Windows van kapotte SSD halen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• baskrom
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-12-2025
Dag Tweakers,

Ik heb ruim een jaar geleden laptop gekocht en direct de HDD vervangen door een SSD (Crucial MX200). Nu is deze SSD kapot gegaan zonder enige back-up(waarschijnlijk te veel schokken gehad omdat ik hem vaak in een rugtas meeneem). Ik kan Windows vanaf de kapotte SSD niet meer opstarten. Bij het aanzetten van m'n laptop krijg ik direct als eerst de melding "no media present" en een paar tellen later gaat hij naar de BIOS waar ook mijn SSD niet wordt herkend. Heb hem ook op mijn andere pc als 2e schijf aangesloten maar daar wordt hij ook niet herkend dus ik kan er niks meer mee.

Ik krijg een nieuwe SSD van Crucial als ik de kapotte opstuur. De bestanden maken mij niets uit gezien ik bijna alles in dropbox had staan. Mijn vraag is nu: kan ik Windows 10 die op de kapotte SSD staat nog behouden voor de nieuwe SSD die ik krijg? Dat zou mij namelijk aardig wat geld schelen.

Groetjes Bas

Beste antwoord (via baskrom op 05-10-2016 22:53)

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:24

servies

Veni Vidi Servici

Mijn gok is dat de windowskey in de BIOS (UEFI) van de laptop vastligt.
Doe je er dus een nieuwe SSD in en installeer je Windows daarop dan is deze automatisch geactiveerd met de goede key.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:24

servies

Veni Vidi Servici

Mijn gok is dat de windowskey in de BIOS (UEFI) van de laptop vastligt.
Doe je er dus een nieuwe SSD in en installeer je Windows daarop dan is deze automatisch geactiveerd met de goede key.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
baskrom schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:08:
Dag Tweakers,

Ik heb ruim een jaar geleden laptop gekocht en direct de HDD vervangen door een SSD (Crucial MX200). Nu is deze SSD kapot gegaan zonder enige back-up(waarschijnlijk te veel schokken gehad omdat ik hem vaak in een rugtas meeneem).
Als er iets door teveel schokken (stoten, niet krachtstroom) kapot is gegaan, is het in ieder geval niet je SSD :D
Mijn vraag is nu: kan ik Windows 10 die op de kapotte SSD staat nog behouden voor de nieuwe SSD die ik krijg? Dat zou mij namelijk aardig wat geld schelen.
Ja, die kun je gewoon opnieuw installeren. Je oude key of de key in je BIOS werkt gewoon.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• baskrom
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-12-2025
Oh dat zou mooi zijn. Ik kan hem gewoon terugsturen en nieuwe ontvangen en dan zou ik op de nieuwe gewoon weer windows hebben/kunnen installeren?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:49
Ja je kunt gewoon installeren en Windows activeert wel omdat je hardware id bekent is.