Toon posts:

Videocamera om te beginnen, welke is goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.583 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ga nog eens een poging wagen waar ik meer details in geef.

Oké ik ben net van school af en heb veel meer tijd.
Sinds mijn schoolcarrière ben ik steeds geintresseerd geweest in video's op youtube.
Op mijn 15 jaar heb ik een gopro gekocht en heb hier zelf in geprobeerd de filmpjes waren leuk om te zien maar ook niet van de optimale beeldkwaliteit.
Nu ik groter en wijzer ben weet ik ook veel meer af van videosoftware, ik heb altijd in mezelf gehad om mensen te inspireren met dingen en ik denk dat zelf video's maken mijn ding is.

Nu ik meer tijd heb wel ik zelf professionele video's ontwerpen en maken. ik ben nog een beginner maar wil me hier echt wel in opgroeien. Maar ik weet nog niet zoveel af van camera's en daar heb ik jullie hulp voor nodig.

wat is mijn plan in de toekomst:

Ik wil graag professionele filmprojecten maken voor mezelf en andere personen. In het begin wil ik zelf wat video's voor mezelf maken zoals vakantievideo's en andere om deze nadien op youtube te plaatsen.
Ook wil ik op langere termijn voor andere gaan filmen zoals een aftermovie, huwelijk, evenement, ...

Hier zijn enkele voorbeelden hoe ik ze ook zou willen filmen.

Skivakantie:
YouTube: Sunset Freeski Session - The Golden Hour (Snowpark Seiser Alm)

Aftermovie van een party:
YouTube: DJ Hotel 538: Official Aftermovie (4K)

een trailer voor bv een evenement:
YouTube: Modball Rally Europe 2017 Promo - London to Ibiza!

de juiste camera?:

Na al mij toekomstplannen moet ik eerst wel de juiste camera vinden.
Ik wil voor te beginnen een niet te dure camera kopen maar ook wel een camera die wel een goede beeldkwaliteit geeft.
Ik dacht voor een begin budget van ongeveer 900-1000 euro.

Natuurlijk heb ik zelf ook wat opzoekwerk gedaan en kom ik op deze camera uit.

http://www.camerashop.be/...JmAsp3Dxs8CFewy0wodynQMeA

Prijs vind ik dit een goede camera hiermee kan ik ook nog een extra lens bij aan kopen. heeft iemand misschien ook een idee voor een extra goede camera lens?

Enkel heb ik bang bij deze camera voor de beelden die hij me gaat geven. hij is 4k dus dit is super enkel vraag ik me af als ik 's nachts ga filmen op bv feesten en met al die flitsende lampen of het dan nog goede beeldkwaliteit is.
Deze camera is ook handig om mee te nemen omdat deze snel weg te bergen is.

Ook had ik gekozen voor deze accesoires:

microfoon voor een goede audiokwaliteit:
http://www.camerashop.be/...680/rode-videomic-go.html

Licht voor wanneer het donker is extra licht te hebben wanneer nodig:
http://www.camerashop.be/...ory-207603/ledgo-b56.html

Wat denken jullie van deze camera ? zou hij een goede kwaliteit van video's geven als in de vorige filmpjes? of hebben jullie een ander aankoopadvies?

Alvast bedankt voor jullie tijd en mijn topic te lezen!

Groeten :)

Verwijderd

de Panasonic G7 is goed voor video, maar deze is nog beter:
http://www.camerashop.be/...9/sony-a6300-16-50mm.html

Verwijderd

Topicstarter
ja deze had ik ook al gezien. maar deze valt tegen wat prijs omdat ik misschien ook nog eens lens moet bij aankopen heeft men mij gezegd.

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog tips?

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 13:36
Jazeker, gewoon kopen en gaan filmen. Prima keuze wat betreft prijs/prestatie.
Voordeel ten opzichte van de Sony is ook dat je veel keuze hebt in relatief goedkope lenzen.

• dhrduck
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-11 17:13
In beide gevallen zul je lenzen kunnen bijkopen!
Wil je echt meer gaan filmen, dan kun je beter voor Sony gaan. Aanbod lenzen bij Sony is een stuk groter en zeker op het gebied van film lenzen...In het geval van Sony kun je namelijk sigma lenzen met canon-vatting + adapter er opzetten! En de nieuwe sigma lenzen zijn echt magnifiek. Goedkoper en beter dan merk-lezen. Daarnaast zijn er ook meer film-lenzen beschikbaar! (De film lenzen gaan snel richting 10k)

Maar zoals gezegd, het hangt er vanaf wat je er mee wilt gaan doen. Voordeel van de panasonic lens, is dat een handmatig zoom is, terwijl de sony een powerzoom is.
Als je trouwens het geld kan missen, ga dan voor de http://www.cameranu.nl/nl/p737095/panasonic-dmc-gx8-systeemcamera-zwart-14-42mm-ii, stukje duurde dan de g7, maar ook een heel stuk beter (dacht ik) en deze houdt vind ik persoonlijk ook prettig vast!

