UX310UA fan draait constant?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Mijn partner heeft zonet een Asus Zenbook UX310UA gekocht.

De laptop is eigenlijk heel elegant. Eén kleine stoornis is dat de de fan constant draait. In idle, openen van ms word, firefox, verkenner, eigenlijk constant. Als je je hand aan de onderkant van de laptop houdt, is hij helemaal niet warm. Voor mijn partner is het helemaal niet zo'n groot probleem. Ik ben beetje obsessief en vindt dit niet kunnen voor een laptop van 800 euro. Ik weet echter niet of dit de norm is. Ik gebruik zelf een Dell XPS13 wat een luxe klasse hoger is. Nochtans voor 800 euro vind ik dat de laptop een beetje stil moet zijn.

(1) Heeft de Asus Zenbook lijnt een geschiedenis van agressieve fans?
(2) Hebben ze dit opgelost met BIOS updates (nog geen update...)
(3) Hebben sommige mensen dit type laptop (of een zeer gelijkaardig model) en kunnen ze beamen of dit normaal is. Op coolblue review zeggen paar mensen hetzelfde te horen, andere weer niet.

* Noot: windows update, mcafee, indexering voor zoeken etc. (er is niets in de achtergrond bezig) daar ben ik zeker van. Ik heb ook naar Asus gebeld, ze konden niet echt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
* hoe kan ik titel van mijn post editen? misschien kan een moderator "Asus Zenbook UX310UA" in titel zetten ** misschien handiger voor toekomst als mensen googlen/zoeken ** delete dit bericht ook nadat titel is aanpast **

[ Voor 7% gewijzigd door kristof1234 op 06-10-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

bios update up geprobeerd?

vijv in "[ervaringen] Asus Zenbook"
vijv schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:04:
Heb net een update gedaan via Asus live update, het programma zelf en de bios.
Waar de notebook de afgelopen dagen erg warm werd en de fan continu bleef draaien is hij nu de rust zelve.

Nu nog een update van het touchpad en dan ben ik helemaal tevreden.

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 06-10-2016 19:39 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Ik heb al de laatste BIOS update. Laptop zou in augustus uitgekomen zijn.

Mrc4nl de persoon waarnaar u verwijst spreekt over een "UX31A-R4004V" model van 2012 ergens. Mijn laptop met quasi dezelfde naam is van Augustus 2016

[ Voor 51% gewijzigd door kristof1234 op 06-10-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:16

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Fans uit in idle is echt niet zo "normaal" hoor, helaas.
Op mijn HP Omen 15 van 1000 euro kan ik het toevallig in de BIOS instellen, maar er zijn bijna geen laptops van medestudenten die de fan uit hebben als ze idle staan. Als de fans bij mij uitstaan, maakt het ding nog steeds aardig wat lawaai, dat komt door de HDD. Heb je niet last van de HDD die veel lawaai maakt?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
@kuusje: er zit een een SSD in de notebook, dus moet geen lawaai maken. Zie voor andere specs hier.

Met Speedfan draait hij in idle rond de 3000-3500 RPMs. Als je een programma installeert wellicht nog wat hoger. Ik kan met speedfan deze snelheid niet aanpassen.

Ik heb ook nog 14 dagen garantie van de winkel om hem terug te sturen. Ik wil (1) eerst even polsen of dit "normaal" is voor de Asus Zenbook lijn of niet, (2) en of Asus de gewoonte had (in het verleden) om deze problemen te fixen, (3) en of er mensen zijn met een gelijkaardige laptop van Asus die dit probleem niet hebben.

Voor de rest is het een uitstekende en mooie laptop. Dus ik moet afwegen of ik hem terugstuur of wacht voor een oplossing (evt. door mezelf of door Asus).

[ Voor 15% gewijzigd door kristof1234 op 06-10-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-11-2024
kristof1234 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 19:46:
@kuusje: er zit een een SSD in de notebook, dus moet geen lawaai maken. Zie voor andere specs hier.

Met Speedfan draait hij in idle rond de 3000-3500 RPMs. Als je een programma installeert wellicht nog wat hoger. Ik kan met speedfan deze snelheid niet aanpassen.

Ik heb ook nog 14 dagen garantie van de winkel om hem terug te sturen. Ik wil (1) eerst even polsen of dit "normaal" is voor de Asus Zenbook lijn of niet, (2) en of Asus de gewoonte had (in het verleden) om deze problemen te fixen, (3) en of er mensen zijn met een gelijkaardige laptop van Asus die dit probleem niet hebben.

Voor de rest is het een uitstekende en mooie laptop. Dus ik moet afwegen of ik hem terugstuur of wacht voor een oplossing (evt. door mezelf of door Asus).
Als degene die met het apparaat moet werken er geen last van heeft, wat is dan precies het issue? ;)

Huawei P30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Diegene die het apparaat gekocht heeft als cadeau, wil zijn geld goed besteed zien ;)

Mijn partner haar criteria voor laptop was "moet roos of goud kleurtje" hebben, als gulle sponsor wil ik echter dat de hardware ok is, en ik geen (defect, of slecht) product heb gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amren_van_marle
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-01 21:28
Al iets kunnen ontdekken? Ik ben van plan ook een ux310 te kopen alleen het fan geluid doet me twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Bij mijn laptop heb ik in het bios de optie "fan always on when dc power" (o.i.d) maw de fan draait altijd wanneer de adapter is aangesloten.
Pagina: 1