Wij laten eens in de twee maanden aan de buitenkant onze ramen wassen door een glazenwasser. Tot nu toe gebeurde dat nog op de ouderwetse manier, ladder, emmer met water etc. Onlangs gebeurde dit met een nieuwe methode, lange stok met een slang en onder hoge druk borstelen met osmosewater. Ik had hier nog niet eerder van gehoord, werd nieuwsgierig en zocht het op. Doet me heel veel denken aan het al heel lang bekende demiwater dat in stoomketels wordt gebruikt. Zijn die twee hetzelfde, of verschillen ze toch iets? Misschien is de een net wat zuiverder dan de ander?
Vraag
Beste antwoord (via Techneut op 07-10-2016 11:19)
Verschil tussen osmose water en demiwater is dat demiwater pure H2O is.
Demiwater wordt door een chemisch process gemaakt.
- Water door een harsbed
- van harsbed naar katalitsch ontgassen
- daarna een restontzouting
- daarna heb je demiwater (niet voor consumptie)
In osmosewater zullen altijd restanten van mineralen zitten.
Dit komt omdat er gebruik wordt gemaakt van mechanische filters.
Op internet lees je af en toe dat er in osmose water ook geen mineralen etc zitten maar als dat zo zou zijn is het ook pure H2O en dus niet voor consumptie.
Terwijl ze op diezelfde sites zeggen dat het gezuiverd drinkwater is.
- Water door een harsbed
Op internet lees je af en toe dat er in osmose water ook geen mineralen etc zitten maar als dat zo zou zijn is het ook pure H2O en dus niet voor consumptie.
[ Voor 55% gewijzigd door Bastie-88 op 06-10-2016 22:51 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Alle reacties
Soort gelijk iets ja, het laat geen kalkvlekken achter en geen strepen.
Op de zaak bij mij wordt het al een hele tijd gebruikt, werkt prima en een stuk veiliger voor de glazenwassers (niet meer ladder op etc)
Op de zaak bij mij wordt het al een hele tijd gebruikt, werkt prima en een stuk veiliger voor de glazenwassers (niet meer ladder op etc)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
En geen schoonmaakmiddelen meer in je tuin, ook dat blijkt nogal te verontreinigen.
Ben er wel fan van al is het zolderraam op 13 meter niet echt goed te zien voor ze - dus die wordt niet altijd schoon.
Ben er wel fan van al is het zolderraam op 13 meter niet echt goed te zien voor ze - dus die wordt niet altijd schoon.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Soortgelijk iets ja, daar was ik ook wel achter. Evenals de voordelen ervan. Maar ik vroeg me gewoon uit nieuwsgierigheid af of er toch nog we wat verschil is tussen osmosewater en demiwater of is het alleen maar een andere naam voor helemaal hetzelfde.Mad-Matt schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:07:
Soort gelijk iets ja, het laat geen kalkvlekken achter en geen strepen.
- Water door een harsbed
- Water door een harsbed
[ Voor 55% gewijzigd door Bastie-88 op 06-10-2016 22:51 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Leuk topic die ik even meepak. Goed om te lezen dat het telewashen/tuckeren (jargon glazenwassers) breder geaccepteerd wordt. Dit heeft ons een hoop energie gekost. Waar er vroeger met de hand (lees: spons en trekker) werd gezeemd en er geen enkel druppeltje mocht blijven zitten, wordt er nu met water onder gepaste druk de ramen en kozijnen (als het goed is
) gepoetst en daarna nogmaals nagespoeld. Er blijft dan veel water zitten en dit droogt bij goed uitvoeren streeploos op. Jullie zullen begrijpen dat niet ieder mens er tevreden over was, tot gillende huisvrouwen aan toe die geen druppels op de ramen wilde hebben. Uitleg na uitleg werd het al meer geaccepteerd en ik spreek nu nog regelmatig mensen waar we het circa tien jaar geleden hebben ingezet en die zijn nu achteraf blij dat het zover gekomen is. Bij bedrijven en appartementencomplexen was het al langer geaccepteerd. Die weten ook dat de regels streng zijn en dat deze uitvinding de glazenwassers enorm ontlast. Tegenwoordig gebruiken we dit systeem ook in de hoogwerker en het hangbakkie. Wel even de boel afzetten, anders hebben de mensen in de vroege morgen een extra douche te pakken
I don't have dreams, I have goals!!
bij ons appartementen complex komen ze gewoon nog met een spons een trekker 
maar goed die doen ook eerst de beneden woningen en dan pas de bovenwoningen
404 Signature not found
Haha...dat is heel apart. Misschien is het water dat ze gebruiken niet onderhevig aan zwaartekracht en zijn ze hun tijd ver vooruitSMSfreakie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:08:
bij ons appartementen complex komen ze gewoon nog met een spons een trekker
I don't have dreams, I have goals!!
Niet bepaaldRedondo1982 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:19:
[...]
Haha...dat is heel apart. Misschien is het water dat ze gebruiken niet onderhevig aan zwaartekracht en zijn ze hun tijd ver vooruit
ik kan me er niet druk om maken... 1 bui regen en ze zijn ook meteen weer vies dus
404 Signature not found
Ik wil hieraan toevoegen dat de methode die je beschrijft met behulp van een Wikipedia: Ionenwisselaar gebeurt. Echter zijn er ook andere processes geschikt om demiwater te maken, zoals Wikipedia: Omgekeerde osmose en Wikipedia: UltrafiltratieBastie-88 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:34:
- Water door een harsbed
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Omgekeerde osmose is gewoon een methode om demiwater te maken.Bastie-88 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:34:
Of en welke mineralen in je water terecht komen hangt puur af van het gebruikte membraan.
Ontgassen is geen onderdeel van DEMIneraliseren, maar gaat bij veel toepassingen wel samen.Demiwater wordt door een chemisch process gemaakt.
- Water door een harsbed
.In osmosewater zullen altijd restanten van mineralen zitten.
Of water geschikt is voor consumptie staat los van de mineralen. Puur H2O kan je gewoon drinken, alleen loop je op lange termijn de kans om een mineraal tekort op te bouwen.
Of water geschikt is voor consumptie wordt bepaald door de (certificering van) de gebruikte procesapparatuur.
Er hoeft maar een break in de installatie te zitten en je drinkwater is ineens proceswater geworden.
Pagina: 1