Ga dus ook even kijken in de winkel hoe zo'n ding vasthoud en filmt!

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal bedankt voor de tips!
ik wil er echt profesioneel met gaan filmen.
dus echr wel veel clips maken.
denk je dat die g7aan te raden is?
graag zou ik die sony kopen maar qua prijs valt deze wel wat tegen. ik zou dan graag eerst met de g7 testen en nadien overgaan naar de sony.
maar weet ook niet goed welke lenzen ik hierbij moet nemen?
heb al wat speurwerk op internet gedaan maar snap er niet zoveel van :)

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Hoezo zou je nu al nadenken over lenzen van de Sony als je een Panasonic G7 gaat kopen? Daar ben je echt wel even zoet mee. Wat wil je nog meer? Een statief? :P

Ziet er goed uit toch?

[ Voor 61% gewijzigd door Luxicon op 09-10-2016 23:28 ]

...

Verwijderd

Topicstarter
neen ik bedoel voor als ik de g7 ga bestellen. welke lenzen zou ik er bijkopen welke zijn goede voor te filmen met de g7. die sony zou ik misschien later willen kopen.

Verwijderd

Topicstarter
en ja die beelden zien er super uit. maar als ik soms zie in de video's is dit niet altijd dezelfde lens. welke zouden jullie aanraden

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 13:34
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:04:
neen ik bedoel voor als ik de g7 ga bestellen. welke lenzen zou ik er bijkopen welke zijn goede voor te filmen met de g7. die sony zou ik misschien later willen kopen.
Die Sony is voor die prijs echt niet zo veel beter om te filmen hoor, de G7 heeft meer filmopties en erg goede encoding, prima om mee te starten. De Sony heeft wel andere voordelen maar dat komt ook door het prijssegment. Ik zou nu voor een systeem kiezen en dan daar in groeien. Panasonic heeft ook een boel professionelere op film gerichte M43 camera's.

Ik zou in ieder geval ook voor een lens gaan waar je een kleine scherptediepte mee kunt krijgen zoals de Panasonic 42,5 f/1.7. Daarnaast een flexibele zoomlens.

Dat verschil in kwaliteit van dezelfde camera kan ook heel erg aan de skills van de videograaf en nabewerking liggen. Met alle camera's kun je lelijke filmpjes maken :*)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:58

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:04:
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:05:
en ja die beelden zien er super uit. maar als ik soms zie in de video's is dit niet altijd dezelfde lens. welke zouden jullie aanraden
Volgende keer even de wijzigen knop gebruiken in plaats van twee keer achter elkaar te plaatsen ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Tomas_
Ik gebruik Vimeo ook vaak als referentie om materiaal te kunnen bekijken van een bepaalde camera:

https://vimeo.com/search?q=Panasonic+G7

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:30

Hegeman

Weet van alles wat

Ken je Casey Neistat? Als je ook maar iets met films of visueel gedoe te maken hebt heb je die naam vast wel eens langs horen komen.
Beste man zegt het maakt niet uit wat voor een materiaal je gebruikt, je moet het gewoon doen. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Tevens is het verhaal van je video ook erg belangrijk en daar draait het vooral om *klik*

Als ik jou was zal ik het geld wat je beschikbaar hebt niet volledig in een camera steken. Denk ook eens aan cursussen over video bewerkingen en montage, want dat is waar de filmpjes waaraan je refereert in uitblinken. Je zult naar mijn mening meer plezier beleven aan een iets lagere kwaliteit maar goed gemonteerd filmpje dan super kwaliteit maar gewoon bagger gemonteerd filmpje.

Verwijderd

Topicstarter
sluw bedankt om de tips en voor de lenzen! ik ga ze deze avond zeker eens opzoeken en iets laten weten.

ik ken casey neinstat wel en kijk regelmatig zijn filmpjes.
al men geld ga ik zr niet insteken maar voor de prijs van de g7 kan ik ook niet sukkelen denk ik.
weten jullie misschien welke cursus goed is en op welke manier want op internet vind ik er wel veel.

k heb eens opgezocht voor een zoomlens.

