Keuze met glasvezel provider

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadydeath
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 20:15
Beste mede Tweakers,

Ik was even benieuwd welke glasvezel provider jullie aanraden van de volgende keuzes:
Tweak, Fiber of Stipte.
Ik twijfel namelijk heel erg over de provider keuze, voorheen was het lekker simpel:
Hoogste snelheid die ik kon hebben was alleen via ziggo dus ja de keuze was makkelijk :+

Ik heb al de keuze beperkt tot deze drie omdat ik veel positieve reviews tegen kom over deze 3 opties.
Ik heb bij alle 3 de optie tot 500 Mbit/s op het nieuwe adres.

ook kijk ik of het mogelijk is om de provider zijn router er tussen uit te laten, indien dat makkelijk te regelen is met de apparatuur die erop zit, ik heb de volgende router op het moment: Asus AC-5300

Ik hoor graag jullie mening / ervaringen met deze drie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen ervaring met die drie, maar wel het advies om te kiezen als een volwassene: "de snelste" is zelden zinnig, je merkt (kan ik wel uit ervaring melden) dat je nul verschil merkt in praktijk tussen zo'n 200Mbps en 500Mbps - 99 van de 100 keer is de andere kant op 200Mbps al de beperkende factor, en die ene keer... tja, dan is het het verschil tussen downloaden van een BluRay image in krap 20 minuten vs in ruim 40 minuten, wederom voor videomateriaal waar je toch ruim twee uur voor nodig hebt om te kijken...

Eerlijk is eerlijk, ik zou iedere meerprijs omwille van snelheid >200Mbps op dit moment achterwege laten en naar het totaalplaatje kijken. Wat krijg je verder voor je geld. Geldt trouwens ook voor je router, die AC-5300 is totale onzin voor gemiddelde thuissituatie, dat is gewoon twee 4x4 MiMo AP's in enkele behuizing. Je zou voor zelfde geld twee losse 4x4 MiMo gevallen kunnen kopen en dan eentje boven en eentje beneden kunnen plaatsen. Dat zou in nagenoeg alle gevallen veel meer performance opleveren dan dit marketingedrocht.

Al heb je het geld ervoor over, besteed het dan aan datgene wat je beste return-on-investment geeft. Dat is niet zo'n idiote Broadcom XStream router en dat is niet een 500Mbps internetvebinding.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadydeath
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 20:15
Ja kijk daarom zit ik te kijken welke provider ik voor zal gaan,
ik weet dat KPN en Vodafone ook glasvezel aanbieden op de snelheid van 500Mbit/s.
maar ik weet niet hoe vodafone hier mee is en KPN ben ik niet echt kapot van maar dat kan zijn omdat ik ze voornamelijk ken vanuit de low speed lijnen die ze altijd maar konden bieden.

Die AC5300 hebben wij op het moment al dus waard voor je geld is niet echt meer spraken van, wij hebben deze toen gehaald omdat het wifi een drama was in het appartement, de 2de slaapkamer haalde de 2 vorige routers met pijn en moeite, met de 5300 hebben wij daar 0,0 problemen mee.

en kwa provider zit ik ook te kijken wat de prijs doet bij verschillende in combinatie met welke zenders bieden zij bij de ipTV.

Bij welke glasvezel provider zit jij dan als ik vragen mag? als daar spraken van is natuurlijk.
en de reden dat ik o.a. kijk voor een 500/500 lijn is omdat wij op het moment een ziggo lijn hebben van 300 / 30 en eigenlijk kwa snelheid niet omlaag willen gaan omdat alles lekker vlot gaat nu, regelmatig slepen wij grote bestanden binnen hier.