Geen beeld op nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-01 12:58
Hi,

Ik heb een PC in elkaar gezet met advies van enkele wijze tweakers hier.
Echter loop ik tegen een probleem aan:

Als ik het systeem start met videokaart aangesloten krijg ik geen beeld. Dit geldt voor zowel videokaart als mobo aansluitingen.
Als ik de videokaart uit het systeem haal krijg ik wel beeld als ik DVI aansluit (geen beeld met HDMI).

Heeft iemand een idee hoe dit veroorzaakt kan worden?

Systeem specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 206,-€ 206,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 289,50€ 289,50
1Corsair Carbide 100R Silent Edition€ 59,85€ 59,85
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 71,95€ 71,95
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 765,20

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Dus de GPU start wel op met de IGP?
Ik neem aan dat je je kabels wel aangesloten hebt op de GPU wanneer die erin zit?

Ik zou controleren of je bios settings wel staan op pci-e first. Mogelijk ook nog eens een bios update proberen.

De gpu al in een andere pc getest?

• -Casper
De fans van de GPU gaan wel aan. Na enkele seconden gaan de fans wel weer uit.
GPU zit in een PCI-E slot & heeft één 6 pins stroomkabel aangesloten.

Vanavond zal ik even in de bios settings & bios update duiken.
In een andere PC testen is geen optie gezien ik alleen dit systeem heb staan.

• -Casper
Ik zie dat ik de laatste BIOS versie op het moederbord heb en initial display output staat op PCIe 1 Slot.

Zojuist de grafische driver van mijn moederbord geïnstalleerd.
Daarna grafische kaart er weer ingezet en via de DVI poort op de GTX had ik nu wel beeld.
De resolutie was echter 800 x 600 en die kon ik niet wijzigen.

Poging gedaan tot drivers installeren maar daar krijg ik de melding dat "NVIDIA-installatieprogramma kan niet doorgaan". Daar worden twee dingen bij genoemd:
- Niet compatibel met "deze versie van windows" (W10, 64 bit)
- Geen compatibele grafische hardware

Vervolgens de drivers van de videokaart verwijderd, denkende dat deze misschien problemen veroorzaakt. Installatie weigerde nog steeds. Opnieuw opstarten zorgde er volgens weer voor dat ik geen beeld meer had via de videokaart.

Enige suggesties hoe ik een driver voor de videokaart erop krijg?

Geprobeerde drivers:
3 GTX 1060 drivers die op de support pagina van Gigabyte staan
1 GTX 1060 driver die op de support pagina van Nvidia staat

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Is je Windows wel up-to-date? (versie 1607) anders kan het kloppen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:34
Ik zou even bij het begin opnieuw beginnen. Want je geeft aan geen beeld te hebben, maar ziet soms wel de bios. Je geeft ook aan dat de bios op pci-e staat, maar dat er dan geen grafische kaart in zit. Mogelijk ook dat je drivers e.d. Nu een beetje stennis lopen te schoppen.

Het begin, even op het niveau: 'zit de stekker er in'. Omdat het een wat warrig verhaal is.
Je hebt in principe twee gpu's. Een via de processor, de iGPU, welk zijn aansluitingen op het moederbord heeft. Een andere de dGPU, de gtx, heeft zijn eigen hdmi/dvi uitgangen op de kaart zitten.

Ik vermoed dat je telkens hebt zitten switchen tussen de uitgangen van de iGPU en de dGPU maar de corresponderende setttings in de bios en daaropvolgend de drivers niet juist hebt staan.

Wat ik als eerste in zo'n geval zou doen is zorgen dat je je monitor op je dGPU aangesloten hebt, via bijvoorbeeld hdmi. De bios in en deze resetten naar fabrieksinstellingen. Hoe ver kom je dan?

Heb je nu in windows nog steeds vage resolutieproblemen zou ik gewoon een clean install van windows doen (met idd de laatste versie). En daaropvolgend de driver installer van nvidia gebruiken.

Zo sluit je eerst verkeerde aansluiting uit, daarna verkeerde biosinstellingen en daarna foutieve drivers. Zodoende heb je het rijtje gehad.

