Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sony kondigt A6500-systeemcamera en RX100 V-compactmodel aan

Pagina: 1
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:03
Dankzij een nieuw lsi-onderdeel van de Bionz X-beeldverwerker is een grotere buffer aanwezig, zodat nu 307 beelden bij continuopnames op 11 fps vastgelegd kunnen worden.
Een nieuwe wattes? "lsi-onderdeel" staat hier wel heel casual alsof het een algemeen bekende term is, nu ben ik redelijk bekend met zowel electronica als fotografie maar een lsi-onderdeel zegt mij helemaal niets.

Uit het persbericht van sony:
The camera can shoot at these high speeds for up to 307 frames[iii] thanks to its expanded buffer, which, along with the fast response speeds described above, are all achieved with the support of a new front-end LSI chip that has been added to the camera.
..
The new α6500 features an APS-C sized 24.2 MP[viii] Exmor CMOS sensor that works together with a BIONZ X image processor and the newly developed front-end LSI to maximise processing power and achieve an impressive sensitivity range of ISO 100-51200.[ix]
..
The BIONZ X image processor and newly developed front-end LSI ensure superior image and video quality with low noise even when using higher ISO settings, in particular those at high sensitivity values where other cameras typically struggle. The LSI is also responsible for the expanded buffer depth for continuous shooting.
Die 307 frames zijn vooral mogelijk door de grotere buffer, die LSI doet blijkbaar nog een hoop andere dingen - maar nog steeds onduidelijk wat het is.
Op Wikipedia: Integrated circuit kom ik met LSI-chip ook niet veel verder dan 'Large Scale Integrated' - voor jaren '70 begrippen is het een heule grote chip met wel meer dan 10.000 transistors (wat natuurlijk peanuts is anno 2016).
Verder kom ik nog wat modem gerelateerde chips tegen op de term LSI..

Kortom, wat is een lsi-onderdeel en mogelijk kan in het artikel deze verwarrende term verduidelijkt worden of maar beter gewoon achterwege worden gelaten.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Sony gebruikt erg graag de term lsi voor dit soort ondersteunende chips, zie http://www.sony-lsi.co.jp/e/design/index.html

Helemaal duidelijk wat het precies doet wordt het nergens maar het lijken gewoon dsp's op een chip te zijn die specifiek enkele taken uitvoeren. Waarom dat niet als onderdeel van de beeldprocessor kan weet ik niet. Ik heb de tekst in ieder geval de tekst aangepast: nieuws: Sony kondigt A6500-systeemcamera en RX100 V-compactmodel aan