Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-11 04:04
Beste Tweakers,

Deze vraag is ongetwijfeld eerder gesteld maar ik kon geen heldere (recente) topics vinden. Vanwege persoonlijke redenen wil ik geen abonnement. Ik ben echter best een intensieve gebruiker met dagelijks telefoneren, redelijk wat data verbruik (niet excessief) en af en toe een keer een dagje of een weekje in het buitenland (Europa). Nu zit ik momenteel bij Vodafone You en hoewel dat voor data erg gunstig geprijsd is, is het bijna niet mogelijk om redelijk geprijsde belminuten bij te kopen. Dus ben ik op zoek naar de beste pre-paid provider voor all-round dagelijks gebruik.

Dit is natuurlijk Tweakers, dus ik heb zelf al de nodige informatie opgezocht, ik ben dan ook met name op zoek naar gebruikservaringen of providers/deals die ik wellicht over het hoofd heb gezien.

Ik ben uitgegaan van de volgende criteria;
- Minimaal 500 belminuten per maand (liefst onbeperkt) liefst 1000 minuten
- Smsen onbelangrijk
- Minimaal 500 mb 1Gb data per maand (liefst 2 a 3 GB)
- Mogelijkheid tot het aanschaffen van een roamingbundel
- 4G is een pre maar niet vereist, een fatsoenlijke klantenservice is ook een pre

Ik ben begonnen alles op een rijtje te zetten, maar hier mee gestopt omdat het erg veel werk was en veel providers absurde tarieven rekenen voor pre-paid bellen. Zo ben je bij KPN (zonder bonus tegoed) 575 euro per maand kwijt voor 1000 minuten 2000 mb. Hieronder zal ik dus alleen een korte reden geven waarom de provider afvielen.

Niet geschikt
Vodafone you (95-205 euro p/m), KPN (287-575 euro p/m), Simyo (60-250 euro per maand), T-mobile (geen belbundels groter dan 50 minuten), Vectone mobile (zeer slechte gebruikservaringen), Tele 2 (geen grotere databundels)

Te overwegen
- Bliep, met 30 yellow day bundels ben je 15 euro per maand kwijt voor 2 GB data, nadeel is wel dat dit opgedeeld is in 67 MB per dag. Je kunt dus niet zomaar wat extra internetten als dat zo uitkomt. Door hun lage belkosten (5 cent per minuut) betaal je 25 tot 50 euro voor 500 tot 1000 belminuten. Hiermee is deze provider met totale kosten 40 tot 65 euro per maand tot dusver de goedkoopste. (vind ik persoonlijk nog steeds vrij duur, 40 euro voor 500 minuten en een databundel met beperkingen)
- Hema mobiel, databundels 500 tot 1GB voor respectievelijk 7,50 en 12,50 per maand, een bekende naam in Nederland. Gesprekskosten 12 cent per minuut wat dus resulteert in 60 tot 120 euro per maand (bij 500-1000 belminuten), nog steeds vrij fors.
- Lyca mobile / Lebara, internationale georiënteerde providers, Bieden beide 1000 belminuten en 1GB dta voor circa 30 euro per maand in een bundel. Ik heb wel twijfels over de service en kwaliteit (wellicht onterecht)
- Aldi talk, all-in-one bundel van 500 mb + sms + belminuten voor 15 euro per maand. Nadeel is wel dat ze geen roamingbundels hebben en dat ik niet duidelijk kan zien of je dezelfde bundel bijvoorbeeld 2x per maand kunt activeren.

Ik moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben in het aanbod. Natuurlijk snap ik dat het voor providers gunstig is als ze al weten dat je 12 of 24 x gaat aftikken, maar ik kan in 3 klikken een sim-only abonnement vinden voor 25 euro per maand met onbeperkt bellen/smsen en 3gb data op een 4g netwerk bij een bekende provider. Zelfs bij de budget providers aldi-talk en lebara ben ik een (stuk) duurder uit. De vraag dus, hebben jullie tips en advies of heb ik misschien wat over het hoofd gezien? Gebaseerd op wat ik nu weet neig Bliep, hoewel ik de versprokkelde databundel wel heel irritant vind.