PANASONIC LUMIX G VARIO 45-150MM F/4.0-5.6 ASPH.

is dit een goede zoomlens? prijs is hij wel goed vind ik persoonlijk

[ Voor 18% gewijzigd door Universal Creations op 10-10-2016 18:41 . Reden: Dubbelpost! Gebruik "wijzig" ipv nieuwe post plaatsen. ]

• Tomas_
Gewoon reviews lezen
https://www.ephotozine.co...4-0-5-6-lens-review-20221

Ook op bhphotovideo en amazon staan vaak heel veel reviews bij producten.

Let vooral goed op hoe hij presteert voor film en niet alleen foto.

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vriend, begin anders met een camera huren. Scheelt je een berg geld, zeker als je er 'professioneel' mee aan de slag wilt. Zo'n fototoestel is allemaal hartstikke grappig, maar niet te vergelijken met wat er tegenwoordig voor een videocamera doorgaat, wat mensen ook zeggen. Er is ook niet één bevredigende allround-oplossing die je zomaar in elke situatie in kunt zetten. Dus doe jezelf een lol en huur, verdien daar wat geld mee en investeer dat misschien in opleidingen of zo.

Edit: ben het eens met wat hegemanjelle zegt dat Casey zegt, doen, doen, maar er is een verschil tussen zomaar wat in het wilde weg filmen voor je vlog en voor een klant aan de slag gaan. Die boeit het niet dat jij in 4K kan filmen, maar die wil wel goed geluid en een video die hout snijdt. Ga voor een follow focus systeem op je rig, auto focus is kut en onbetrouwbaar als je met video werkt.

Video is super leuk maar ga eerst ontzettend oefenen voor je jezelf in de markt zet.

[ Voor 33% gewijzigd door hfos op 10-10-2016 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
hfos schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:45:
Vriend, begin anders met een camera huren. Scheelt je een berg geld, zeker als je er 'professioneel' mee aan de slag wilt. Zo'n fototoestel is allemaal hartstikke grappig, maar niet te vergelijken met wat er tegenwoordig voor een videocamera doorgaat, wat mensen ook zeggen. Er is ook niet één bevredigende allround-oplossing die je zomaar in elke situatie in kunt zetten. Dus doe jezelf een lol en huur, verdien daar wat geld mee en investeer dat misschien in opleidingen of zo.

Edit: ben het eens met wat hegemanjelle zegt dat Casey zegt, doen, doen, maar er is een verschil tussen zomaar wat in het wilde weg filmen voor je vlog en voor een klant aan de slag gaan. Die boeit het niet dat jij in 4K kan filmen, maar die wil wel goed geluid en een video die hout snijdt. Ga voor een follow focus systeem op je rig, auto focus is kut en onbetrouwbaar als je met video werkt.

Video is super leuk maar ga eerst ontzettend oefenen voor je jezelf in de markt zet.
bedankt voor de tip! Ik wil zeker wel eens horen bij een opleiding. Ik woon in België waar zou ik eventueel zo een opleiding kunnen volgen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de tips!

Ik kan er al wat redelijk veel mee.
Ik wil wel eens graag weten welke lenzen jullie aanbevelen die goed zijn voor te filmen die ook niet te duur zijn maar mooie beelden shooten. ik zie er veel staan maar begrijp er eerlijk niet zoveel van.

EDIT: ik zoek ook vooral een goede lens voor 's nachts te filmen tijdens fuiven

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2016 19:23 ]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:43
Er is je al eens gevraagd om de "Wijzig" knop te gebruiken i.p.v. 2 berichten achter elkaar te plaatsen en ik heb ook nog een dubbelpost samengevoegd. Bij dezen het laatste verzoek om dit in het vervolg te doen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Luxicon
Het is niet te zeggen wat een goede lens is, als jij denkt dat alles kan. Je hebt te maken met een bereik (dus hoeveel 'zoom' er is) en met lenzen die meer licht kunnen doorlaten. Hoe lager de f/x.x, hoe meer licht er binnen kan komen.

Dus er bestaat amper een lens, die de hele woonkamer op de foto zet, maar inzoomt op een olifant oog op 100 meter, en ook nog lichtsterk is. Je zal dus gewoon weg een keuze moeten maken en blijkbaar heb je geen ervaring, en is iedere lens (met een beetje zoom) goed.

