Computer ontwaakt niet meer uit slaapstand, hoe op te lossen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-06 23:57
Hoi,

Ik heb onlangs een nieuw systeem gekocht met onderstaande onderdelen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4500 Boxed€ 68,50€ 68,50
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 53,95€ 53,95
1Inter-Tech WN-51 Draco€ 31,50€ 31,50
1Samsung S24E650PL Zwart€ 166,85€ 166,85
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 39,95€ 39,95
1be quiet! System Power B8 300W€ 34,-€ 34,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 70,95€ 70,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 465,70

Ik gebruik dit i.c.m. een standaard microsoft 200 wired muis en keyboard.

Nu gaat mijn computer na enige tijd in slaap en de monitor springt automatisch uit. Helaas reageert de pc dan helemaal nergens meer op. Enige remedie is opnieuw opstarten. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en in de bios gekeken of ik met bepaalde instelling de pc uit slaapmodus kan halen, maar dat is alleen met een ps toetsenbord zover ik het kan vinden.

Heeft iemand hier een oplossing voor want het is zwaar irritant en lijkt me bovendien niet al te goed voor mijn SSD om daar telkens zo maar de stroom vanaf te halen.

Tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:56

Nibbz

Postmaster General

device manager, je toetsenbord en muis opzoeken, en dan is er ergens een functie "allow this device to wake up the computer" . Even kijken of die voor je toetsenbord aan staat (dan zou je met any key de computer moeten kunnen wekken)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Je voeding kan niet overweg met de C6 en C7 power states van de CPU (extra zuinige slaapstand simpel gezegd). Dan kun je hier last van krijgen.
Voeding advies en informatie topic - Deel 33

Dit kun je oplossen door deze states uit te zetten in de BIOS. Hoe deze optie bij dat specifieke moederbord heet weet ik even niet zo 1,2,3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Anoniem: 683497 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:16:
Je voeding kan niet overweg met de C6 en C7 power states van de CPU (extra zuinige slaapstand simpel gezegd). Dan kun je hier last van krijgen.
Voeding advies en informatie topic - Deel 33

Dit kun je oplossen door deze states uit te zetten in de BIOS. Hoe deze optie bij dat specifieke moederbord heet weet ik even niet zo 1,2,3.
Dit had ik inderdaad vernomen en toch blijf ik het raar vinden dat Be Quiet vermeldt dat deze toch ondersteund worden. Ik kon alleen in de bios deze c6 en c7 niet zo snel terug vinden.

Overigens was de pc zojuist in slaapstand en kon ik hem wel eruit krijgen. Misschien dat het toch geholpen heeft in de bios aan te geven dat het keyboard de pc uit slaapstand kan halen, ondanks dat het geen ps/2 keyboard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Fabrikanten vertellen wel meer onzin. Het betekent overigens niet dat als de voeding er geen ondersteuning voor heeft dat het ook helemaal niet werkt, maar dit soort problemen zou je er wel van kunnen krijgen.

Maar als je pc in slaapstand staat kun je ook gewoon op de aanknop van je pc drukken om hem er weer uit te halen. Had je dat al geprobeerd? Dan zou het wel logisch zijn dat het met het toetsenbord nu weer wel lukt en was er dus eigenlijk niet veel aan de hand :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik heb de settings gevonden voor de C6/C7, gewoon een RTFM momentje 8)7

Voor alle andere die dat ook vergeten te doen, het staat bij bij MIT setting --> Advanced Frequency Settings --> Advanced CPU Core settings.

Ik heb hem nu op disabled gezet, want kreeg de pc alsnog niet uit de slaapstand. De pc was gewoon helemaal vastgelopen zoals andere keren. Het Numlock lampje kan ik zelfs niet aan en uit meer zetten.

Hopelijk is het hiermee opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Helaas is het probleem niet opgelost :-(

Zeer regelmatig is de computer vastgelopen in de slaapstand. Soms komt ie er gewoon uit maar soms loopt ie dus helemaal vast. Uitzetten en opnieuw opstarten is de enige remedie.

Verder heb ik al 2x gehad met uitzetten dat de pc niet helemaal uitgaat. Kom ik een uur later terug brandt nog steeds het power ledje, terwijl de monitor dus al lang geen beeld meer geeft.

Iemand enig idee waar ik dit in kan zoeken? Het begint wel erg annoying te worden zo :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik heb nu ingesteld dat de ssd niet uitgeschakeld wordt in de slaapstand, hopelijk is dit dan dè oplossing.

Heb hem nu bewust 2x in de slaapstand laten gaan en tot nog toe hem er elke x perfect uit kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Heb je er bewust voor gekozen dat de pc na bepaalde tijd in slaapstand gaat?
Kijk anders even in (controlpanel ->) energiebeheer, wat je daar eventueel nog meer kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Jawel vind het prima dat de PC in slaapstand gaat, als hij daaruit ontwaakt gaat dat normaliter super snel. En hij verbruikt minder en ik heb niets voor niets een redelijk zuinig systeem gekozen, alle beetjes helpen.

Ga hem vandaag eens wat langer in de slaapstand laten staan, kijken wat er dan gebeurt. Anders zou het ook nog in de hybride slaapstand kunnen zitten
Pagina: 1