Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krijg Homestead icm Vagrant niet meer aan de gang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:45
Hallo,

Sinds kort heeft mijn laptop, wat Windows 10 draait zich geüpdatet. Helaas heeft hij met die update mijn Virtualbox met Homestead vernielt, ik krijg het gewoon niet meer aan de gang. Ik krijg deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6vptiiJ.png

Wat ik inmiddels al gedaan heb:
  • Me suf gezocht op internet
  • Vagrant opnieuw installeren, nieuwere versies, oudere versies
  • Virtualbox verschillende versies geïnstalleerd.
  • Virtualbox host drivers gedisabled en weer enabled
  • Mijn box meerdere malen destroyed
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, zodat ik weer verder kan?

Alvast bedankt.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Alle reacties

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:44
Wat als je de 2e paragraaf opvolgt?

• TheRicolaa10
danslo schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:39:
Wat als je de 2e paragraaf opvolgt?
Uiteraard ook gedaan, maar dan start hij gewoon. Ik zie geen warnings.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-11 10:50

TheNephilim

Wtfuzzle

Het enige wat ik na de Anniversary update van Windows 10 moest doen, was het updaten van VirtualBox en Vagrant. Daarna draaide het gewoon weer prima.

Is er niet iets veranderd aan je HyperV of vt-d/vt-x instellingen? Als ik me niet vergis moet HyperV aan en vt-d/vt-x aan (in de BIOS).

En dus zelfs als je de box geheel destroyed en opnieuw bouwt, krijg je nog de melding over 'invalid state'?

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Bij mij was na de update van Windows de lan adapter van VMWare verwijdert. Misschien heeft het bij VirtualBox het zelfde probleem?

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 22:44

BasilFX

BasilFX

Heb je al gekeken in de log files van VirtualBox zelf? Zie o.a. dit om te kijken waar je de log files kan vinden, en meer.

http://www.basilfx.net

• TheRicolaa10
TheNephilim schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:55:
Het enige wat ik na de Anniversary update van Windows 10 moest doen, was het updaten van VirtualBox en Vagrant. Daarna draaide het gewoon weer prima.

Is er niet iets veranderd aan je HyperV of vt-d/vt-x instellingen? Als ik me niet vergis moet HyperV aan en vt-d/vt-x aan (in de BIOS).

En dus zelfs als je de box geheel destroyed en opnieuw bouwt, krijg je nog de melding over 'invalid state'?
Welke versie van Virtualbox draai jij? Ik kan maximaal tot 5.0.10 draaien dacht ik. HyperV staat aan volgens mij. Jep, meerdere malen de box geheel gedestroyed via de commandline en daarna opgebouwd. Heeft niet geholpen helaas.
xh3adshotx schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:59:
Bij mij was na de update van Windows de lan adapter van VMWare verwijdert. Misschien heeft het bij VirtualBox het zelfde probleem?
Ik heb wel twee Virtualbox Host only drivers (#3 & #4), ik heb wel wat gelezen dat ik moest downgraden naar een lagere versie, heb jij dat gedaan?
BasilFX schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:25:
Heb je al gekeken in de log files van VirtualBox zelf? Zie o.a. dit om te kijken waar je de log files kan vinden, en meer.
Heb even gekeken maar staan helaas geen log files in.

----

Ik gebruik nu tijdelijk MAMP, wat wel werkt, maar niet ideaal is aangezien ik niet alle Artisan commands kan doen. Wat ook opvallend is dat ik met deze van Virtualbox het programma niet opgestart krijg, met een nieuwere versie wel. Maar dat ondersteund Homestead weer niet...

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-11 10:50

TheNephilim

Wtfuzzle

HyperV moet uit staan als ik me niet vergis, maar dat zou ik nog even na moeten kijken dan.

Gewoon de meest recente versie van VirtualBox; 5.1.6 ofzo dacht ik?

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 16:17
Collega van mij had van de week het zelfde na het installeren van de anniversary update. Zowel Virtualbox als Vagrant updaten heeft het opgelost (zoals ook TheNephilim als suggereerde).
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:07:
Welke versie van Virtualbox draai jij? Ik kan maximaal tot 5.0.10 draaien dacht ik. HyperV staat aan volgens mij. Jep, meerdere malen de box geheel gedestroyed via de commandline en daarna opgebouwd. Heeft niet geholpen helaas.
Laatste versie is 5.1.6, dus ziet er naar uit dat je nog moet updaten!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat heeft dit in hemelsnaam met Programming te maken? :?

PRG >> CSA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1