Zwart beeld bij opstarten Spel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Mijn game pc bestaat uit

Windows 10
I5-3570k
Asus Sabertooth Z77
12gb corsair
Cooler master gm550
240 ssd
1tb schijf
Saphire 290x

Dell Ultrasharp U2711

Koeling = Watergekoeld custom loop cpu + gpu full cover block + geheugen
temps cpu max 48
temps gpu max 55 en 68 voor de vrm's

Het probleem onstond nadat de pc 4 maanden niet gebruikt is, afgelopen weekend eindelijk weer tijd om te gamen dus opstarten, dit ging perfect.
Alles doet de pc goed, films youtube etc geen probleem
Maar bij elk spel dat ik opstart kom ik in het menu en zodra ik het spel opstart gaat mijn beeldscherm in slaapstand, via de luidsprekers hoor ik wel dat het spel doorloopt.
Soms werkt alt/tab wel om naar het bureaublad te gaan soms niet.
Dit doet hij bij elk spel , doom 3/4 fallout 4 skyrim etc

Wat heb ik zelf geprobeerd.
- drivers geupdatet
- memtest gedraaid. niks gevonden

Het probleem is dat door de custom loop het een hel is om dingen uit te wisselen :/ :/
Volgende wat ik nog ga proberen is een andere voeding, en als dat niet werkt dan opnieuw windows installeren.

Iemand misschien nog goede ideeen om te proberen zonder spullen uit de pc te moeten halen??? :P :P

Alle reacties

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Staat soms de iGPU als default videocard aan in je BIOs ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Elmo_b
Breezers schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:00:
Staat soms de iGPU als default videocard aan in je BIOs ?
zal voor de zekerheid checken maar denk het niet aangezien alles het voor de rest doet alleen de schakeling naar game doet het niet.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29

Cyphax

Moderator LNX
Het klinkt een beetje alsof ie een resolutie probeert in te stellen die je monitor niet ondersteunt, maar dat heb ik al jaren niet meer zien gebeuren dus het is misschien een beetje vergezocht... maar het past wel binnen de symptomen.

Saved by the buoyancy of citrus

• Elmo_b
Cyphax schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:08:
Het klinkt een beetje alsof ie een resolutie probeert in te stellen die je monitor niet ondersteunt, maar dat heb ik al jaren niet meer zien gebeuren dus het is misschien een beetje vergezocht... maar het past wel binnen de symptomen.
Heeeellll vroeger heb ik dat inderdaad ook wel eens gehad ;) ;)
Ach zo gebeurd om ff te proberen, pak vanavond wel een andere monitor om te testen, proberen kan geen kwaad..

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29

Cyphax

Moderator LNX
Elmo_b schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:38:
[...]

Heeeellll vroeger heb ik dat inderdaad ook wel eens gehad ;) ;)
Het was dan volgens mij zelfs de combinatie van de resolutie en de refresh rate. In principe verwacht ik niet dat dit het probleem is maar iets soortgelijks zou het natuurlijk wel kunnen zijn. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:21
Een verkeerde bios instelling, zoals Breezers aangeeft, lijkt mij onwaarschijnlijk anders heb je geen beeld.
Het kan zijn dat je je HDMI of DVI kabel van je monitor aangesloten hebt op je iGPU en niet je videokaart. Je hebt je PC niet gebruikt voor 4 maanden. Maar misschien wel een keer verplaats en verkeerd terug aangesloten?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:12
Lijkt erop dat er iets mis is met DirectX o.i.d.

• Elmo_b
De kabel zit 100% zeker in de gpu, de kabel is het eerste die ik losgetrokken heb om te kijken.

DirectX dacht ik ook aan maar ik was in de veronderstelling dat dat tegenwoordig standaard ingebakken zat bij de amd drivers?

Verwijderd

Hoe heb je de driver geüpdatet? Het wil nog wel eens helpen de oude drivers met DDU te verwijderen:
http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Dit programma verwijdert alle oude resten van de vorige drivers. Wel in veilige modus uitvoeren, maar daar waarschuwt het programma zelf ook voor, en heeft ook een knop waarmee dit meteen gebeurt.

Vervolgens gewoon weer even de nieuwste drivers van de AMD site plukken.

• Elmo_b
Ga ik vanavond ook nog eens proberen ddu

Leuk lijstje

- DDU en nieuwe drivers.
- Andere monitor/resolutie checken
- bios nakijken voor igpu
- Als de nieuwe drivers niet werken dan misschien nog een keertje directX proberen te installeren

• Elmo_b
Update

Alles geprobeerd, niks werkte.

Uiteindelijk opnieuw windows 10 geinstalleerd nieuwe drivers etc, en alles werkt weer.
Geen idee wat het probleem nou was maar ik ben al lang blij dat het weer werkt,

Alsnog bedankt voor het meedenken. :)
Pagina: 1