag zelf de camera's wil herstarten (simpelweg omdat ik dat ga vergeten) wilde ik dit automatisch laten doen. helaas zit er (na mijn inzicht) geen schema in de filrmware om de camera te herstarten.

blijft er over; snelkoppeling maken met bovenstaand commando. maar dat is nog niet automatisch.. Dus heb ik een simpele taak gemaakt in taakplanner, hij kijkt naar die snelkoppeling en voert dit uit in firefox (voor commando firefox ingevoerd) dit gaat éénmaal goed. hierna wil hij de browser niet meer openen omdat 'hij al open staat'.

blijft er over; een batchfile die eerst firefox start (of Internet Explorer) en daarna het commando uitvoert om te herstarten. helaas, de camera gaat niet herstarten.

blijft er als laatst over; tijdschakelaars kopen en die er tussen hangen met een schema om eenmaal daags (23:00 uur) het stroom van de camera's te halen en een minut later de het stroom er weer op te zetten. wel automatisch dus, maar dat vindt ik persoonlijk 'kaap de laatste hoop'.

ik ben het met jullie eens, een camera zou niet moeten herstarten, maar ik kijk te weinig (gelukkig) naar de beelden om iedere dag dan wel week te checken of de beelden en tijd wel goed lopen. daarom kwam ik op het idee om ze dagelijks te herstarten zodat hij bij iedere opstart de juiste tijd en datum meeneemt van de NTP server.

omdat ik er niet zoveel over kon vinden dacht ik, laat ik eens kijken of er meer tweakers hetzelfde ondervinden of, als hier een oplossing uit komt hier van kunnen profiteren. alvast bedankt!