Verdwijnen ultrabooks? Hulp nodig bij kiezen!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb momenteel een zelfgebouwde computer (desktop) die ik vorig jaar gebuild heb (nieuwe Skylake build toen). Alles nog steeds prima daar mee, maar sinds ik geen laptop en tablet meer heb mis ik het wel vaak.

Nu dacht ik mijn scherm, keyboard en muis te houden en de computer te verkopen. In de plaats wou ik een hybrid tablet/laptop zoals de Microsoft Surface 4 die ik dan kan docken aan mijn bureau en makkelijk meenemen waar ik wil.

Nu heb ik de indruk dat die markt sterk aan het afnemen is? Ook al hoor ik wel van nieuwe releases, ik vind weinig sites zoals Coolblue en dergelijke die nog veel ultrabooks of hybrids verkopen?

De Surface 4 Pro wil ik niet kopen omdat de hardware al weer wat ouder is en heb liever het laatste nieuwe zodat ik zeker verder kan voor enkele jaren.

Zou een ultrabook of hybrid een goed alternatief zijn? Budget ligt rond de 1000 euro. Mag wat afwijken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Webdevelopment
- Lightroom en scanner software, eventueel 1 virtualisatie voor Windows XP (oude scanner nodig die enkel via XP draait)
- Office stuff
- Gamen mag zeker, heb momenteel een GTX960 maar ik ben bereid om hier een stap achter te zetten. Een ingebouwde Intel chip die wat steam games kan draaien op de niet al te hoge settings is voldoende. Ik game amper. Games die ik soms speel zijn PayDay 2, Indie games, CS: Source, Life is Strange, Portal, FEAR 3, ..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik vind veel 360 of flip designs. Ziet er allemaal best uit maar lijkt me onhandig? Maakt het ding ook weer lomp als je het keyboard niet kan afhalen. Vandaar dat ik de Microsoft Surface als standaard neem om tegen te vergelijken.

Wat raden jullie mij aan? Eerder een laptop die niet al te groot is maar wel met meer power voor een lagere prijs? Eventueel met extra tablet. Of toch een ultrabook , met of zonder extra tablet. Of een hybrid?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het is allemaal heel persoonlijk. Ikzelf heb een Dell xps 13 met hoge resolutie touchscreen in bestelling staan. Dat is voor mij de mooiste combi. Ik weet van een surface pro 4 gebruiker in mijn omgeving dat hij de surface voornamelijk op tafel als laptop gebruikt. Als tablet is hij net te zwaar. Hij heeft geen spijt, maar gebruikt hem wel minder als waarvoor hij gemaakt is.

Volgens mij zijn de ultra ook helemaal niet uitstervend. Ik zie steeds meer zenbook, hp's en macbooks om me heen. Volgens mij is de tablet juist stervende. De iPad hier in huis wordt alleen door mijn vriendin gebruikt.

Succes met je keuze.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...