Driver Mini WLAN USB dongle 150-Mbps

Pagina: 1
Acties:
  • 1.635 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-02 14:00
Ik heb de fout gemaakt een Wifi-dongle te bestellen bij Janox. 14 augustus besteld en gisteren (5 oktober) dan eindelijk ontvangen ... (hoewel op de website al weken "Voor 14.00 uur besteld? Dezelfde dag verzonden!" staat).

Betreft deze: http://www.janox.nl/Mini-...50-Mbps-draadloos-adapter

Echter de dongle wordt niet door een laptop herkend (Windows Vista en Windows 7 geprobeerd) en online zoeken naar software lukt ook niet.

Nu kan ik zelf gaan zoeken, ware het niet dat er geen type of merk op staat, niet op de dongle, niet op de Chinese verpakking van 5 regels en niet op de website. Klantenservice Janox wil/kan me ook niet helpen. Ofwel ik kan het product niet gebruiken.

Iemand een suggestie hoe ik aan een driver kan komen? Alvast bedankt voor de hulp!

Beste antwoord (via waandersj op 08-10-2016 15:19)

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 19:31
WKOA = Wet Koop Op Afstand.

Verder, met VID en PID kun je inderdaad zo achter de chipset komen en vanuit daar een driver vinden (is het niet op de website van chipfabrikant dan vaak wel op bv. station-drivers.com). Soms staat de chipset ook op de verpakking, meestal iets van Realtek of Ralink/Mediatek.

Verder, betrouwbare dongles zijn er van heel veel fabrikanten. Mocht je niet heel veeleisend zijn dan is een van de goedkope 300 Mbps TP-Link adaptertjes vaak al meer dan zat. Ook kan een chinees adaptertje of een adapter van de action overigens ook meer dan prima werken. Heb al een aantal keren zo'n goedkoop Maxxter adaptertje gebruikt van de Action van 5 euro, die werkte hier plug & play en stabiel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Gewoon kosteloos terugsturen onder WKOA binnen 14 dagen en geld terugvragen om ergens anders voor hetzelfde bedrag een degelijk merk dongle te kopen die wel fabrieksondersteuning en drivers heeft.

Niet met die Chinese rommel zitten klooien, daar komt nooit iets goed uit

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Precies, d'r is niet voor niets een shop-review https://tweakers.net/shopreview/9383/janox/shopreviews/

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Lijkt me dat je een driver daarvoor moet zoeken. Staat er een typenummer op dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
@Breezers Tja, had daar eerder wat besteld en dat ging gewoon goed. Wat is WKOA? Ik heb Janox overigens voorgesteld dat ik de dongle terugstuur en zij mij het geld terugstorten. (Nog) geen antwoord. Chinese rommel? Ik vind 15 Euro nog niet eens zo goedkoop. Suggestie waar ik een betrouwbare dongle kan bestellen?

@Brahiewahiewa Reviews zeggen niet altijd alles (sommige mensen kunnen eindeloos zeuren), Janox komt er hier inderdaad niet goed vanaf. Had beter moeten opletten.

@Jism Dat is nou net het probleem. Nada, noppes, niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Wat is de USB VID en PID?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Precies.. VID en PID kom je vaak wel een eind mee :)

ik zet in op een Realtek chipset :P

404 Signature not found

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 19:31
WKOA = Wet Koop Op Afstand.

Verder, met VID en PID kun je inderdaad zo achter de chipset komen en vanuit daar een driver vinden (is het niet op de website van chipfabrikant dan vaak wel op bv. station-drivers.com). Soms staat de chipset ook op de verpakking, meestal iets van Realtek of Ralink/Mediatek.

Verder, betrouwbare dongles zijn er van heel veel fabrikanten. Mocht je niet heel veeleisend zijn dan is een van de goedkope 300 Mbps TP-Link adaptertjes vaak al meer dan zat. Ook kan een chinees adaptertje of een adapter van de action overigens ook meer dan prima werken. Heb al een aantal keren zo'n goedkoop Maxxter adaptertje gebruikt van de Action van 5 euro, die werkte hier plug & play en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
Bij Apparaatbeheer vind ik dit: USB\VID_148F&PID_760B\1.0

Kan ik daar wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
waandersj schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:07:
Bij Apparaatbeheer vind ik dit: USB\VID_148F&PID_760B\1.0

Kan ik daar wat mee?
Ja Googlen en dan kom je erachter dat het een Ralink 802.11n USB Wireless apparaat is, waar voor zover zelfs geen Windows 10 drivers voor zijn.

Devies: Terugsturen en advies opvolgen voor een TPLink in de winkel te halen

Verder zie ik dat Windows Update het apparaat moet herkennen, dus de driver zou door Windows automatisch moeten worden geïnstalleerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Vorkie op 08-10-2016 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De bovenste download (MT7601):
http://www.mediatek.com/en/downloads1/downloads/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
@Dav1d Dankjewel. Werkt nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
Krijg net een reactie van Janox, ik kan de dongle retourneren: http://www.janox.nl/retourneren
Valt dan nog mee, maar ik ben er een beetje klaar mee, dongle werkt nu, ga in ieder geval niet snel weer iets bestellen bij Janox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
waandersj schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:28:
Krijg net een reactie van Janox, ik kan de dongle retourneren: http://www.janox.nl/retourneren
Valt dan nog mee, maar ik ben er een beetje klaar mee, dongle werkt nu, ga in ieder geval niet snel weer iets bestellen bij Janox.
Totdat deze bij de volgende Windows update niet werkt met die drivers ?

*knip*. Dat mag een maatje minder de volgende keer.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 03-11-2020 08:51 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
Oh ja, @Breezers, nog bedankt voor je constructieve bijdrage. Mijn excuses dat ik je kostbare tijd verspild hebt, zal het nooooit meer doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunel
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05-2024
Eindelijk gelukt om mijn wlan usb dongle te installeren. Download het volgende .zip bestand en zoek vanuit apparaatbeheer naar het bestand.

https://gofile.io/d/96IDtN
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.