• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:05

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Ik zoek een?
Een opvolger voor mijn Huawei P8.

Wat is je budget?
Het liefst een minimale bijbetaling, of evt de opbrengst van de verkoop van mijn P8 en een maandbedrag van omstreeks 35 euro bij minimaal 300 belminuten en 2GB aan data.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Onderqeg gebruik ik mijn telefoon veel in het OV voor het bekijken van nieuws, tweakers.net, flipboard en muziek die op mijn telefoon staat. Spelletjes speel ik zelden en thuis op de bank check ik in de avond nog wel eens youtube met een koptelefoon op.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb dit afgelopen jaar veel plezier gehad van mijn P8. Ik heb het toestel bij een 1 jarig abonnement voor slechts 6 tientjes gekregen en betaalde 37 euro p/mnd voor onbeperkt bellen icm 3GB inet. Het liefst zou ik een soortgelijke deal hebben. Het enige wat ik nu echt mis is een vingerafdrukscanner. Nu laaf ik mijn telefoon soms extra op gedurende de dag en het zou mooi zijn als dr accuduur nog beter zou zijn, al is deze niet dramatisch slecht, sneller laden zou natuurlijk ook mooi zijn. De huawei p9 of Honor 8 vind ik erg mooi maar helaas heb ik geen soortgelijke deal kunnen vinden als ik nu had. Ik wil het liefst niet een 2 jarig abonnement tenzij het de moeite loont met toekomstige update zekerheid.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zit nu zelfs te kijken naar een Iphone SE en dit komt door de aankondiging van de Pixel. Door deze zet van Google ben ik bang dat er nog meer fragmentatie in Android land komt en minder support voor/door andere fabrikanten.Ik kijk dan naar de SE vanwege de prijs icm goede accuduur, de 7 vind ik veel te duur en ik ga er geen bluetooth headset bij kopen. Met een Apple toestel durf ik een 2 jarig abbo wel aan ivm de grotere zekerheid van de nieuwste versie van het OS in die 2 jaar.Ben alleen niet zeker of ik spijt ga krojgen van een kleiner scherm

[ Voor 5% gewijzigd door Tweakriez op 06-10-2016 18:53 ]

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-01 07:29
Dan zou je van een 5,2" scherm naar een 4" scherm gaan als ik het goed zie? Als dat zo is dan ben ik bang dat dat vies tegen gaat vallen. Ik zelf ben gewend aan 5,5"-5,7" maar als ik dan weer een 4,7" vast heb dan oogt dat voor mij niet prettig. Te veel gepriegel met een klein schermpje en weergave op zo'n groot scherm is voor mij veel mooier en leest prettiger.

Je zou gewoon een winkel in kunnen lopen en wat toestellen uitproberen. Dan zie je meteen hoe dat is.

Je zou ook nog eens kunnen kijken naar een LG Nexus 5X of een Galaxy S6. De Nexus zou je ook los kunnen kopen met een voordelig sim only abonnement erbij.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Waarom niet een iphone 6? Of 6s? Die hebben een groter scherm (toch wel prettig) en doet alles wat je wil. + natuurlijk de ondersteuning vanuit Apple.
Hoewel op beide ossen wel wat te mopperen is, moet ik Apple toch wel een dikke kudos geven voor de ondersteuning op oudere toestellen.

Gadgets FTW!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19
Ik ben van een iPhone 5S naar een Huawei P9 lite gegaan en vind de 5S qua schermgrootte nu wel erg klein achteraf bezien. Ik vraag mij nu ook af waarom ik dit niet eerder heb gedaan. Erg fijn toestel en veel meer mogelijk dan op iOS.

Verwijderd

Je zou voor een Xiaomi redmi 3 kunnen gaan. http://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_3-7862.php Of de iets grotere redmi note 3 http://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_3-7863.php
Een erg fijne telefoon met goede ondersteuning uit verschillende 'kampen': xiaomi zelf geeft regelmatig updates en in de custom romwereld worden er diverse roms aangeboden.
De vingerafdruk scanner werkt perfect! Zeer snelle response (0,1-0,2 sec). Het scherm is erg helder en strak. Batterijtijden zijn gewoon prima te noemen (bij normaal gebruik 2 dagen, als je lang games speelt of video kijkt, red je de dag gewoon uit)
Daarnaast zou je voor een simonly kunnen gaan van bijv T-Mobile met 3GB data voor EUR27, per maand. Al met al ben je dan ongeveer even veel kwijt als dat je nu hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2016 10:01 ]