Mocht het daarna nog niet werken zou je verder kunnen troubleshooten met bijvoorbeeld de iGPU om uit te sluiten dat je dGPU niet kapot is. Maar zover zijn we nog lang niet.

Succes en laat even weten hoe het bovenstaande stappenplan verlopen is. Hoe systematischer en structureler je het aanpakt hoe makkelijker het op te lossen en voor ons om je te helpen.

• -Casper
nelizmastr schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:36:
Is je Windows wel up-to-date? (versie 1607) anders kan het kloppen.
Dat was die niet maar na updaten geen verschil.
analogworm schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:21:

Wat ik als eerste in zo'n geval zou doen is zorgen dat je je monitor op je dGPU aangesloten hebt, via bijvoorbeeld hdmi. De bios in en deze resetten naar fabrieksinstellingen. Hoe ver kom je dan?
Ik heb in de tussentijd weer wat met drivers (op windows) lopen ouwehoeren en krijg nu helemaal geen beeld meer op mijn dGPU. Dat geldt ook voor de bios. Bios resetten terwijl ik de dGPU gebruik is dus niet echt een optie.

Andere suggesties?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Dan wordt het tijd om de kaart in een andere pc te stoppen en te zien wat-ie daar doet. Met een beetje pech heb je een DOA.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• analogworm
-Casper schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:14:
[...]

Dat was die niet maar na updaten geen verschil.

[...]

Ik heb in de tussentijd weer wat met drivers (op windows) lopen ouwehoeren en krijg nu helemaal geen beeld meer op mijn dGPU. Dat geldt ook voor de bios. Bios resetten terwijl ik de dGPU gebruik is dus niet echt een optie.

Andere suggesties?
Je kan de bios ook resetten door je stroomkabel er af te trekken. Batterijtje te verwijderen. Paar keer de aan uit knop indrukken om evt reststroom 'op te maken'. Ffskes wachten en weer terug stoppen. Als het goed is, is de bios dan ook gereset.

De suggestie van neliz is ook een goeie. Daarmee kan je direct een hardware defect van je dGPU uitsluiten/constateren.

• -Casper
analogworm schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:54:
[...]

Je kan de bios ook resetten door je stroomkabel er af te trekken. Batterijtje te verwijderen. Paar keer de aan uit knop indrukken om evt reststroom 'op te maken'. Ffskes wachten en weer terug stoppen. Als het goed is, is de bios dan ook gereset.

De suggestie van neliz is ook een goeie. Daarmee kan je direct een hardware defect van je dGPU uitsluiten/constateren.
Bios reset uitgevoerd zoals je zei maar zonder resultaat.
Zoals eerder al aangegeven heb ik helaas geen ander systeem staan waar ik de kaart in kan testen.

Enige andere suggesties? Aanmelden als DOA?

[ Voor 13% gewijzigd door -Casper op 07-10-2016 12:31 ]

• analogworm
Geen idee of je toevallig in den haag woont, maar dan zou je je dGPU in mijn pc kunnen proppen?

Je zou evt, om de rest van jouw systeem uit te sluiten, mijn eerder genoemde stappenplan ook uit kunnen voeren met de iGPU. dGPU er uit, bios reset, evt windows reinstall.

Want als dat ook niet werkt dan ligt het misschien ergens anders aan.

[ Voor 56% gewijzigd door analogworm op 07-10-2016 13:09 ]

• -Casper
Het gebaar wordt gewaardeerd maar Den Haag is mij iets te lang reizen vanuit Groningen :D

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48
Als de 1060 uit je systeem haalt, en enkel je Igpu gebruikt en daaraan je monitor koppelt, werkt dan alles wel naar behoren ?

• -Casper
Galaxis schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:14:
Als de 1060 uit je systeem haalt, en enkel je Igpu gebruikt en daaraan je monitor koppelt, werkt dan alles wel naar behoren ?
Yes

• Galaxis
Zodra je dus de gtx 1060 erin prikt , en je monitor op je gtx 1060 aansluit gaat het mis ?

Heb je vrienden in de buurt wonen met een systeem waarin je de kaart kan testen ? Ik heb een vermoeden dan de kaart niet goed is namelijk als ik zo je verhaal eens lees.

