Omdat ik in de nabije toekomst een update wil doen naar Unifi AP's wil ik eens spelen met de mogelijkheden om de Unifi server.
Ik wil deze op een afzonderlijk platform laten draaien zodat deze steeds "online" is.
Om dit te testen maak ik nu gebruik van een AMD fusion (mini-ITX) platform (64-bit systeem).
de opbouw:
Ik hier wat opzoek werk over verricht en dit zou mogelijks komen door de JAVA versie.
Ik weet niet of JAVA en mongoDB mee geïnstalleerd wordt inifi of dat deze al mee in debian zitten (ik ben niet de grootste Linux kenner
).
Vervolgens heb ik een nieuwe netinstall van Debian uitgevoerd, deze keer de versie voor i386.
Opnieuw Unifi erop gezet en op deze manier werkt alles normaal.
Iemand een idee hoe dit kan komen, waar de oorzaak zou kunnen liggen?
De bedoeling is dat ik dit werkende krijg met de AMD64 versie van Debian.
Ik wil deze op een afzonderlijk platform laten draaien zodat deze steeds "online" is.
Om dit te testen maak ik nu gebruik van een AMD fusion (mini-ITX) platform (64-bit systeem).
de opbouw:
- Eerst doe ik een netinstall van Debian (versie 8.6.0 is dit momenteel). Ik maak hiervoor een installatie stick voor AMD64. De installatie is minimaal (enkel SSH) omdat ik geen desktop omgeving nodig heb.
- Vervolgens installeer ik de unifi server volgens onderstaande instructie:
https://help.ubnt.com/hc/...i-Debian-Ubuntu-APT-howto
Ik heb als APT source de "stable" gekozen (hij installeert hierdoor blijkbaar nog een Unifi4 versie). - Dan controleer ik de status van alles:
- service mongodb status -> OK, running
- service unifi status -> OK, running
Ik hier wat opzoek werk over verricht en dit zou mogelijks komen door de JAVA versie.
Ik weet niet of JAVA en mongoDB mee geïnstalleerd wordt inifi of dat deze al mee in debian zitten (ik ben niet de grootste Linux kenner
Vervolgens heb ik een nieuwe netinstall van Debian uitgevoerd, deze keer de versie voor i386.
Opnieuw Unifi erop gezet en op deze manier werkt alles normaal.
Iemand een idee hoe dit kan komen, waar de oorzaak zou kunnen liggen?
De bedoeling is dat ik dit werkende krijg met de AMD64 versie van Debian.