Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
Hoi!

Ik ben in Zweden ga studeren en wil binnenkort mijn computer oppikken in Nederland, het gaat om een 30 inch model met 2560*1600. Ik heb niet zo'n zin om het scherm onderweg te beschadigen (de behuizing is niet zo heel erg, maar ik heb geen zin in een stapel dode pixels of vlekken in m'n scherm. De originele doos heb ik echt niet meer, dus ik ben even gaan nadenken, maar ik hoop op iemand met praktijkervaring :p

hier wat gedachten
- Scherm met paneel naar beneden leggen in de achterbak (in ieder geval een gelijke ondergrond lijkt me, mocht hij schuiven lijkt het me ook niet echt best...)
- Karton voor het scherm plakken (Maar natuurlijk wel irritant met plakresten en karton kan nog steeds worden ingedrukt
- op de standaard zetten in de voetenruimte achterin zodat hij was vaster staat

1 en 2 combineren is eventueel ook een goede optie denk ik.

Wie heeft iets dergelijks eerder moeten doen, en hoe is dat gelukt / opgelost?

Hopelijk zijn er wat creatieve denkers aanwezig :9

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Zet hem in een doos? Wikkel hem in noppenfolie? Wikkel hem in karton? Of in de badlakens die je toch meeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vervoerde m'n monitor eerst altijd in een kussensloop. Nu is een dekbed misschien handiger voor je 30" (of je moet een heel groot kussen hebben). Tegenwoordig heb ik een flightcase voor m'n 30", maar gewoon om een deken kan op zich ook wel.

Voor 1 keer vervoeren zou ik gewoon zorgen dat je het scherm stevig ergens tussen hebt liggen (een deken ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Als je hem in een doos doet misschien handig om een houten plaat voor het schermgedeelte te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door warhamstr op 06-10-2016 20:50 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mole
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik gebruikte opweg naar lan party's altijd 1 of 2 fleeche kleden voor mijn 24 inch schermen, en is altijd goed gegaan. (vaak wel plat op de achterbank vervoerd)
En mocht je bang zijn voor plakresten i.c.m. karton, dan kan je achterop, boven en onderop toch ook karton doen, en daarom heen duct-tape bijvoorbeeld :) (en dan in een dik kleed wikkelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47

D4NG3R

kiwi

:)

Fleece i.c.m. electronica zou ik toch wel mee oppassen, die pruttel veroorzaakt nogal snel een statische lading.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of ipv ducttape gewoon schilderstape gebruiken. Dat laat (vrijwel) geen plakresten achter.
En fleece.... zou ik inderdaad niet snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Daar is bubbeltjesplastic voor uitgevonden. Wel zorgen dat je ze niet allemaal sloopt onderweg. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Katoen ivm statische electriciteit, dus idd gewoon kussensloop/dekbed. Vervolgens iets hards en onbuigbaars (een plank...) om te zorgen dat niets tegen paneel aankomt, en klaar ben je. Dat geheel vastmaken (kan met tape of touw of wat dan ook) en je monitor is veilig.

* dion_b heeft 17" gevallen wel eens als handbaggage in vliegtuig naar Romania meegenomen :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:15
Op de achterbank, gordel er omheen, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 14:59
Ligt eraan wat je nog meer meeneemt.
Haal bij de supermarkt een kartonnen doos en wat bubbelwrap, dan rechtop vervoeren. Kofferbak wel vol? In de gordel of achter de bijrijdersstoel - helemaal naar achteren. Zo snel gaan de spullen allemaal niet stuk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mole
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
D4NG3R schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:56:
Fleece i.c.m. electronica zou ik toch wel mee oppassen, die pruttel veroorzaakt nogal snel een statische lading.
Nooit zo bij stil gestaan :X :F
Maar bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:04
en waarom vervoer je hem niet in de originele doos?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34
donald_dick schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:38:
en waarom vervoer je hem niet in de originele doos?
Hierom:
De originele doos heb ik echt niet meer

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:04
dat zegt niet dat je hem vast wel kunt vinden op markplaats.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Heb hier in de berging nog een doos staan van een HP ZR30w. Toevallig het model wat je hebt?

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
Bedankt voor alle suggesties! (en sorry voor de trage reactie)

Fleece lijkt me inderdaad niet het beste idee, hetgeen dat het allemaal wat lastiger maakt is dat er nogal veel zooi mee moet en dat het best ver is.

Desondanks, n bananendoos om het scherm gevuld met een laken of wat t-shirts moet waarschijnlijk prima werken

Ik ga nog even kijken of een z30w ook past, want een originele doos is gewoon veruit t veiligst :p

Edit: de hp is ruim 10 cm dunner (lekker bezig dell...) en een paar centimeter lager, gaat m waarschijnlijk niet worden :p

@ schermen mee in t vliegtuig: nog geluk dat niemand er met zo'n stomme trolley op in is gaan beuken :')

[ Voor 10% gewijzigd door Dynion op 09-10-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 98% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:33 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Pagina: 1