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:54:
Je zou voor een Xiaomi redmi 3 kunnen gaan. http://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_3-7862.php Of de iets grotere redmi note 3 http://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_3-7863.php
Een erg fijne telefoon met goede ondersteuning uit verschillende 'kampen': xiaomi zelf geeft regelmatig updates en in de custom romwereld worden er diverse roms aangeboden.
De vingerafdruk scanner werkt perfect! Zeer snelle response (0,1-0,2 sec). Het scherm is erg helder en strak. Batterijtijden zijn gewoon prima te noemen (bij normaal gebruik 2 dagen, als je lang games speelt of video kijkt, red je de dag gewoon uit)
Daarnaast zou je voor een simonly kunnen gaan van bijv T-Mobile met 3GB data voor EUR27, per maand. Al met al ben je dan ongeveer even veel kwijt als dat je nu hebt.
Ik wil eigenlijk geen geld uitgeven aan een nieuw toestel, hoogstens het bedrag wat de verkoop van mijn P8 opleverd. Mijn Vodafone abonnement wordt per november omgezet naar 30 euro per maand voor onbeperkt bellen + 5GB data wat naar verhouding beter is als de sim-only deal van T-mobile die jij aangeeft. Huawei is mij uitstekend bevallen, echter ben ik bang voor de toekomst van Android door de rare sprongen die Google nu aan het maken is. Zoals gezegd zijn de dingen die ik nu vooral zoek ten opzichte van mijn huidige toestel een betere batterij duur en een vingerafdruk lezer.

Ik kom zojuist ook een deal tegen voor een 1-jarig abbo met een Huawei Mate 8. Ik zou dan 30 euro per maand betalen voor 800 minuten en 3 GB Data (verdubbeling door i-net thuis Telfort) en eenmalig 175 euro voor het toestel. Ik denk dat ik dit om en nabij nog mag vragen voor mijn huidige p8, die nu net geen jaar oud is en in goede staat is of niet? Dan heb ik toch een iets nieuwer model met betere accu en vingerafdruklezer en waarschijnlijk nog een update naar Android 7 of iig een nieuwere versie van Emui?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-01 10:40
Tweakriez schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:32:
[...]

Ik wil eigenlijk geen geld uitgeven aan een nieuw toestel, hoogstens het bedrag wat de verkoop van mijn P8 opleverd. Mijn Vodafone abonnement wordt per november omgezet naar 30 euro per maand voor onbeperkt bellen + 5GB data wat naar verhouding beter is als de sim-only deal van T-mobile die jij aangeeft. Huawei is mij uitstekend bevallen, echter ben ik bang voor de toekomst van Android door de rare sprongen die Google nu aan het maken is. Zoals gezegd zijn de dingen die ik nu vooral zoek ten opzichte van mijn huidige toestel een betere batterij duur en een vingerafdruk lezer.

Ik kom zojuist ook een deal tegen voor een 1-jarig abbo met een Huawei Mate 8. Ik zou dan 30 euro per maand betalen voor 800 minuten en 3 GB Data (verdubbeling door i-net thuis Telfort) en eenmalig 175 euro voor het toestel. Ik denk dat ik dit om en nabij nog mag vragen voor mijn huidige p8, die nu net geen jaar oud is en in goede staat is of niet? Dan heb ik toch een iets nieuwer model met betere accu en vingerafdruklezer en waarschijnlijk nog een update naar Android 7 of iig een nieuwere versie van Emui?
Lees ik het verkeerd of heb je dan 2 abonnementen?

Vwb batterijduur zit je met een Mate 8 zeker goed. Ook verder is het een prima toestel en mag je er van uitgaan dat Huawei op dit vlaggenschip echt nog wel Android 7 zal uitrollen, het toestel is immers nog geen jaar op de markt.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Gadgeteer schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

Lees ik het verkeerd of heb je dan 2 abonnementen?

Vwb batterijduur zit je met een Mate 8 zeker goed. Ook verder is het een prima toestel en mag je er van uitgaan dat Huawei op dit vlaggenschip echt nog wel Android 7 zal uitrollen, het toestel is immers nog geen jaar op de markt.
Ik heb nu een jaarabbo van Vodafone Red met onb. bellen en 3gb a 37/mnd welke volgende maand afloopt, deze word dan automatisch omgezet naar een Red onb.bellen en 5gb a 30/mnd. De deal met Telfort icm met de Mate 8 is dus vergelijkbaar met wat ik op dit moment heb.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-01 10:40
Persoonlijk zou ik mijn Mate 8 niet willen ruilen voor een iPhone maar dat is natuurlijk voor ieder een eigen overweging om te maken.

Probeer eerst uit te zoeken of je iOS wilt of Android. Bekijk de telefoons dan eens in het echt in een winkel.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
kudos ;)

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 07-10-2016 16:21 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Resonancer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-01-2022
Deze :
http://www.dx.com/nl/p/le...kaAoSg8P8HAQ#.V_fDYctcLqB

Of de one plus 3 ?

Speel veel ingress. Gebruik accupacks dus batterij niet super belangrijk alhoewel mijn oukitel k6000pro met zijn enorme accu goed bevalt. Gps is wel super belangrijk en die is niet zo super nauwkeurig. Zijn er ingressers die op een van deze toestellen spelen , of anders mensen due veel gps gebruiken en hoe goed dat werkt op de one plus 3 of de le max2. Prijstechnisch vind ik die laatste wel heel aantrekkelijk. Zou het liefst een oukitell k6000 premium willen maar die zijn nergens (meer/al?) te koop?

Aloha

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Gadgeteer schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:13:
Persoonlijk zou ik mijn Mate 8 niet willen ruilen voor een iPhone maar dat is natuurlijk voor ieder een eigen overweging om te maken.

