Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bestaat er 'n PCI-E add-in card met SATA-Express poort(en)?

Pagina: 1
Acties:

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 15:26

PaulX

Beyond your imagination...

Topicstarter
Misschien gek maar ik ben op zoek naar een dedicated PCI Express card met SATA-Express poort(en).
Weet iemand of dat bestaat en verkrijgbaar is binnen de EU?

Waarom zou ik dat willen?
Wel, om de Asus 3.1 UPD front panel aan te sluiten,
Afbeeldingslocatie: https://www.asus.com/nl/Motherboard-Accessory/USB-31-UPD-PANEL/websites/global/products/AyBX2upgWypQpXdT/img/port.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.asus.com/nl/Motherboard-Accessory/USB-31-UPD-PANEL/websites/global/products/AyBX2upgWypQpXdT/img/setup-2.png
want mijn moederbord heeft geen SATA-Express poort vrij (gezien de bus gedeeld wordt door (of anders gezegd: een combinatie is van) 2 SATA poorten die reeds bezet zijn.

Wellicht dat er in de toekomst een speciale moederbord header komt voor USB 3.1 gen 2 (10Gbps) zoals voor USB 3.0 (oftewel 3.1 gen1), de tijd zal het leren.

[ Voor 13% gewijzigd door PaulX op 05-10-2016 23:02 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, dat ding is speciaal voor een selectie ASUS moederborden bedacht. Je kan misschien beter gewoon een SATA kaartje kopen en je SATA apparaten intern daar op aansluiten en dan gewoon de onboard aansluitingen gebruiken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Valt best mee hoor:
Theoretically, the USB 3.1 UPD Panel is compatible with any motherboard that has a SATA Express connector and/or a spare PCI Express 3.0 x1 slot.
Nu, als ik het zo lees wordt die front panel geleverd met een kaart die in een PCIe 1x slot gaat. Daar zit SATA Express op.

Stel dat je die kaart niet hebt, wat dan... dan heb je idd een SATA Express kaart nodig.

Maar TS, vanwaar de beperking "binnen de EU" :?

Dit is nou typisch iets wat je doorgaans verreweg het makkelijkst en goedkoopst op AliExpress kunt vinden, vaak nog zonder verzendkosten ook. Het is alleen even zoeken. "SATAe" of "SATA-Express" levert een berg aan SATA of PCI-Express zooi op. Wat je nodig hebt is de connector.

Lees deze thread eens:
http://arstechnica.com/ci...wtopic.php?f=11&t=1315597

Komt erop neer dat dit moederbord en deze front panel geval de oude SATA Express is dat wegens te grote dure connector en beperking tot twee drives in het water gevallenis, en dat tegenwoordig dezelfde protocol op andere connector U.2 genoemd wordt, met SFF-8649 als host connector. Dus wat je moet zoeken is:
- kaart dat U.2 doet met SFF-8643
- verloopkabel van SFF-8643 naar legacy SATAe connector

Nu, die eerste is makkelijk zat te vinden, maar de tweede...

Of je doet gewoon veel makkelijker: enige reden dat je je onboard SATAe niet kunt gebruiken is dat er al twee HDDs aan hangen. Koop dan toch gewoon een willekeurig PCIe SATA kaart, hang die twee schijven daaraan en gebruik dan de SATAe voor deze panel 8)7

Oslik blyat! Oslik!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 15:26

PaulX

Beyond your imagination...

Topicstarter
Gewoon de 2 schijven aan een PCIe SATA kaart hangen waardoor de SATA Express poort inzetbaar wordt, dat is wat ik dan maar ga doen inderdaad.
Maar het blijft desalniettemin interessant om andere opties in de gaten te houden. ;)

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)