Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Beste Tweakers, sinds enige tijd zit ik met onderstaand probleem:

Mijn vraag

Al een hele tijd komt het regelmatig voor dat de internetverbinding bij mij thuis wegvalt. Het begon met enkele keren per week maar het probleem doet zich nu minstens 10 keer per dag voor. Dit houdt nu al bijna 2 maanden aan.

Als het internet er eenmaal is uitgevallen doet het internet het pas weer als de stekker van de Technicolor er uit is getrokken of een reset via de webpage is gedaan.

De verbinding van het complete internet ligt er op dat moment uit, zowel bedraad als onbedraad.

Nu heb ik zelf weinig verstand van netwerken dus is het ook wat lastiger om zelf het probleem te zoeken.

Relevante software en hardware die ik gebruik

-Ziggo Technicolor TC7210.Z
-Horizon box
-Chromecast (audio)
-Samsung smart tv
-2 Vaio laptops, een Acer laptop
-HP wireless printer
-Iphone 6s
- LG, Samsung en WileyFox android smartphones

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

-De apparaten uitgeschakeld, het probleem doet zich voor onafhankelijk welk apparaat verbonden is.

-Ongeveer alle (relevante en minder relevante) instellingen van de Technicolor uitgeprobeerd en even vaak gereset naar fabrieksinstellingen. Echter kon ik niet vinden hoe een ander dns ingesteld kan worden.

-Diverse fora op tweakers en ziggo gelezen. Vaak voorkomend probleem met evenveel unieke variaties en oplossingen. Nog geen werkende oplossing voor mijn probleem mogen vinden.

-Ziggo klantenservice gebeld waarbij de dame van de klantenservice mij vertelde dat er een langzaam apparaat met de naam 'parrot' op het netwerk zit. Het internet zou zich aanpassen aan dit apparaat waardoor het het zo extreem langzaam word dat het alleen maar lijkt alsof het internet er uit is gevallen. Van deze theorie had ik nog nooit gehoord en het lijkt me vrij apart.
Ik weet zeker dat ik geen apparaat heet met de naam 'parrot' en geef het wifi-wachtwoord nooit zomaar aan onbekende. Wel heeft het standaardwachtwoord ingesteld gestaan.
Toen ik vroeg of het apparaat 'parrot' verwijderd kon worden was het antwoord dat dit wel kan maar dat ze dat niet willen doen omdat dat buiten hun 'servicegebied' ligt. Ze kon ook niet uitleggen hoe ik dit moest doen. Heb het zelf niet kunnen vinden.

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit probleem kan oplossen. Het probleem zal ongetwijfeld al op een ander forum uitgelegd zijn maar na uren spitten door soortgelijke problemen heb ik mijn situatie nog niet kunnen vinden. (vooral zaken waarbij het enkel om wifi gaat of het modum niet herstart hoeft te worden.) Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke Technicolor exact? Geen wonder dat je allemaal verschillende problemen en oplossingen vond als je niet gericht op jouw apparaat zocht. Een TC7200 is een heel ander beest dan een TC7210 - met een heel scala andere problemen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:32:
Welke Technicolor exact? Geen wonder dat je allemaal verschillende problemen en oplossingen vond als je niet gericht op jouw apparaat zocht. Een TC7200 is een heel ander beest dan een TC7210 - met een heel scala andere problemen.
Excuus, vergeten te vermelden hier. Het gaat om de Technicolor TC7210.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, dat is een apparaat met wat kuren in de firmware zoals hier in topics uitgebreid besproken is. Kan dus daaraan liggen. In dat geval zou een eigen router soelaas kunnen bieden. Heb je er toevallig eentje liggen om mee te kunnen testen (mag oudje zijn, zolang het stabiel werkt), in dat geval aansluiten en Ziggo bellen om modem in bridge mode te zetten.

Mbt die "Parrot" - de helpdesk ziet dat omdat in de modem een lijst staat van alle aangesloten clients. Als er een "Parrot" in die lijst staat is dat ding (bedraad of draadloos) verbonden met je modem. De vraag is alleen wat het is. Jij herkent het niet. Die naam is de hostname van een apparaat. Dat kan werkelijk van alles zijn, mogelijk door een mens bewust gekozen of als default door een vendor gesteld. Als het goed is kun je in datzelfde overzicht ook een MAC-adres ervan zien. Neem daar de eerste zes tekens van en vul die hier in: https://macvendors.com/

Je krijgt dan de merk van de fabrikant van het apparaat te zien. Dat is vaak een stuk verhelderender. Als ik bijv hier kijk zie ik een apparaat met als hostname "unknown". Dat zegt me uiteraard niet zoveel. Maar de eerste helft van het MAC is: 60:A4:4C. Als ik dat invul krijg ik te lezen:
ASUSTEK COMPUTER INC.
Het is dus iets van Asus. Dan kan ik gericht zoeken, en zie ik snel genoeg dat het de Asus router is die ik op m'n dochters kamer heb hangen als tweede WiFi AP. Kom ik gelijk ook erachter dat ik het wachtwoord dat ik dat ding gegeven heb vergeten ben... :X 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hopelijk geef je je dochter meer aandacht ;o)

on topic: een parrot die je netwerk dusdanig traag maakt dat het wel lijkt of het uitgevallen is?
Eerlijk gezegd dacht ik in eerste instantie: die dames van de klantenservice hebben blauw gelegen van het lachen; dat ze met zo'n verhaal wegkwamen. Maar kennelijk vind jij 't een serieuze optie.

Ik kan me maar drie gevallen voorstellen: 1) een NIC die 10 Mbit/s draait en de router meeneemt. Is die ziggo router zó brak? Dan nog moet je met 10 Mbit/s kunnen internetten 2) een client die als een gek staat te broadcasten? Maar dan: intermittent en over een periode steeds erger geworden 3) een NIC die stuque is. Maar dan kannie wel z'n hostname doorgeven?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witcolor
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-12-2024
jojo,

Meestal is het een fout van de voedingsspanning voor het ziggo modem.
Nieuwe adapter erop en waarschijnlijk is je probleem dan verholpen.

MvG Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties!

Het verhaal dat het aan het apparaat parrot ligt geloof ik persoonlijk ook helemaal niet maar het leek me wel handig om dit te kunnen uitsluiten voordat Ziggo voet bij stuk blijft houden dat het de parrot is. (Over veel van zulke ervaringen gelezen op het Ziggo Forum.) Ik ga dus zeker even het Mac adres checken.

Ik heb zelf geen oude router liggen maar ga even kijken of iemand er nog een heeft liggen. Zelfde geld voor de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Bel Ziggo op en ga zeuren over die router dat die regelmatig uitvalt. Je krijgt dan een nieuwe Connect Box en die lijkt bij mij in elk geval tot op heden een heel stuk stabieler te zijn en de Wifi is enorm verbeterd.

Ik had het probleem dat regelmatig de wireless verbinding wegviel en dan ook écht wegviel. Het hele wireless gedeelte was ook niet meer terug te vinden in de webinterface. Het tabblad wireless in de webinterface ontbrak op dat moment gewoon. Pas na een keer of 3 herstarten werkte het dan weer.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Pagina: 1