Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade pakket

Pagina: 1
Acties:

• Beekss
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11 11:25
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 348,90€ 348,90
1MSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 144,95€ 144,95
1MSI R7 370 Gaming 2GB€ 149,90€ 149,90
1NZXT H440 New Edition Wit/Zwart€ 124,-€ 124,-
1Corsair Hydro H100i v2€ 119,90€ 119,90
1Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3200C16R€ 106,-€ 106,-
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Kingston HyperX Predator SSD M.2 240GB€ 159,90€ 159,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.247,50

Beste leden,

Binnenkort wil ik een nodige upgrade uitvoeren aan mijn pc. Het is gebasseerd op het Krait moederbord met de 1151 socket. De videokaart heeft een maat van mij liggen dus dacht ik de rest er zelf bij te halen om een verse computer samen te stellen.

Nu ben ik zelf aardig te vreden over mijn lijstje. Maar ik heb mijn twijfels over het geheugen. Ik ben ook niet thuis in de specifieke deskundigheid die er komt kijken bij de selectie. Ik weet dat de processor en het geheugen elkaar moeten complimenteren maar ik weet niet hoe.

Kan iemand mij uitleg geven of een alternatief aanbieden voor het geheugen dat ik nu geselecteerd heb?

De PC zal gebruikt worden voor huis, tuin en keuken werk. Maar ook voor 3D modelling in Solidworks en Inventor. Daarnaast game ik nog af en toe, maar dat is niet de hoofd taak.

Met vriendelijke groeten,

Beeks

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 12:37
Geheugen is prima, je betaald alleen wel aardig extra voor de leds

🇺🇦

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waterkoeling is erg duur voor wat je krijgt, het is misschien iets koeler dan een goede luchtkoeler, en vaak heb je meer lawaai, en daarvoor betaal je zo 50 euro meer.

Als je niet heel veel gaat werken met Solidworks en Inventor, zou je kunnen overwegen om geen i7 te nemen, je betaald immers een slordige 150 euro meer, is dat die extra uitgave wel waard?

People as things, that’s where it starts.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 12:37
Waterkoeling is vaak juist stiller, omdat de fans minder hard hoeven te draaien, pomp is meestal ook niet echt hoorbaar. Het is wel een hoop duurder voor niet veel meer prestatie, dat is wel waar.

🇺🇦

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-11 17:30
Je hebt het moederbord al liggen dus?
Of wil je specifiek dat moederbord?
Ontwerp je veel in Solidworks en inventor? Anders zou je ook een i5 kunnen nemen.

Verwijderd

Voor cpu koeling adviseer ik een pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power. Stiller dan een AIO en presteert niets minder. Past ook nog leuk bij het mobo en de behuizing.

Met de cpu en videokaart uit je lijstje heb je meer dan genoeg aan een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt. Het systeem zal maximaal maar iets van 200w verbruiken.

De M2 ssd zou ik veel te duur vinden voor een 240gb exemplaar. De schrijfprestaties vallen op papier ook nog eens tegen. Voor iets meer heb je een gelijk presterende pricewatch: Intel 600p 512GB met ruim 2x zoveel capaciteit of een sata ssd met 3x zoveel ruimte pricewatch: Crucial MX300 2,5" 750GB.

Voor ram zou je het goedkopere pricewatch: Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2A2666C16 kunnen overwegen. 2666 MHz draait lekker stabiel en is goed te overklokken.

Overklokken, ga je dat eigenlijk wel doen?

• Beekss
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11 11:25
Beste leden,

Bedankt voor de reacties!
Nycrea schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:59:
Waterkoeling is vaak juist stiller, omdat de fans minder hard hoeven te draaien, pomp is meestal ook niet echt hoorbaar. Het is wel een hoop duurder voor niet veel meer prestatie, dat is wel waar.
Ik wil een waterkoeling met name omdat het een stuk meer vrije ruimte geeft wat ten goede van de flow komt.
straaljager27 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:13:
Je hebt het moederbord al liggen dus?
Of wil je specifiek dat moederbord?
Ontwerp je veel in Solidworks en inventor? Anders zou je ook een i5 kunnen nemen.
Jaa moederbord is het uitgangspunt omdat een maat die heeft liggen, nieuw in plastic:) Ik wil met name een computer waar ik de komende jaren meer voort kan. Jaa ik ben ook van plan veel te gaan modelleren! Dus de i7 lijkt mij future proof en geeft ff dat scherpe randje bij het modelleren.
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 19:00:
Voor cpu koeling adviseer ik een pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power. Stiller dan een AIO en presteert niets minder. Past ook nog leuk bij het mobo en de behuizing.

Met de cpu en videokaart uit je lijstje heb je meer dan genoeg aan een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt. Het systeem zal maximaal maar iets van 200w verbruiken.

De M2 ssd zou ik veel te duur vinden voor een 240gb exemplaar. De schrijfprestaties vallen op papier ook nog eens tegen. Voor iets meer heb je een gelijk presterende pricewatch: Intel 600p 512GB met ruim 2x zoveel capaciteit of een sata ssd met 3x zoveel ruimte pricewatch: Crucial MX300 2,5" 750GB.
Ik ga niet overklokken en ga jouw alternatieven even rustig nakijken!
Pagina: 1