Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verdachte met volledige naam?

Pagina: 1
Acties:

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
FBI klaagt Nederlandse verdachte ddos-groep Lizard Squad aan

In het bericht wordt gelinkt naar de aanklacht van de FBI. Daarin staat de voor- (doop-?) en achternaam van de verdachte.

Ik ben er persoonlijk niet helemaal uit of het netjes is om die naam wel/niet zo makkelijk te vinden maken. In de Nederlandse media wordt een achternaam namelijk vaak enkel afgekort tot de eerste letter.
Daarentegen zie ik dat elk andere nieuwswebsite ook de aanklacht linkt, maar het is natuurlijk gemakkelijk te wijzen "zij doen het ook".

Ik ben er dus niet perse op tegen, maar vroeg me af of de redactie er zich bewust van was dat de social media profielen en dus identiteit van deze persoon zo erg gemakkelijk te vinden is.

Verwijderd

Buiten Europa doen ze niet zo moeilijk daarover

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:18:
Ook hier geldt voor: is dat een goede reden om het dan ook maar te doen?

The devil is in the details.

• Darkermoon
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:18:
Dat kan wel zo zijn, maar de vraag die ik hardop stel is of Tweakers daar ook niet zo moeilijk over hoeft te doen.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb de naam zelf niet gebruikt, in tegenstelling tot veel andere media, omdat ik het niet relevant vind voor het artikel. Wij linken naar de oorspronkelijke bron indien mogelijk, zodat lezers uit eerste hand de informatie kunnen nagaan. Mensen die klikken omdat ze er meer over willen weten kunnen die bron ook via een simpele Google-zoekactie wel vinden. Als het om een obscure site in de krochten van internet zou gaan, zou het nog wat anders zijn, maar een publieke site op de pagina van de Amerikaanse Justitie is zo openbaar dat je je moet afvragen of je je daar verantwoordelijk voor moet voelen bij linken.

• Darkermoon
  • Niet online
Heldere uitleg, dankjewel :)
Pagina: 1