[iPhone SE hoesje] Kan de magneet kwaad voor de iPhone?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pien_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-07-2024
Hi !

Op het gevaar af dat deze vraag al vaker voorbij is gekomen op het forum:

Ik heb onlangs een leren hoesje voor mijn iPhone SE besteld. De telefoon kan in een case, die met een magneet zichzelf vastklemt in de rest van het hoesje (waar bijv. ruimte is voor bankpasjes e.d.) -
De magneten zitten dan dus op de achterkant van de iPhone. Ze zijn vrij sterk ! Ik vraag mij nu af of dit kwaad kan of dat daar inmiddels of na is gedacht door fabrikanten? :+

Alvast bedankt !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 19:18
En wat heeft dit te maken met de Apple watch?
Mss eerst beter ff de topic veranderen of hier de vraag stellen
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1640866

[ Voor 35% gewijzigd door Gunth op 06-10-2016 16:54 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:10
Ik zou niet weten op wat voor manier dit soort magneten kwaad kunnen voor de iPhone, heb er ook nog nooit iets over gelezen (terwijl je laatste zin suggereert dat dat vroeger kwaad kon...?)

Wel zal het voor bankpasjes en dergelijke mogelijk wel kwaad kunnen, lijkt mij. Hoewel we in NL tegenwoordig (bijna?) overal de chip gebruiken, zit er nog steeds een magneetstrip op. En *die* kan minder goed tegen magneten, dat zal de afgelopen jaren niet veranderd zijn lijkt mij.

De chip is geen probleem - maar de magneetstrip zal je incidenteel wellicht nog wel eens gebruiken, parkeergarages misschien, of in het buitenland. Zou er veiligheidshalve voorzichtig mee zijn.