Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 19:33
Omdat ik in de nabije toekomst een update wil doen naar Unifi AP's wil ik eens spelen met de mogelijkheden om de Unifi server.
Ik wil deze op een afzonderlijk platform laten draaien zodat deze steeds "online" is.
Om dit te testen maak ik nu gebruik van een AMD fusion (mini-ITX) platform (64-bit systeem).

de opbouw:
  • Eerst doe ik een netinstall van Debian (versie 8.6.0 is dit momenteel). Ik maak hiervoor een installatie stick voor AMD64. De installatie is minimaal (enkel SSH) omdat ik geen desktop omgeving nodig heb.
  • Vervolgens installeer ik de unifi server volgens onderstaande instructie:
    https://help.ubnt.com/hc/...i-Debian-Ubuntu-APT-howto
    Ik heb als APT source de "stable" gekozen (hij installeert hierdoor blijkbaar nog een Unifi4 versie).
  • Dan controleer ik de status van alles:
    - service mongodb status -> OK, running
    - service unifi status -> OK, running
Als ik nu naar de webinterface wil via https://IPserver:8443 krijg ik een "no page found" error (terwijl de services draaien).

Ik hier wat opzoek werk over verricht en dit zou mogelijks komen door de JAVA versie.
Ik weet niet of JAVA en mongoDB mee geïnstalleerd wordt inifi of dat deze al mee in debian zitten (ik ben niet de grootste Linux kenner ;) ).

Vervolgens heb ik een nieuwe netinstall van Debian uitgevoerd, deze keer de versie voor i386.
Opnieuw Unifi erop gezet en op deze manier werkt alles normaal.

Iemand een idee hoe dit kan komen, waar de oorzaak zou kunnen liggen?
De bedoeling is dat ik dit werkende krijg met de AMD64 versie van Debian.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom moeilijk doen als het "makkelijk" kan?

Het werkt toch op die i386 versie? Laat dan maar lekker draaien.

Geen fouten in de log? Gaan vastlopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb nog nooit de UniFi controller geinstalleerd op ee x86(_64) Linux maar vaak zat op ARM (Raspberry Pi :z ).

MongoDB niet draaien is alvast het probleem niet aangezien je duidelijk mongodb status -> OK, running te zien krijgt. Denk ook niet dat java de issue is aangezien unifi zelf dan niet running zou zijn.

Maar wat dan wel...

Ik lees hier en daar wat over issues met Java-versie en met MongoDB versie. Debian Stable is natuurlijk notoir stokoud stable, zou kunnen dat UniFi iets moderners verwacht dan de default versies. Zoek eens op welke versies je draait.

Voor MongoDB:
code:
1
mongod --version

Voor Java:
code:
1
java -version

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 19:33
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:40:
Waarom moeilijk doen als het "makkelijk" kan?
Voor de sport :P , nee ik wil eruit kunnen leren. Ik ga er ook vanuit dat de hardware beter benut wordt als alles 64-bit loopt?
dion_b schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:09:
Ik heb nog nooit de UniFi controller geinstalleerd op ee x86(_64) Linux maar vaak zat op ARM (Raspberry Pi :z ).

MongoDB niet draaien is alvast het probleem niet aangezien je duidelijk mongodb status -> OK, running te zien krijgt. Denk ook niet dat java de issue is aangezien unifi zelf dan niet running zou zijn.

Maar wat dan wel...

Ik lees hier en daar wat over issues met Java-versie en met MongoDB versie. Debian Stable is natuurlijk notoir stokoud stable, zou kunnen dat UniFi iets moderners verwacht dan de default versies. Zoek eens op welke versies je draait.

Voor MongoDB:
code:
1
mongod --version

Voor Java:
code:
1
java -version
Ik was eerst begonnen op een ARM (Beaglebone) maar blijkbaar bestaat er geen versie van mongodb voor ARM (of niet meer). ik las inderdaad dat er speciale manieren waren om deze toch te laten werken op een Rpi, maar die had ik niet beschikbaar.

Werkende 32-bit:
mongod --version
db version v2.4.10
Fri Oct 7 18:10:40.355 git version: nogitversion

java -version
java version "1.7.0_111"
OpenJDK Runtime Environment (IcedTea 2.6.7) (7u111-2.6.7-1~deb8u1)
OpenJDK Client VM (build 24.111-b01, mixed mode, sharing)

niet werkende 64-bit:
mongod --version
db version v2.4.10
Fri Oct 7 17:59:05.517 git version: nogitversion

java -version
java version "1.7.0_111"
OpenJDK Runtime Environment (IcedTea 2.6.7) (7u111-2.6.7-1~deb8u1)
OpenJDK 64-Bit Server VM (build 24.111-b01, mixed mode)

Ik zie vooral verschil bij de Java versies...
Ondertussen kan ik ook bevestigen dat zowel mongoDB als Java mee worden geïnstalleerd met Unifi.

[ Voor 6% gewijzigd door DenBenny op 07-10-2016 22:22 ]