Toon posts:

hoeveer kan ik gaan???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb nu PIII733@903

met voltage op op 1,6 (weet het niet precies meer en ik zit nu niet achter mijn comp, maar op werk. Hij staat 1 hoger dan het standaard voltage)

heb voor de intake een 80mm aan de voorkant en een 120mm aan de linkerkant van de case, boven de cpu. Verder zit aan de bovenkant een 80mm voor de outtake en een 80mm aan de achterkant onder de voeding.

Op de cpu zit nu een standaard cpu cooler, maar ik heb een coolermaster op mijn bureau liggen. Allang nog geen tijd gehad om in te bouwen. dit ga ik zeker doen voordat ik verder ga met overclokken.

Maar mijn vraag is dus hoe ver kan ik gaan met overclocken voordat ik problemen krijg en daadelijk iest laat doorbranden. Voor de duidelijkheid staat hieronder mijn comp.

cpu: PIII 733@903
mem: 512 p133
mobo:Asus CUSL2
Vid-card:Asus v7700 Geforce2 deluxe 32mb
HD: IBM 45gig 7200rpm

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 21:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gewoon doorgaan tot hij vastloopt enzo.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• datwainer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

Je merkt het vanzelf als je te ver hebt overgeclocked, dan krijg je rare foutmeldingen, spontane reboots ed, of je computer komt niet verder dan de POST

Under Construction

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

volgens mij heb je al een goed resultaat bereikt,....mischien volt 1.7 zetten,..als je geheugen goed is kan je mischien nog wat verder,..maar meestal vind je videokaart dat niet leuk......

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook als eerste een G400, maar die heb ik moeten vervangen door de GF2, want kreeg altijd foutmeldingen tijdens het spelen.

Verwijderd

Meer is altijd beter, maar ga niet verder dan 1.75 V voltage.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 21:06 schreef Baba het volgende:
Meer is altijd beter, maar ga niet verder dan 1.75 V voltage.
want :? de max is 1,85 en dat kan nog prima hoor

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 18:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als de processor te warm word dan loopt ie vanzelf vast, ga je daarna toch het voltage weer lager maken, doet hij het wel dan is het goed.

Verwijderd

Topicstarter
owkee, dus gewoon uitproberen en als het fout gaat een stapje terug. Ik zal kijken hoe ver ie kan, maar ik moet dus uitkijken met voltage als ik het goed heb.

Ga in het weekend wel ff kijken hoeveer ie kan, hoop zelf namelijk de 1 gig te halen.

Maar ben nu klaar met werken, dus mzl
Pagina: 1