Toon posts:

Instabiel systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een t-Bird 1.2 gHz met een silverado aan geschaft
hier voor had ik een duron 650 Mhz, dit liep vrij stabiel overgeclock naar 800-850 Mhz
Nu heb ik die t-bird erin en nu heb ik af en toe problemen met de stabiliteit.
Bij voorbeeld : speel je een half uur Quake 3 bijft ie plots hangen
kijk je een filmpje, allemaal artifacts en af en toe een foutmelding(vastloper van windows mediaplayer 6.4).
Of dan hangt explorer 5.01 bij het laden van een webpage, of gewoon uit het niets bluescreens.
Dit gebeurde onder de oude windows(van de Duron 650), maar na een verse install net zo hard.
Zo als eerder gezegd ik had eerder nooit probs met instabiliteit zonder ik iets had verandert.
Dit procje zit op een Abit KT7 Raid(Amd op 200Mhz FSB DDR)en verder niet overgeclockt(dus @1200 mHz)Via 4in1 verschillende geprobeerd, helpt niets.
Ik verdenk dat de ondie cache van de AMD de boosdoener is en problemen veroorzaakt.(of ben ik te voorbarig? :? )
(geheugen is dane elec met NEC chips 256 Meg)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[edit]
*knip* op het verkeerde knopje gedrukt, en weggehaald op verzoek, anders stoort men zich.

Check je temperatuur eens.
Staat je voltage wel goed?
Al geprobeerd te computeren met minder componenten erin, zadat je misschien er achter kan komen of het iets anders is dan je proc.

39

Verwijderd

Je hoeft niet te quoten als het berichtje boven je staat, hoor.
Maar probeer eens een andere koeler. Het kan ook zijn dat die processor een 'misbaksel' is.

Verwijderd

Topicstarter
De temps zijn wel goed.
idle iets van 40 graden, maar loopt met koe constant op 53 graden, maar op een voltage van 1.85 V
dus verder niets aan de hand,
edit:
Hij is nu idle 39 graden

[edit2]Nu 38 graden (na 15 min)[/edit2]
[edit3]Na 25 min idle op 36 graden[/edit3]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal maar niet de koeler die op mijn duron zat zetten,
dan raakt ie helemaal oververhit...(gaat tot iets van 900 Mhz Duron (die duron van mij liep op 800 Mhz op een tempje van 58 graden met die koeler(niet echt prettig))

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Dat probleem heb ik ook met een tbird 1200, vriend van me heeft het met een tbird 1000. Ik denk (weet niet zeker) dat het de via drivers zijn, die nog wat 'optimalisatie' kunnen gebruiken *understatement*. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet :P

/edit: ik neem aan dat je de via 4in1 drivers draait /edit

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
ik draai op dit moment met via drivers, maar voorheen had ik het probleem ook (dus zonder 4-in-1)

Verwijderd

Voeding ?

TB vreet meer dan Duron

Verwijderd

Topicstarter
300 watt voeding van het merk macron, lijkt me eigenlijk wel voldoende (1 hdd, fikker, dvd, tv-kaart, soundkaart,2x netwerkkaart,vga adapter, en niet tevergeten een a-drive, ;)
dit draaide ook op een intel systeem met 230 watt)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 20:55 schreef tineau het volgende:
geheugen testen :P
hmm volgens mij is dit voor een plank met een Ami Bios, op een Abit zit een Award bios

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee wat nou nog meer een probleem in mijn systeem kan zijn?
de vorige reply's brachten helaas geen oplossing..
THNX

Verwijderd

Ik denk dat je dit allemaal al geprobeerd heb maar zeg het toch maar even.
Alles loskoppelen behalve je HD en videokaart. Clear cmos of bios ff terug zetten op standaard instellingen. Jumpers op jumper free mode zetten. Misschien nog bios flashen of als je dit al gedaan hebt terug flashen naar de oude waar hij wel goed mee draaide. Zosnel zou ik het anders ook niet meer weten

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:09
erhm
verlaag je core voltage eens
zet em eens op 1.8 volt
videoakart geoverclockewd?
ff standaard

pak nieuwe det. drivers + via 4-1

PVoutput

Verwijderd

ik las bovenin dat je nog niet alle windows updates heb gedraaid (exploder 5.01, mediaprayer 6.4) update alles met winupdate op internet.

kan uitkomst geven maar het klinkt inderdaad als hardware probleem (misschiem maandag morgen monster :) )

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 13:59 schreef dualserver het volgende:
ik las bovenin dat je nog niet alle windows updates heb gedraaid (exploder 5.01, mediaprayer 6.4) update alles met winupdate op internet.

kan uitkomst geven maar het klinkt inderdaad als hardware probleem (misschiem maandag morgen monster :) )
oh vergeet is cpu ook 200fsb??

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zet voor de grap eens je Mem op 100 Mhz....

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 14:07 schreef KillerAce_NL het volgende:
Zet voor de grap eens je Mem op 100 Mhz....
met 200fsb staat hij dat hoor :?

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:11

Zucht388

Dreadhead

Op donderdag 28 juni 2001 21:09 schreef the-gothic het volgende:
300 watt voeding van het merk macron, lijkt me eigenlijk wel voldoende (1 hdd, fikker, dvd, tv-kaart, soundkaart,2x netwerkkaart,vga adapter, en niet tevergeten een a-drive, ;)
dit draaide ook op een intel systeem met 230 watt)
Dacht ik ook met mijn systeem maar nadat ik er ene 430 Watt enermax in had gegeooid ging hij als een trein!

PS
ik had ongeveer ook dat erin zitten 2 netwerkaarten enz...

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Pagina: 1