[iCloud Photo Library] hoe los ik dit nu op? Sorteer en sync

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik gebruik iCloud Photo Library maar op de een of andere manier blijft het een puinhoop.

De situatie is nu als volgt: Mijn Photo library op mijn Mac is mijn master (zegmaar) met allerlei getagde foto's. De ellende begon toen ik die terug haalde uit een Time Machine backup. De boel lijkt nu niet goed te syncen, althans, de volgorde van de albums niet. En dat is heel irritant.
- ik heb 28000 fotos en (gokje) 300 albums.
- die had ik in mappen per jaar maar de Apple Tv doet daar niet aan (why, apple?!), dus mappen weg.
- op mijn mac staan de albums gesorteerd van nieuw naar oud.
- elders (inclusief icloud.com) is die volgorde er niet.
- ik ben al zo stom geweest iCloud Photo Library op iPhone uit te zetten en de foto's te wissen. heb ik weer aangezet en nu heb ik alle albums dubbel (leeg en met fotos). en nog steeds niet gesorteerd.
- dit soort manuele opruim dingen kosten giga veel tijd op iPhone (handmatig albums wissen en sorteren).

Ik heb dus een idee dat de diepe connectie tussen de library op mijn Mac en icloud kwijt is hoewel foto's nog wel gesynced worden.
Ik wil mijn Mac library niet kwijt, want daarin zijn alle foto's met faces getaged door de jaren heen en Apples herkenning is by far niet zo goed (en moet ik dus opnieuw).
Iemand een idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zet de iCloudPL overal uit, Synchroniseer (met de kabel) je iOS device met je Mac zodat alle foto's in Photos komen. Daarna je iOS device leeg maken, en iPL weer overal aan zetten. Eventuele non-standaard zaken die niet meer beschikbaar zijn in Photo's zal je inderdaad niet zomaar terugvinden, dat is normaal.

[ Voor 5% gewijzigd door johnkeates op 06-10-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
johnkeates schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:04:
Zet de iCloudPL overal uit, Synchroniseer (met de kabel) je iOS device met je Mac zodat alle foto's in Photos komen. Daarna je iOS device leeg maken, en iPL weer overal aan zetten. Eventuele non-standaard zaken die niet meer beschikbaar zijn in Photo's zal je inderdaad niet zomaar terugvinden, dat is normaal.
Alle foto's van mijn iPhone staan al in Photos (op Mac). Alleen het probleem van iPhone leegmaken is lastig. Ik wil uiteraard niet alles kwijt (dus restoren van backup zal moeten). Komen dan de lege albums ook niet terug?

En ik ben bang dat als ik iCPL op mijn Mac uitzet en dan weer aan dat hij wéér alles wil uploaden (en ik dan dus weer extra ruimte voor niks moet bijkopen).

De connectie tussen Mac en iCloud moet weer op alle niveaus gemaakt worden. Dan kan ik daar wijzigingen doorvoeren (sorteren) en vervolgens wordt dat gesynced.

Overigens, ik zie ook dat de sorteervolgorde van albums tussen iPhone en iCloud ook niet goed loopt.

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 06-10-2016 15:55 ]