Het is wel zo dat als je een lens neemt zonder zoom, deze vaak (veel) meer licht kunnen doorlaten, als ik de lenzen van de Panasonic zo zie.

...

Verwijderd

Topicstarter
Luxicon schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:55:
Het is niet te zeggen wat een goede lens is, als jij denkt dat alles kan. Je hebt te maken met een bereik (dus hoeveel 'zoom' er is) en met lenzen die meer licht kunnen doorlaten. Hoe lager de f/x.x, hoe meer licht er binnen kan komen.

Dus er bestaat amper een lens, die de hele woonkamer op de foto zet, maar inzoomt op een olifant oog op 100 meter, en ook nog lichtsterk is. Je zal dus gewoon weg een keuze moeten maken en blijkbaar heb je geen ervaring, en is iedere lens (met een beetje zoom) goed.

Het is wel zo dat als je een lens neemt zonder zoom, deze vaak (veel) meer licht kunnen doorlaten, als ik de lenzen van de Panasonic zo zie.
hey bedankt voor de uitleg. Ik heb al wat lenzen opgezocht en wat reviews gelezen maar ik heb wat bang om de juise te kiezen. namelijk de prijs van deze lenzen zijn niet al te goedkoop en wil daarom geen slechte lens kopen. daarom dacht ik misschien om hier wat hulp te vragen.

hier is echt een mooi voorbeeld voor wat ik wil maken:
YouTube: Aftermovie OLF 2016

graag zou ik willen weten welke lenzen jullie denken dat ze gebruiken voor zo'n aftermovies te maken. ook een lens voor bewegende objecten (skier,skater) te volgen is altijd welkom. hier zijn lenzen die ik denk die wil goed zijn.

de standaardlens op de camera kitlens : w/ 14-42 mm
Hier is een video, zoals ik kan zien is deze echt goed in nachtsvideo's nemen met de standaardlens. enkel is de vraag of dit ook zo zou zijn met flitsende lichten, ...
YouTube: EPIC Disneyland 60th Paint the Night Parade & Forever Firework M...

olympus M.Zuiko Digital ED 25mm f/1.8 zwart
YouTube: Late Night Edit - Panasonic G7
ik vind dat deze lens wel mooie beelden maakt voor er een edit van te maken. enkel is bij deze lens de vraag of deze ook skaters of bewegende objecten goed kan volgen tijdens het filmen.

Andere lenzen zijn zeker welkom!

• Luxicon
Als ik jou was zou ik gaan voor de kitlens, daar kan je niet mis mee gaan. 25mm kun je dus ook gebruiken met die 14-42 lens. Als de lens 's nachts goed filmt, dan is dat overdag ook zo. En ook met flitsende lichten. Dat maakt allemaal niks uit.

Die tweede lens kun je nemen als je meer licht wil ontvangen (door de lens heen naar je camera toe), maar dan kun je niet zoomen. Dus altijd hetzelfde soort beeld. Die tweede heb je denk ik mooier beeld mee, maar ik zie mooie beelden van de 14-42, dus waarom zou je dan twijfelen?

En ja, die tweede kan ook skater net zo goed volgen als de eerste, waarom niet? Dat ligt aan de camera.

Lens:
- hoeveel zie je / kun je zoomen
- hoeveel licht wil je kunnen ontvangen
- scherpte van de lens
- achtergrond onscherpte (hoe zacht dit oogt en evt andere 'effecten' op plaatsen waar de video niet in focus is)

Dus over andere zaken hoef je niet na te denken! Ja de prijs en het gewicht.

[ Voor 27% gewijzigd door Luxicon op 10-10-2016 20:53 ]

...

Verwijderd

Topicstarter
Luxicon schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:48:
Als ik jou was zou ik gaan voor de kitlens, daar kan je niet mis mee gaan. 25mm kun je dus ook gebruiken met die 14-42 lens. Als de lens 's nachts goed filmt, dan is dat overdag ook zo. En ook met flitsende lichten. Dat maakt allemaal niks uit.

Die tweede lens kun je nemen als je meer licht wil ontvangen (door de lens heen naar je camera toe), maar dan kun je niet zoomen. Dus altijd hetzelfde soort beeld. Die tweede heb je denk ik mooier beeld mee, maar ik zie mooie beelden van de 14-42, dus waarom zou je dan twijfelen?
hey man echt bedankt voor de tips!

ik vind ook echt mooie beelden met die ktlens.
Dus denk ik dat ik die g7 ga aanschaffen met die kitlens.
Denk jij dat dit hetzelfde effect ga geven als die aftermovie van OLF?

