Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 19:46

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Topicstarter
Mijn vraag
Op dit moment hebben we een dubbele cable run (Cat6e) van 160 meter naar een specifieke locatie. We kunnen op de 80 meter een split aanbrengen maar we hebben geen stroom aldaar.

Wat we wel hebben (en beide eindpunten hebben dit niet nodig) is een PoE+ capable switch aan de 'begin' kant. Dus technisch gezien zou ik één of twee switches, die power ontvangen via PoE(+) kunnen plaatsen op het halfway point.

Echter neemt dit alweer wat ruimte in gebruik. Wat ik eigenlijk zoek is een soort "signal booster" die klein is, power ontvangt via PoE(+) en het signaal van één cable connection versterkt, die kan ik er dan twee plaatsen en ik ben klaar. Preferably IP65-66-76 rated ook.

Nogmaals: endpoint geen PoE(+) nodig/

We praten over een enterprise netwerk, dus het hoeft niet 'cheap' wel reliable.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Cisco WS-2960X-FPD-L

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een Cisco SLM2008 switch of een NetGearGS108-T-200NAS. Maar heb dus liever één op één connection booster.

Beste antwoord (via Peentje op 06-10-2016 21:38)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 02:23
Zoiets dus.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 15:56
En als je gewoon connectors zet op de kabel en de verbinding test.... Misschien werkt het wel gewoon goed

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:04

basdej

OutSystems Consultant

Kun je niet beter een fiber kabel aanleggen van 160 meter? hoef je niet lastig te doen met repeaters en dergelijke, en je kan nog eens hogere snelheden behalen.

Hoi.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Zoiets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

shure-fan schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 19:32:
En als je gewoon connectors zet op de kabel en de verbinding test.... Misschien werkt het wel gewoon goed
In een enterprise omgeving bestaat "misschien" niet. Daar wil je simpelweg geen risico op uitval dus al helemaal geen hobbybob oplossingen.
Fiber zou een optie kunnen zijn imho. En anders met facilitair gaan praten of er ergens een ruimte is die als patchruimte kan dienen. Desnoods split je de boel op in 3x 55 of 70/40/50 als dat zo uitkomt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Topicstarter
@sure-fan: we praten over enterprise netwerk, dan gaan we niet 'hopen' dat het werkt.
@basdej: kabels liggen eral, nieuwe trekken is helaas niet mogelijk
@theRealOne:ja inderdaad, bestaan dus wel, en dan liefst van een Cisco achtige vendor OID.

Vraag me wel af of die Axis unit wel 'negotiate' of gewoon PoE uitstuurt, want een laptop kan je niet connecten bijvoorbeeld.

Het eind device is een camera die lokaal gevoed wordt, dus we moeten op het eindpunt absoluut geen PoE hebben, het PoE zouden we hebben om het tussenpunt (wat het signaal versterkt) van stroom te voorzien.

[ Voor 55% gewijzigd door Peentje op 06-10-2016 19:42 . Reden: additions 2x ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Peentje schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 19:38:
@theRealOne:ja inderdaad, bestaan dus wel, en dan liefst van een Cisco achtige vendor OID.

Vraag me wel af of die Axis unit wel 'negotiate' of gewoon PoE uitstuurt, want een laptop kan je niet connecten bijvoorbeeld.

Het eind device is een camera die lokaal gevoed wordt, dus we moeten op het eindpunt absoluut geen PoE hebben, het PoE zouden we hebben om het tussenpunt (wat het signaal versterkt) van stroom te voorzien.
Waarom niet? Axis is een fabrikant van IP cams dus dat is wel waar die dingen voor gemaakt zijn. Maar gezien het gewoon 802.3af en 802.3af ondersteund kun je er gewoon alles aan hangen.

Ik zou ook niet te blind staren op Cisco spul, Axis (om maar wat te noemen) is erg degelijk merk en er zijn hier geen compatibility (of software) afhankelijkheden.

