Toon posts:

WinME icons slaan op hol

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn icons op mijn desktop. Ze worden allemaal verandert zonder dat ik dat wil. Tekstdocumenten hebben een Kazaa logo. HTML files hebben een ander vaag logo.
Volgens mij is dit zo sinds ik LeapFTP heb geïnstalleerd, Ik heb hem er weer afgegooid maar het komt nog af en toe terug.
Kan ik hier iets aan doen?

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 17:33
Zit meestal in de programma's zelf.
Mp3 files krijgen bijvoorbeeld het logo van winamp (als je dat gebruikt op je pc)

Verwijderd

'k weet niet zeker of dit op WinME nog steeds van toepassing is, maar bij win9x staat er in de windows dir een file genaamd 'ShellIconCache' als je die delete en reboot zou het opgelost moeten zijn.
In die file houd windows een cache bij van alle bekende icons. Als die beschadigd raakt kun je allerlei rare dingen krijgen; verkeerde icons, halve of gescramblede icons, zwarte icons etc etc

Verwijderd

het probleem is dat als windows de bestanden cached en in die cache-bestand pictogrammen staan met de zelfde naam (van verschillende progies) dat windows deze nog wel door elkaar haalt (denk ik, verbeter me als ik het verkeerd heb)
en trouwens "microangelo" kan dit cachebestand voor je herstellen.

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 14:52

Mike78

Always

TweakUI wil ook wel helpen. Heeft een optie om icons te rebuilden.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 22:55 schreef Mike78 het volgende:
TweakUI wil ook wel helpen. Heeft een optie om icons te rebuilden.
Pcies!!.. is een echte aanraaier.. op mijn werk gooit NT de Icons ook minstens eens per week in het 100.. ;)
ff TweakUI runnen >> rebuild Icons .. et voilà!

het mag geen schoonheidsprijs hebben, maar ja, het werkt.. !!
Pagina: 1