Welk boek/syllabus voor basiskennis bouwen app idee MVP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znboernfluitjes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-07 20:52
Korte inleiding op mijn vraag:
Hoewel ik niet bijster veel erg weinig verstand heb van computers, programmeer talen en apps. Heb ik zo nu en dan een idee en meer recent iets dat schreeuwt om verdere uitwerking voordat ik anderen er mee lastig val.

Zoeken op internet naar 'welke programmeer taal moet ik leren' leidt eigenlijk tot niets; de vraag is al duizend keer gesteld en al 10.000 keer beantwoord.

En een hier gevonden interessante discussie over een soortgelijk persoon die dacht met een briljant idee al ver te zijn inspireerde mij het advies daar wat nader te bevragen.

Vraag:
Wat raden jullie aan als je 1 boek / op marktplaats verkrijgbare syllabus zou mogen aanraden. Die mij op weg kan helpen bij het zelf in elkaar draaien van een MVP met vrij basale UI maar met de functies die ik voor ogen heb.

Het gaat om een mobiele app android of iOS maakt mij niet uit, het gaat erom dat ik mijn idee kan laten zien, kan proberen. En mocht het ooit zover komen dat meer getalenteerde zielen hun handen er aan vuil gaan maken dat ik dat nog een klein beetje kan volgen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac Book Pro OS X10.10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
code.org, vind het weinig uitdagend, erg gestuurd en te langzaam
een online college computer science op youtube

Alvast bedankt voor jullie input, hopelijk is mijn vraag niet overdreven basaal :*)