En voor wat betreft de "enterprise" verhaal. Het is prima te meten of daarmee stabiliteit te garanderen mocht je gewoon 160 meter wil proberen. Dat meteen afkraken maar wel willen werken met dit soort extender oplossingen strookt ook niet helemaal met elkaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 22:17
Planet POE-E201 hebben we al eerder gebruikt voor lange links te maken op gigabit op evenementen. Hebben een klein doosje gebruikt dat waterdicht is, met kabel in en uitgang die met gel waterdicht afsluiten.

Voor een lange VLAN tagged link te bouwen, gebruiken we Netgear GS105PE of HP 1820-8G (J9979A) ook in zo'n waterdicht doosje.

[ Voor 8% gewijzigd door Dikke Foaf op 06-10-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 20:06
Peentje schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 19:38:
@sure-fan: we praten over enterprise netwerk, dan gaan we niet 'hopen' dat het werkt.
=> Kabel vervangen voor glaskabel. Dat is de enige goede optie, die goed stabiel en perfect werkt.

Alternatief is inderdaad met zoiets als Axis aan de slag gaan. Al zijn er nog wat leveranciers die dit doen. Eventueel niet in het middel, maar 2 keer op 1/3. POE afstand is dan korter en gemakkelijker te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
+1 voor de fiber optie. De kabel ligt er toch al dus zou je diezelfde kabel gewoon kunnen gebruiken om een buisje door te trekken? Het was natuurlijk ook niet zo erg slim om 160 M cat6 te leggen :-\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Topicstarter
We gaan voor de Axis met de Planet als alternatief (afhankelijk van wat sneller leverbaar is). De wijsneuzen over kabeltrekken: als dit een optie was begon ik niet aan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Peentje schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:39:
De wijsneuzen over kabeltrekken: als dit een optie was begon ik niet aan dit topic.
Nou nou, :( om nou meteen mensen wijsneuzen te noemen..

Jij geeft niet aan in je topicstart dat dit niet mogelijk/wenselijk is, en mijn primaire reactie was ook: leg er een OM3/OM4 kabel in, probleem opgelost. Kost iets meer, maar de stabiliteit en capaciteit is veel hoger. Je wist waarschijnlijk ook wel dat UTP officieel maar tot 300 feet (circa 90-100 Meter) gebruikt kan worden..

Dus dan kan je verwachten dat je deze tip krijgt. Overigens denk ik dat - als je nu een UTP kabel hebt liggen - het vrij gemakkelijk moet zijn om deze te vervangen.

Maar goed, dat wil je dus niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Equator op 07-10-2016 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Topicstarter
Equator schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 07:32:
[...]

Nou nou, :( om nou meteen mensen wijsneuzen te noemen..

Jij geeft niet aan in je topicstart dat dit niet mogelijk/wenselijk is, en mijn primaire reactie was ook: leg er een OM3/OM4 kabel in, probleem opgelost. Kost iets meer, maar de stabiliteit en capaciteit is veel hoger. Je wist waarschijnlijk ook wel dat UTP officieel maar tot 300 feet (circa 90-100 Meter) gebruikt kan worden..

Dus dan kan je verwachten dat je deze tip krijgt. Overigens denk ik dat - als je nu een UTP kabel hebt liggen - het vrij gemakkelijk moet zijn om deze te vervangen.

Maar goed, dat wil je dus niet.
Als je NDA tekent zou ik het je kunnen laten zien, dat is geen optie. Begrijp me niet verkeerd: ik waardeer het meedenken zeer, misschien kwam ik een beetje bot over dat is niet mijn bedoeling geweest. #nooffense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:11

servies

Veni Vidi Servici

Even een hele kleine opmerking:
Een 'enterprise' omgeving en dan hebben jullie Cat 6e liggen?

Overigens een NDA voor een kabelplannetje???

[ Voor 18% gewijzigd door servies op 07-10-2016 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
Nog een klein verschil, allicht niet belangrijk voor een camera: de axis repeater doet 10/100, de planet, netgear en hp spullen gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Veracity VOR-OR01
Black Box LPR110

google
;)

P.S.....Peentje, volgens mij kunnen wij wel gaan kwartetten met NDA's :+

[ Voor 13% gewijzigd door kwakzalver op 11-10-2016 15:05 ]

Pagina: 1