• Luxicon
Ja, dat geeft allemaal hetzelfde effect op basis van het bronmateriaal (dat jij filmt). Dus als je hierboven leest, zie je wat een lens doet, de rest is aan de camera en jou zelf.

...

Verwijderd

Topicstarter
Luxicon schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:52:
Ja, dat geeft allemaal hetzelfde effect op basis van het bronmateriaal (dat jij filmt). Dus als je hierboven leest, zie je wat een lens doet, de rest is aan de camera en jou zelf.
echt bedankt! ik ga het proberen met de kitlens.
Als de beelden toch niet altijd mooi zijn overweeg ik die 25 mm lens wel.
Bedankt voor de tips!

• Luxicon
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:56:
[...]

echt bedankt! ik ga het proberen met de kitlens.
Als de beelden toch niet altijd mooi zijn overweeg ik die 25 mm lens wel.
Bedankt voor de tips!
Ja precies, al zou ik niet een Olympus lens kopen voor een Panasonic camera. Volgens mij gaat dat niet werken. ;)

...

• Universal Creations
Luxicon schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:00:
[...]

Ja precies, al zou ik niet een Olympus lens kopen voor een Panasonic camera. Volgens mij gaat dat niet werken. ;)
Dat wel, maar je hebt dan op die body geen stabilisatie. Olympus lenzen hebben geen stabilisatie (op een paar uitzonderingen na) en de meeste Panasonic bodies hebben geen interne stabilisatie (laatste versies wel).

Verwijderd

Topicstarter
Universal Creations schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:05:
[...]

Dat wel, maar je hebt dan op die body geen stabilisatie. Olympus lenzen hebben geen stabilisatie (op een paar uitzonderingen na) en de meeste Panasonic bodies hebben geen interne stabilisatie (laatste versies wel).
dus dat betekent dat ik beter een panasonic lens van 25 mm koop?

• Universal Creations
Dat maakt qua stabilisatie in dit geval niet zoveel uit, omdat de 25mm lenzen van panasonic ook geen stabilisatie hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Universal Creations schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:55:
Dat maakt qua stabilisatie in dit geval niet zoveel uit, omdat de 25mm lenzen van panasonic ook geen stabilisatie hebben.
Kan ik dit behelpen door bv een stabilisator te kopen?

• Universal Creations
Je kunt kijken voor een gimbal die deze combinatie kan dragen, maar dat gaat niet goedkoop zijn.
Als stabilisatie een must is, dan kun je beter kijken voor een Panasonic met stabilisatie in de body.

[ Voor 34% gewijzigd door Universal Creations op 10-10-2016 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke ga ik eens een kijkje in nemen! bedankt

• Luxicon
Dat kan wel, maar ik denk niet dat je die lens heel hard nodig zou hebben, ofwel? Net was je er uit dat je de 14-42 wil. :) Waarom zou je zo nodig die Olympus willen, tegenover een Panasonic lens?

...

Verwijderd

Topicstarter
Luxicon schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:20:
Dat kan wel, maar ik denk niet dat je die lens heel hard nodig zou hebben, ofwel? Net was je er uit dat je de 14-42 wil. :) Waarom zou je zo nodig die Olympus willen, tegenover een Panasonic lens?
ja inderdaad ik ga zowiezo eerst proberen met de kitlens. maar ik ben al in de toekomst aan het denken voor misschien later een lens bij aan te schaffen :)

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:47
Ik zou kijken naar de G80 met 12-60mm kit lens. Iets meer bereik en weather sealed combinatie (goed voor je sneeuw videos). Daarnaast is deze shutter shock proof waar de G7 veel last van had. Ook gebruikt deze voor video AF de DFD functie wat dus goede focus pulls zonder hunting enabled via de touch screen. Object tracking gaat je alleen niet lukken in video met panasonic dan moet je toch PDAF assisted systemen hebben (A6300/A6500). Verder zit hier ook ingebouwde 5 axis stabilisatie in die ook met 4k video werkt.

Dan heb je alleen nog nodig een Vari ND, Davinci Resolve en een licentie op Filmconvert Pro en je kan beginnen.

Instagram

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:43

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik heb dit topic een tijdje aangekeken, maar je eigen inzet is dusdanig beperkt, dat dit een helpdesktopic is geworden ipv een discussieplatform. En om die reden gaat het topic dicht.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.