Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnieuw
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-07 09:17
Ik heb mega snelheid schommeling van mijn internet. De ene keer valt het weg, of doet hij het heel erg traag, de andere keer vliegt hij vooruit.

GlasvezelInternet komt binnen op een Fritzbox. Er zit 7 meter tussen de fritzbox en de netwerk extender, en nog eens zeven meter tussen mijn pc en de extender (wel door allemaal muren heen). Het lijkt wel of het internet langzamer gaat als de macbook air aanstaat.

Behalve de frequentie op een ander radiokanaal in de fritzboxinstellingen heb ik niet echt veel kunnen doen, ik vraag me af of een andere extender het probleem zal verhelpen (bvb de netgear nighthawk), of misschien een datalimiet op de macbook air, al weet ik niet hoe dit zou moeten.

Beste antwoord (via hnieuw op 22-10-2016 20:31)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Stop svp met de term "netwerk extender" gebruiken, dit is een marketing term en zegt niets over de gebruikte apparatuur.

Zo te lezen heb je een pricewatch: Netgear WN2500RP wat volgens mij gewoon een Access Point (AP) is, maar zo te zien aan de omschrijving kan je deze ook inzetten als een WiFi repeater (Range Extender) ? (lees: geen kabel vanuit Fritzbox maar "pakt"het WiFi signaal van de Fritzbox op en stuurt deze weer draadloos door naar je computer ?

Als dit laatste zo is, dan is het logisch dat je verbinding niet goed is, aangezien een WiFi repeater niet alleen de aangeleverde WiFI snelheid die je Fritzbox aanlevert halveert maar ook erg gevoelig voor andere storingsbronnen zoals WiFi netwerken/clients etc.

Begin eens om een UTP kabel te trekken van de Fritzbox naar de Netgear WN2500RP en stel deze eens als Access Point ipv "Extender", dit zal het signaal aanzienlijk doen verbeteren.

Een andere WiFi repeater aanschaffen gaat niet echt een verbetering geven, aangezien de gebruikte techniek niet al te best is. Beter kan je dus kijken naar een bekabelde AP/ WiFi router of als het niet verder mogelijk is te bekabelen om iets van Powerline te gebruiken (kwaliteit is per geval anders, dus eerst testen)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Stop svp met de term "netwerk extender" gebruiken, dit is een marketing term en zegt niets over de gebruikte apparatuur.

Zo te lezen heb je een pricewatch: Netgear WN2500RP wat volgens mij gewoon een Access Point (AP) is, maar zo te zien aan de omschrijving kan je deze ook inzetten als een WiFi repeater (Range Extender) ? (lees: geen kabel vanuit Fritzbox maar "pakt"het WiFi signaal van de Fritzbox op en stuurt deze weer draadloos door naar je computer ?

Als dit laatste zo is, dan is het logisch dat je verbinding niet goed is, aangezien een WiFi repeater niet alleen de aangeleverde WiFI snelheid die je Fritzbox aanlevert halveert maar ook erg gevoelig voor andere storingsbronnen zoals WiFi netwerken/clients etc.

Begin eens om een UTP kabel te trekken van de Fritzbox naar de Netgear WN2500RP en stel deze eens als Access Point ipv "Extender", dit zal het signaal aanzienlijk doen verbeteren.

Een andere WiFi repeater aanschaffen gaat niet echt een verbetering geven, aangezien de gebruikte techniek niet al te best is. Beter kan je dus kijken naar een bekabelde AP/ WiFi router of als het niet verder mogelijk is te bekabelen om iets van Powerline te gebruiken (kwaliteit is per geval anders, dus eerst testen)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnieuw
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-07 09:17
Dit deed het ehm. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas van der Heide
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-01 21:34
Netgear heeft de WN2500RP geleverd in twee versie. De eerste versie is alleen range exetender en de tweede versie is instelbaar in de software als AP of RE. Ik heb beide versie's en zou willen dat de eerste versie dat doet wat de tweede kan.

Mij is ook opgevallen dat de V1 ondanks dat ik Ytong blok binnenwanden heb snel zijn signaal verliest. Maar daar heeft de Nergear R7000 ook last van. Dus heb ik nu een 3 tal V1 zodat elke verdieping zijn eigen Extender heeft en op elke verdieping een wired aangesloten AP ook van netgear.

Ik gebruik een Netgear 3700 V4 in AP mode en een 2500 in AP en natuurlijk en R7000. Deze zijn alleen versterkt met een 2500 extender en nu hebben we overal in huis en tuin goede wifi.

Natuurlijk kun je de 2500 nog wel kopen tweede hands. En voor die bedragen heb je een fijn netwerk.

Klaas