Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-11 09:55
Mijn vraag

Ik zoek een app die periodiek (op te geven hoe vaak) backups kan maken van mijn foto's/videos, en deze naar Google Drive kan backuppen.

Het zou de volgende features moeten hebben:
- periodiek (maandelijks), backups maakt naar Google Drive account
- wekelijks/maandelijks backup automatisch uitvoert, mits op wifi aangesloten en op oplaadsnoer zit;
- backup maakt van foto's / scans/ etc,
- incrementele backups maakt (alleen nieuwe/gewijzigde items uploadt);
- items ouder dan x (maanden) automatisch van je telefoon verwijdert;
- goede ervaringen heeft van gebruikers;
- Backups zijn ge-encrypt/beveiligd met wachtwoord

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Android 6 op Samsung Galaxy S5 Neo

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Al het nodige gevonden er schijnen tig backup apps te zijn maar ze kunnen of geen foto's backuppen (alleen sms/contact/apps data etc), of ze hebben slechte ervaringen, etc.

[ Voor 3% gewijzigd door pastafan op 06-10-2016 16:25 ]

Beste antwoord (via pastafan op 16-10-2016 12:41)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
pastafan schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:57:
[...]
Wist niet dat Foto Sync dat kon bieden.. heb het geprobeerd en lijkt het prima te doen! Zeer bedankt! :) (alleen wel jammer dat encryptie (wachtwoord beveiliging) er niet nog extra inzit (daarmee bedoel ik extra wachtwoord wat niet gesynct is met je telefoon (niet handig als deze wordt gestolen, dan kan de dief je backups bekijken voordat je je Google wachtwoord hebt veranderd), maar ach je kunt niet alles hebben he...
Als je ervoor zorgt dat je schermvergrendeling hebt ingeschakeld kan niemand bij je telefoon, dus ook niet bij je 'backups'.

Zorg er overigens in Google Foto's wel voor dat de backup gedaan wordt op volledige resolutie. Standaard worden ze geloof ik op lage resolutie opgeslagen.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 07-10-2016 08:00 ]

Alle reacties

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:06
Android backup automatisch toch?

Settings > Backup maken en resetten (Nexus 5X)

Hier vul je je gmail gegevens in.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Verwijderd

Ik weet niet of op je verlanglijstje het aanschaffen van een NAS staat? Zo ja, koop een Synology. Zodra ik verbinding maak met mijn thuisnetwerk middels WIFI backuped DS Photo automatisch.

Ook beter voor je privacy. Ik moet er niet aan denken dat mijn foto's bij een een instantie als Google staan.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Google Play: Helium - App Sync and Backup

Van de maker van ClockworkMod, werkt redelijk goed, root is niet essentieel. Ik gebruik het altijd als ik switch van telefoon. Al is het tegenwoordig minder nodig als vroeger.

• pastafan
Goldman schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:06:
Android backup automatisch toch?

Settings > Backup maken en resetten (Nexus 5X)

Hier vul je je gmail gegevens in.
Heb het even bekeken, maar deze backupped alleen applicatiegegevens, Wifi wachtwoorden, en andere instellingen, naar Google Servers.

(en dus geen foto's en videos)

• pastafan
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:14:
Ik weet niet of op je verlanglijstje het aanschaffen van een NAS staat? Zo ja, koop een Synology. Zodra ik verbinding maak met mijn thuisnetwerk middels WIFI backuped DS Photo automatisch.

Ook beter voor je privacy. Ik moet er niet aan denken dat mijn foto's bij een een instantie als Google staan.
Dank je en je hebt me wel op een feature request gebracht ;) backups moeten beveiligd zijn met een wachtwoord ;) Als ze encrypted/beveiligd zijn heb ik er persoonlijk geen problemen mee dat ze in de cloud/bij Google staan.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 06-10-2016 16:26 ]

• rens-br

rens-br

pastafan schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:23:
[...]
(en dus geen foto's en videos)
Heb je momenteel een betaald Google Account? Want je kan dan namelijk gewoon Foto Sync aanzetten via Google Foto's en dan worden alle foto's automatisch gebackupped.

• pastafan
pastafan schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:25:

[mbr]Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.[/]
Ik heb de wijzig toets toch gebruikt? En de wijziging zelfs nog met bold tekst aangegeven...

• pastafan
rens-br schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:25:
[...]

Heb je momenteel een betaald Google Account? Want je kan dan namelijk gewoon Foto Sync aanzetten via Google Foto's en dan worden alle foto's automatisch gebackupped.
Wist niet dat Foto Sync dat kon bieden.. heb het geprobeerd en lijkt het prima te doen! Zeer bedankt! :) (alleen wel jammer dat encryptie (wachtwoord beveiliging) er niet nog extra inzit (daarmee bedoel ik extra wachtwoord wat niet gesynct is met je telefoon (niet handig als deze wordt gestolen, dan kan de dief je backups bekijken voordat je je Google wachtwoord hebt veranderd), maar ach je kunt niet alles hebben he...

Verwijderd

pastafan schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:25:
[...]

Dank je en je hebt me wel op een feature request gebracht ;) backups moeten beveiligd zijn met een wachtwoord ;) Als ze encrypted/beveiligd zijn heb ik er persoonlijk geen problemen mee dat ze in de cloud/bij Google staan.

[mbr]Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.[/]
Met een Synology bouw je je eigen cloud met heel veel functies die er gewoon bij zitten. Kijk voor de gein maar eens gewoon op hun site en het forum hierop Tweakers. Ik zou niet meer zonder willen.

https://www.synology.com/nl-nl/dsm/6.0/features
https://www.synology.com/nl-nl/dsm/app_packages

Succes!

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br

rens-br

pastafan schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:57:
[...]
Als je ervoor zorgt dat je schermvergrendeling hebt ingeschakeld kan niemand bij je telefoon, dus ook niet bij je 'backups'.

Zorg er overigens in Google Foto's wel voor dat de backup gedaan wordt op volledige resolutie. Standaard worden ze geloof ik op lage resolutie opgeslagen.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 07-10-2016 08:00 ]

• Knielen
  • Laatst online: 22:18
rens-br schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 07:56:
[...]
Als je dat doet is het ook nog eens onbeperkte opslag, uiteraard omdat deze foto's voor Google interessant zijn om dingen mee te doen.

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-11 13:29
Het is in lage resolutie onbeperkt en in origineel formaat beperkt tot je opslaglimiet van Drive. Ik doe ook mijn foto / video backup via Google Foto's en eens in de zoveel tijd verplaats ik ze naar mijn NAS. En haal dan gelijk alle dubbele en nutteloze ertussenuit.

• rens-br

rens-br

S-te-fan schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:51:
Het is in lage resolutie onbeperkt en in origineel formaat beperkt tot je opslaglimiet van Drive. Ik doe ook mijn foto / video backup via Google Foto's en eens in de zoveel tijd verplaats ik ze naar mijn NAS. En haal dan gelijk alle dubbele en nutteloze ertussenuit.
Doe inderdaad hetzelfde, maar dan met Dropbox. Die heeft ook foto sync. Werkt echt perfect. En mocht je OwnCloud of Stack hebben, dan ondersteund de Android app dit ook.
Pagina: 1