Probeer eerst uit te zoeken of je iOS wilt of Android. Bekijk de telefoons dan eens in het echt in een winkel.
Ik ben de software van Huawei gewend en heb er totaal geen moeite mee, al draai ik nu Nova launcher. Ik heb echt geen voorliefde voor Apple, (Macbook pro gehad en Iphone 3GS) ik haat itunes maar mijn twijfel zat hem vooral in het garanderen van updates. Maar de Mate 8 deal staat mij dus wel aan voor een jaar alleen 6" is wel erg groot, anderzijds dacht ik dat destijds ook van 4", 4,5", 4,7" en nu 5,2"....

• technorabilia
Ik heb het al geschreven maar een SE kun je beter niet doen ik heb een 5S (en 5/4S/4) gehad en dat scherm is echt te klein als je groter bent gewend. Ik heb nu zelfs mijn iPad verkocht nu ik een groter scherm heb op de telefoon. Ik draai overigens ook Nova launcher op een P9 lite met 5,2". Dat soort dingen kun je echt vergeten op een iPhone. Niet dat ik tegen Apple ben ofzo ik heb het zelf ook jaren gehad. Maar een feit is een feit. Enige is mogelijk de updates die wat minder lang komen inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 07-10-2016 20:15 ]

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Ik denk dat ik de Iphone van mijn wishlist ga schrappen want ik ben ook bang dat ik niet kan wennen aan een kleiner scherm en aan de restricties die bij IOS komen kijken. Daarnaast vind ik de 6s en de 7 belachelijk duur als ik kijk naar prijs/kwaliteit verhouding, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Verwijderd

Waarom neem je niet een sim only het komende jaar en houd je de P8? Is voor jouw gebruik snel genoeg en met jouw budget ga je er sowieso niet enorm op vooruit. Spaar dan het geld wat je het komende jaar bespaart via de sim only en koop over een jaar een duurder toestel. Het verschil is dan ook groter omdat je P8 dan 2 jaar oud is.

Verwijderd

Tweakriez schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:46:
Onderqeg gebruik ik mijn telefoon veel in het OV voor het bekijken van nieuws, tweakers.net, flipboard en muziek die op mijn telefoon staat. Spelletjes speel ik zelden en thuis op de bank check ik in de avond nog wel eens youtube met een koptelefoon op.
Dat zijn bescheiden eisen. Ik zou een Microsoft Lumia toestel overwegen. Prima toestellen veel bang voor je buck. De 550 en 540 zijn leuke instapmodellen. Inclusief goede offline navigatie.

Mocht je echt niet aan de Lumia willen, overweeg een:
Samsung J5 en Huawei P8 Lite. Beiden 2GB RAM en 16GB disk.
Samsung J3 respectievelijk 1.5GB en 8GB.

ps. Er deden nogal wat geruchten de ronde over het vertrouwen dat MS er zelf nog in zou hebben. De laatste signalen zijn positief. En sowieso voor één jaartje kun je je er geen buil aan vallen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:08:
[...]

Dat zijn bescheiden eisen. Ik zou een Microsoft Lumia toestel overwegen. Prima toestellen veel bang voor je buck. De 550 en 540 zijn leuke instapmodellen. Inclusief goede offline navigatie.

Mocht je echt niet aan de Lumia willen, overweeg een:
Samsung J5 en Huawei P8 Lite. Beiden 2GB RAM en 16GB disk.
Samsung J3 respectievelijk 1.5GB en 8GB.

ps. Er deden nogal wat geruchten de ronde over het vertrouwen dat MS er zelf nog in zou hebben. De laatste signalen zijn positief. En sowieso voor één jaartje kun je je er geen buil aan vallen.
Dat zijn allemaal toestellen die slechter zijn dan zijn P8?

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Zoals XeNeRgY aangeeft zijn dit toestellen waarmee ik achteruit ga op wat ik nu heb. Windows Phone heb ik gebruikt (Lumia 820) maar ik kon niet meer leven met het gevoel dat ik altijd compromissen moest sluiten.
Voor een zakelijk gebruiker is het misschien prima maar zelf heb ik Windows phone voor nu opgegeven.
Mijn stiefzoontje gebruikt hem nu en voor kids vind ik dat dan ook een prima alternatief als je wilt dat ze niet te veel gamen en het toestel tegelijk makkelijke te gebruiken is.

• technorabilia
Ik heb ook Windows gehad maar dan zou ik zou beter bij Android blijven. De genoemde Lumias hebt ik geprobeerd maar...mwah...op z'n zachts gezegd. Dan zou ik de Huawei houden!

Edit:
Oh wacht dat zeggen jullie ook al. Had ik even niet gezien...

Edit 2:
Als ik op bellen.com kijk dan valt een P9 lite met je eisen toch binnen het budget of zie ik het verkeerd?

[ Voor 36% gewijzigd door technorabilia op 07-10-2016 21:41 ]

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
De p9 lite is niet echt een upgrade vanaf de p8 vind ik zelf
Pagina: 1