Toon posts:

iPhone 5 en 5s reageren slecht op touch na reparatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

vraagje:

Ik heb 2 van mijn oude iPhone gerepareerd door er een nieuwe schermpje op te zetten. Daarna heb ik deze uitgebreid getest door apps te gebruiken waarbij je veel je touchsscreen nodig bent zoals spelletjes. Beiden werkten prima.

Deze heb ik daarna verkocht, en van beide kopers krijg ik te horen dat het touch slecht reageert en/of vanzelf allemaal dingen doet. Hoe kan dit?

Gr. Ruben

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
Dat is de kans die je hebt als je geen originele onderdelen gebruikt. De 5S van m'n vrouw had ook een vervangen scherm en werkte in eerste instantie super. Na een paar weken echter werd het scherm af en toe vaag en wit, alsof je het door een laagje melk bekeek. Dat trok ook vanzelf weer weg. We hebben er nooit wat aan gedaan, want het was niet irritant genoeg, maar je kan de raarste klachten krijgen.

Een andere oorzaak kan zijn een slechte lader en/of kabel, als het probleem alleen optreedt tijdens opladen.

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm oke, dat is niet zo mooi!

Maar als ik nou alleen het glas vervang van de originele schermen, dat zou een beter alternatief zijn denkik? Ook al schijnt het redelijk lastig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:34
Als je alleen de digitizer vervangt ja. Maar dat is dus nogal een vervelend klusje. Daarom vervangen de meeste mensen het complete front.

Maar er is heel veel goedkope namaak van bedenkelijke kwaliteit in omloop. En dat heeft vaak van dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeft er iemand goede ervaringen met namaak schermpjes? Zijn er bijvoorbeeld goede merken? Of komt het allemaal op hetzelfde neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
Er zit wel kwaliteitsverschil in. Helaas worden ze vaak zonder merkvermelding geleverd, dus wat er wel en niet goed is is heel moeilijk te bepalen.

Ik heb zoiets gehad met een trackpad voor een macbook pro... bij een nette nederlandse webshop besteld en het was een vreselijk slecht werkend ding. Een vaag exemplaar uit hong kong laten komen voor nog geen 30% van de prijs van de nederlandse, en hij werkt nog steeds en net zo goed als een originele...

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een van de iPhone's terug. Maar hij lijkt gewoon goed te reageren, doet ook niet vaag ofzo. Maar durf hem eigenlijk niet weer te verkopen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:34
Het kan ook zijn dat het heel soms voorkomt. Dat heb ik zelf ook gehad met 4 verschillende schermen. Uiteindelijk gewoon een iphone gekocht met een defect mainboard en daarvan het scherm gebruikt. En ineens geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Kijk of je het notification centre/control bar vanuit elke zijde kan openen. Met slechte digitizers werken punt en sleep aanraking vaak goed. Maar zodra je bij een zijkant komt gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
werkt prima, merk niks aan de zijkanten. Ik ga toch maar is knutselen met de oude(originele schermen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:46:
Hmm oke, dat is niet zo mooi!

Maar als ik nou alleen het glas vervang van de originele schermen, dat zou een beter alternatief zijn denkik? Ook al schijnt het redelijk lastig te zijn.
Het touch gedeelte zit in het glas, alleen het glas vervangen heeft dus geen zin.
Touch only paneeltjes zijn van nog slechtere kwaliteit dan de namaak hele units.
Goedkope onderdelen gebruikt waarschijnlijk.

Jammer voor de kopers maar dan hadden ze maar een nieuwe moeten kopen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Donstil schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:39:
[...]

Het touch gedeelte zit in het glas, alleen het glas vervangen heeft dus geen zin.
Touch only paneeltjes zijn van nog slechtere kwaliteit dan de namaak hele units.
Maar dit is toch puur glas? daar kan toch niet zo veel mis mee zijn? Glas>Digitizer>LCD, zo is de opbouw toch?

[...]

Goedkope onderdelen gebruikt waarschijnlijk.

Jammer voor de kopers maar dan hadden ze maar een nieuwe moeten kopen.
[/quote]

Wat zijn dan precies goede onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:45
Ik heb mijn iPhone 5S enkele weken geleden laten repareren bij de Media Markt en ervaar dezelfde problemen. In het begin werkte alles prima, maar de laatste tijd flipt het scherm zo nu en dan volledig. Voornamelijk wanneer er vettigheid of vocht op het scherm zit. Scherm poetsen of de iPhone in sleep-awake lost het probleem op maar het is wel erg vervelend. Ik weet dat capacitieve schermen altijd wat raar kunnen reageren wanneer ze vochtig zijn, maar het is nu veel erger dan eerder. Met zweethanden (wat ik hier in het warme China nog wel eens heb...) is de telefoon praktisch onbruikbaar.

Wellicht dat je kopers wat viezere handen hebben dat jij, waardoor de toestellen bij hun niet zo goed werkten als bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hij begint bij mij nu ook raar te doen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:31
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:16:
Nou, hij begint bij mij nu ook raar te doen:(
Goedkope schermen is het probleem.

Edit : https://www.google.nl/sea...8#imgrc=DXSw0a_WF3sECM%3A

[ Voor 36% gewijzigd door Mektheb op 08-10-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar om nog even terug te komen op puur het glas vervangen. Een scherm is toch opgebouwd uit: Glas>Digitizer>LCD. Glas is toch gewoon glas? Als je dat zou vervangen, dan zou het toch goed moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:31
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:52:
Ok, maar om nog even terug te komen op puur het glas vervangen. Een scherm is toch opgebouwd uit: Glas>Digitizer>LCD. Glas is toch gewoon glas? Als je dat zou vervangen, dan zou het toch goed moeten zijn?
Succes met dat proberen, dan heb je waarschijnlijk machines nodig en meerdere tools.

YouTube: iPhone 5S 5C 5 Glass Screen Repair Fix Replacement Loca Uv Glue-TUTO...
Pagina: 1