Kan je wel normaal in je bios komen als je de gtx 1060 gebruikt ?

• -Casper
Het systeem werkt prima tot het moment dat ik de GTX erin prik.
Dan krijg ik zowel via de igpu als de dgpu geen beeld meer.
Op de GTX kom ik dus ook niet de bios in.

• Galaxis
Kan dan zijn dat of de 1060 dood is, of je mobo slikt je 1060 niet om een of andere vage reden.

• analogworm
Sorry voor deze klantenservice niveau vraag. Maar als je de dGPU er in hebt, dan zit je monitor wel ook daarop aangesloten?

Wat ik apart van je verhaal vind is dat je eerst aangaf wel soort van beeld te ontvangen met je dGPU, maar na driver geklooi niet meer. Je hebt wel ooit beeld gehad via dat ding? Wat is er daarna gebeurd?

Hoe dan ook snelste manier van nu nog dingen uitsluiten en oplossen is je dGPU of testen in een ander systeem, bij een vriend, of terugsturen en door de winkel laten testen en evt nieuwe krijgen.

• -Casper
Helaas is het nog niet gelukt dit probleem op te lossen.

Deze week heb ik de kaart naar Gigabyte gestuurd onder het mom van een RMA maar daar blijkt de kaart prima te werken. Concreet overzicht van probleem:

- dGPU in PCIe slot geplugd (beide PCIe slots geprobeerd) met 1x6pin van de PSU naar dGPU
- dGPU fans draaien voor enkele seconden en stoppen er dan mee
- HDMI, DP, DVI geprobeerd op dGPU met zowel normale monitor als TV. Geen enkel beeld als resultaat (ook geen BIOS)

Het systeem op zichzelf werkt prima als de dGPU niet is aangesloten.

Kan het zijn dat de 450W voeding te kort schiet in deze samenstelling?
Zo niet, zijn er nog andere suggesties?

• Slashinator
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:24
Ik heb een systeem wat erg vergelijkbaar is wat hetzelfde probleem heeft (i5 6400, gtx1070, verder alles hetzelfde).

De videokaart is nu (al behoorlijk lang) bij RMA. Mijn volgende keus zou ook de voeding zijn. Ondanks dat alle rekensites zeggen dat het systeem max ~350-400 watt zou trekken.

Als dat niet werkt ga ik naar het moederbord kijken, maar ik verwacht daar geen problemen aangezien het puur beeldsignaal uit de grafische kaart betreft.

Ik ben zeer benieuwd of jij eruit komt en wat de oplossing is!

• analogworm
Dat is apart Casper. Heb je heel toevallig een speakertje aangesloten op je moederbord? Misschien dat diens biepjes nog wat zinnigs weten te vertellen.

En een beetje een longshot want de Gigabyte site zegt niets over PCI-E verbeteringen, wel over ram verbeteringen. Maar kan je misschien, met je iGPU aangesloten, de bios updaten.

Overigens een beetje googlen geeft dat meer mensen problemen hebben met de 10x0 series geforce, maar geen concrete aanwijzingen of oplossingen.

Edit: Deze persoon had een vergelijkbaar probleem, deinstalleerde alle drivers van de dGPU op de iGPU, kaartje er terug in et voila..

[ Voor 20% gewijzigd door analogworm op 15-10-2016 11:55 ]

• Slashinator
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:24
Ik heb het zojuist aan de praat gekregen!

Vreemd, maar simpele oplossing. De monitor koos niet automatisch zijn displayinput en gaf geen beeld met enkel dp-port aangesloten. Nu heb ik zojuist manueel op de monitor ingesteld dat de input van de dp-port komt en werkt het!

Eindelijk ben ik eruit en daar ben ik blij om. Misschien hebben anderen hier ook wat aan.

• analogworm
Seriously? De monitor pakte de input niet juist? Facepalm! 7(8)7 Blij dat het in iig opgelost is. d:)b

Ow wacht, das niet bij de TS.. Casper, is dit voor jou ook de gouden tip? :+

[ Voor 28% gewijzigd door analogworm op 17-10-2016 20:33 ]

Pagina: 1