Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Betrouwbare, kwalitatieve gaming laptop met prestaties

Pagina: 1
Acties:

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 19:47
Beste allemaal,

Ik heb een budget van tussen de 500 en 2500 om te besteden, en voor dat geld ben ik op zoek naar een zeer goede laptop. (eigenlijk zo'n beetje de beste die ik kan krijgen).
Ik hoop de laptop te vinden met de beste performance, specificaties en vooral kwaliteit en betrouwbaarheid. Mijn doel is om een laptop aan te schaffen waar ik de komende 7 jaar zonder problemen mee vooruit kan.

Momenteel heb ik een 6 jaar oude Acer Aspire die me nog nooit in de steek heeft gelaten en die nog steeds indrukwekkend snel is (vergeleken met de huidige standaard laptops). Heeft me destijds een smak geld gekost, maar was het dubbel en dwars waard.

De laptop wordt gebruikt om mee te gamen, te werken (Office pakketjes), surfen en divers Photoshop, Illutstrator, Lightroom en Premiere werk. Ik moet een snelle laptop hebben met een goede videokaart, prettig in gebruik en een goed scherm. Opslag is minder belangrijk, in het ergste geval sluit ik mijn externe HDD aan. Ik hoop wel op een totaal van rond de 1TB. GTA4 op volle specs zou geen probleem mogen zijn.

De laptop zal voornamelijk op zijn plek blijven staan, maar wel portable moeten zijn. Eens in de paar weken zal ik hem waarschijnlijk meenemen. Daarnaast kan het nodig zijn om hem af en toe eens mee te nemen naar het werk of wanneer ik op locatie moet werken. De accuduur is daarbij niet zo cruciaal, maar moet toch wel een uur mee kunnen gaan.
Ik verwacht de laptop gemiddeld toch wel een uur of 8 per dag nodig te hebben. Omdat ik hem heel lang hoop te kunnen gebruiken, en ik hem intensief gebruik zoek ik een merk dat betrouwbaar en kwalitatief is.

Qua aansluitingen ben ik niet heel kieskeurig. Een aantal USB poorten zijn fijn. Een optisch station is nodig, HDMI uitgang (of vergelijkbaars) is een pluspunt.

Momenteel heb ik deze 2 laptops op het oog, maar mijn beperkte kennis en ervaring met laptops betekent dat ik niet goed in kan schatten wat het verschil is (afgezien van de prijs en het merk).
Daarnaast sta ik helemaal open voor suggesties.

Om het in wat simpelere woorden te zeggen ben ik op zoek naar een hoog "Wow" gevoel dat me de komende 7 jaar trouw blijft.

pricewatch: Asus ROG G752VY-GC174T
Ziet er mooi uit, ook fijn dat de SSD zoveel capaciteit heeft. De opmerking in de review over accuduur schrikt me een beetje af.

pricewatch: MSI Gaming Series GT72S 6QE-055NL
Heel mooi ding, maar ik ken het merk niet en het is jammer dat de SSD zo weinig capaciteit heeft.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Dit zijn leuke laptops. Maar maar ik vraag me af waarom je met zo een budget niet even wacht tot de 1060/1070 laptops uitkomen. Dat lijkt me een stuk meer waar voor je geld. HP Komt met een Omen met die kaarten en dat blijken degelijke laptops te zijn.

Als je nu gaat voor een 900 kaart ga je niet 7jaar meekomen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Dit zijn laptops met kaarten uit de nieuwe 10X0 reeks, allemaal betere keus voor op te gamen:

https://tweakers.net/cate...WRpaWCspKNkaWFpqBRbW1sLAA

[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 06-10-2016 13:43 ]

• supervinnie40
Bedankt voor de reacties. Ik ben niet zo thuis in videokaarten dus ik weet niet wat die 1070 inhoudt.
Ik ga er even vanuit dat dit nieuwere videokaarten zijn?

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 12:03
supervinnie40 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:04:
Bedankt voor de reacties. Ik ben niet zo thuis in videokaarten dus ik weet niet wat die 1070 inhoudt.
Ik ga er even vanuit dat dit nieuwere videokaarten zijn?
1000 serie is inderdaad de opvolger van de 900 serie, de 1060 doet het al beter dan de 980m. Dus hierin verdiepen is zeker de moeite waard!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-11 11:53
Wellicht zou je ook eens kunnen kijken naar de Alienware series van Dell.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:32
https://www.laptopplus.nl/producten/clevo-p670rs-g

Zelfbouw - heerlijk zelf kiezen hoe episch die moet worden.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-11 11:53
Hier heb je nog een andere variant:

https://www.bto.eu/

• supervinnie40
BEdankt voor bovenstaande links. Als ik een betere kennis zou hebben van de hardware die ik moet kiezen zou dat wel een mooie optie zijn. Helaas weet ik sommige dingen niet precies wat het nieuwste van het nieuwste is, of waarom ik juist de ene of juist de andere zou moeten kiezen. Teveel risico dat ik dan eindig met een laptop die toch niet helemaal je-van-het is.
(om even een voorbeeld te noemen: ik heb geen flauw idee welke SSD de snelste/beste is en ik weet niet eens wat een flashgeheugen is :P )

Ik ga me sowieso wat meer verdiepen in wat componenten, zodat ik in ieder geval weet wat een 1060 videokaart is lol.

Drumstick3, weet jij misschien waarom ik relatief weinig Alienwaren tegenkom als ik ga filteren in de pricewatch?

[ Voor 10% gewijzigd door supervinnie40 op 07-10-2016 08:19 ]

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 17:03
HP Omen 17 met een 1060 besteld bij Coolblue gisteren. Krijg 'm vandaag binnen. Zal van het weekend vermoedelijk wel een kleine first-look maken met indrukken.

I'll keep you posted!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Scallius schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:10:
HP Omen 17 met een 1060 besteld bij Coolblue gisteren. Krijg 'm vandaag binnen. Zal van het weekend vermoedelijk wel een kleine first-look maken met indrukken.

I'll keep you posted!
Goed, zet het ergens wat makkelijk te vinden is. Ben ook nieuwsgierig naar die laptop.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• supervinnie40
Ik ben ook wel benieuwd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd gehoord heb van vele dat HP een slecht en onbetrouwbaar merk is. Maar ik heb geen ervaring om die uitspraken mee te ondersteunen.

Ik heb zelf alleen maar Samsung en Acer gehad, en dat is altijd goed gegaan. Mochten iemand mij dus kunnen vertellen of er misschien merken zijn die "beter" zijn dan anderen, dan leer ik hier graag meer over.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:16
Van mijn laptop kan ik mij heugen dat de videokaart hardwarematig goed bij de adobe software pastte vanwege de quadro videokaart. Dat is een ander soort (nauwkeuriger) videokaart dan een standaard consumentenkaart.
Gezien je interesse in de adobe video- en fotobewerking is dat wellicht iets om rekening mee te houden. Verder heb ik geen goede tips want ik ben zelf niet goed thuis is de laptophardware.

• supervinnie40
Ik zal eens Googlen wat die Quadro inhoudt. Bedankt voor de tip :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
supervinnie40 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:30:
Ik zal eens Googlen wat die Quadro inhoudt. Bedankt voor de tip :)
Maak het niet complexer dan het is quadro's of andere pro gpu's zijn niet relevant hier. zoals gezegd ga voor een laptop met een 1060 of 1070.

specs

Pagina: 1