Edit: ook nog Choozze voorbij zien komen maar de gebruikerservaringen hier op het forum lijken niet erg positief. En mobile Vikings maar die zijn inmiddels niet meer actief.

Beste antwoord (via Silvos op 10-10-2016 21:04)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Inderdaad, pak gewoon een maand abbo bij een van de goedkope providers. Zelf heb ik een paar maanden bij Youfone gezeten, was gewoon prima, ook de klantenservice vond ik gewoon goed.

Met jouw eisen ben je voor 15,50 per maand klaar. Heb je alleen geen 4G.

Bij Tele2 heb je voor 17 per maand 1,5GB aan data en onbeperkt bellen, met 4G.

En er zijn vast nog wel andere providers die rond die prijs zullen zitten. Scheelt je dus heel wat kosten en gedoe.

Prepaid is eigenlijk gewoon zo goed als dood. Het is imho alleen nog interessant voor iemand die geen data gebruikt en eens in de 5 maanden 3 minuten belt. Maar als je veel wilt bellen, dan moet je echt een abbo nemen met onbeperkt bellen. Met wat je per maand bij Bliep betaald, kun je iets van 4 maanden een contract hebben.

People as things, that’s where it starts.

Alle reacties

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:41
Is het met jou gebruik niet gewoon veel verstandiger om een abo af te sluiten, eventueel maandelijks zodat je nergens aan vast zit? Ik denk dat je met prepaid niet gelukkig gaat worden..

Laat maar, dit is vanwege persoonlijke reden geen optie. Jammer, want dan was het een heel stuk makkelijker geweest.

[ Voor 25% gewijzigd door Jassy op 06-10-2016 07:58 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22

Cheezus

Luiaard

Silvos schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:00:
Vanwege persoonlijke redenen wil ik geen abonnement.

Natuurlijk snap ik dat het voor providers gunstig is als ze al weten dat je 12 of 24 x gaat aftikken..
Als je persoonlijke reden is dat je niet lange tijd aan een abo vast wil zitten: er zijn ook abonnementen die maandelijks opzegbaar zijn. Financiëel is pre-paid gewoon alleen aantrekkelijk bij zeer weinig gebruik.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit aankoopadvies betreft schopje van TPL -> MAA.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb voor het zelfde vraagstuk gestaan. Ik heb Lyca geprobeerd en Lebara one. Ik heb gekozen voor Lebara one. Ik ben altijd online, bel weinig. Goed bereik via KPN en goedkoper dan dit kan ik niet. Zoek even naar het topic van lebara. Daar staat uitgebreid omschreven waarom Lebara beter is dan Lyca.

Ik had je topicstart globaal doorgelezen, maar zie nu dat je in verhouding een grote gebruiker bent. Dan slaat mijn advies waarschijnlijk nergens op. Sorry

[ Voor 20% gewijzigd door Auke op 06-10-2016 10:58 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Ik zou serieus kijken naar een SIM Only abonnement per maand opzegbaar. Ik begrijp prima dat je niet te vast wil zitten, maar met deze kosten is dat toch niet te doen?

Ook iets om te overwegen, is bellen via de data bundel, dus via een of andere App (WhatsApp, Skype, e.d.), dan kun je de belminuten uit je zoektocht weglaten.

Acties:
  • Beste antwoord

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Inderdaad, pak gewoon een maand abbo bij een van de goedkope providers. Zelf heb ik een paar maanden bij Youfone gezeten, was gewoon prima, ook de klantenservice vond ik gewoon goed.

Met jouw eisen ben je voor 15,50 per maand klaar. Heb je alleen geen 4G.

Bij Tele2 heb je voor 17 per maand 1,5GB aan data en onbeperkt bellen, met 4G.

En er zijn vast nog wel andere providers die rond die prijs zullen zitten. Scheelt je dus heel wat kosten en gedoe.

Prepaid is eigenlijk gewoon zo goed als dood. Het is imho alleen nog interessant voor iemand die geen data gebruikt en eens in de 5 maanden 3 minuten belt. Maar als je veel wilt bellen, dan moet je echt een abbo nemen met onbeperkt bellen. Met wat je per maand bij Bliep betaald, kun je iets van 4 maanden een contract hebben.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1