Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:50
Na verwarrende en conflicterende informatie gevonden te hebben, zijn hier een 3-tal vragen:

#1. Klopt het dat de Fibaro FGSD-002 rookmelder geen 220v aansluiting heeft?
Ik meen gehoord te hebben dat deze alleen 12v of 24v aansluiting heeft.
Hierdoor zou ik een voeding in de plafond doos moeten plaatsen (onmogelijk door hoeveelheid bedrading)

#2. Klopt het ook dat de Fibaro FGSD-002 rookmelder een passief Z-Wave device is?
(daarmee bedoel ik dat deze het Z-wave signaal niet versterkt, geen 'actief' member is in het Z-wave netwerk.

#3. Als een FGSD-002 rookmelder een alarm geeft, dan gaan de andere 2x FGSD-002's niet af?
(wat samen zou hangen met #2, dat de rookmelders niet actief deelnemen in het Z-Wave netwerk)

Beste antwoord (via DJF3 op 10-10-2016 11:31)

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
De andere rookmelders geven inderdaad geen alarm af. Dat zou je op kunnen lossen met losse sirenes.

De eerste versie 001 kon wel op een laagspanningsvoeding worden aangesloten. De nieuwe niet meer.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18
Nou bij twijfel moet je gewoon de handleiding openen:
SPECIFICATIONS
Battery Type: CR123A
Dus nergens iets over 12/24v ik denk dat je die info van de FGBS vandaan hebt want die sensor werkt op de genoemde voltages.
Dus:
1: klopt geen 220v maar op batterij
2: is passieve deelnemer,
3: heb zelf geen ervaring met associatie groep alarm maar wellicht dat hiermee wel een snellere aansturing kan plaats vinden maar wederom geen ervaring mee.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
De andere rookmelders geven inderdaad geen alarm af. Dat zou je op kunnen lossen met losse sirenes.

De eerste versie 001 kon wel op een laagspanningsvoeding worden aangesloten. De nieuwe niet meer.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica