DiSEqC settings - SatTV MOI stream naar KODI/PC -

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-01 13:10

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn SatTV ontvanger heeft de laatste tijd kuren, nu kon ik een MOI streaming box krijgen.
Het idee is dat ik dalijk via de PC/Kodi TV kan kijken.

Nu wordt ik wat verward door de DiSEqC settings.

Satellite: Astra 1KR (19.2E)
LNB Type: Ku-linear
Low Band:
11300
High Band:
11700
Switch Band:
20000
Switch Port:
1
DiSEqC Version: 1.0/2.0
DiSEqC Repeats: 0

Vooral de Low/high-band en switch band versies heb ik daadwerkelijk geen idee van hoe ik deze instel.

---

Ook gebruik ik een "Phoenix/smartmouse" om mijn smartcard te koppelen. Ik heb echter ook geen idee hoe ik de switches daarvan moet instellen.
3.3V/5V, Smartmouse/phoenix, 3.579/6mhz/8mhz/10mhz/Y5?
--

Ik heb een abonnement van Canal Digitaal, maar 't apparaat van Canal Digitaal heeft aan de naam van de satalliet al genoeg.

De scan settings heb ik wel kunnen vinden in de box van Canal Digitaal, maar deze "loopt soms vast", dan staat het beeld stil en kan alleen een stroom d'r af/op ervoor zorgen dat die het weer doet.
Daarnaast zou het ruig zijn om vanuit Kodi/xbmc tv te kunnen kijken.

Beste antwoord (via Accretion op 07-10-2016 08:52)

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:38
Volgens mij moet je het lnb type veranderen naar universeel de box past dan zelf de rest aan dan zou het moeten zijn:

Satellite Astra1 KR {19.2 oost}
Lnb type: Universeel
Low band 9750
High band 10600
22 khz auto
Disq switch uit

Als je wel disqswitchen gebruik dan niet op uit maar aan en geef dan het aantal op.
Uiteraard moet dat dan voor alle satellieten die je gebruikt dus niet alleen Astra1 op 19.2 oost maar ook Astra3 op 23.5 oost.

De smartmouse weet ik minder van die heb ik niet in gebruik.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:38
Volgens mij moet je het lnb type veranderen naar universeel de box past dan zelf de rest aan dan zou het moeten zijn:

Satellite Astra1 KR {19.2 oost}
Lnb type: Universeel
Low band 9750
High band 10600
22 khz auto
Disq switch uit

Als je wel disqswitchen gebruik dan niet op uit maar aan en geef dan het aantal op.
Uiteraard moet dat dan voor alle satellieten die je gebruikt dus niet alleen Astra1 op 19.2 oost maar ook Astra3 op 23.5 oost.

De smartmouse weet ik minder van die heb ik niet in gebruik.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-01 13:10

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Ah, thanks! Ja, daar kom ik denkik ook wel uit, wellicht contact opnemen met de fabrikant.

Het is meer dat normaal al die andere instellingen automatisch worden gedaan wanneer je een sattaliet kiest.

Maar dit is een receiverding uit China zegmaar, en die doet 't blijkbaar niet automatisch.