Game consoles, hoe verhouden die zich tot elkaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Even vooraf, ik ben zelf geen gamer. Nooit geweest ook en eigenlijk interesseert het me ook vrij weinig. (zo vrienden gemaakt hier?)
Maar ik heb wel kinderen en die zijn helemaal gek van de WII die ze bij vriendjes zien.

Dus ben ik me er nu ook op aan het oriënteren. Het is duidelijk dat die jongens dat erg mooi vinden dus ik kan ze er een plezier mee doen.

Maar, welk platform moet ik dan kiezen? In eerste instantie zou je denken aan de WII U. Dat kennen ze, ze zijn ook gek van Mario en het is duidelijk dat daarop vooral veel op (kleine) kinderen gerichte games zijn.

Maar..... de Xbox one en PS4 zijn hardware matig vele generaties beter.

Wat mij echter vooral aan de WII doet twijfelen is dat er voor de WII vrijwel uitsluitend nog door Nintendo wat games gemaakt worden en dat zijn dan vooral spelletjes in het Maria thema. En tevens heeft Nintendo de opvolger al aangekondigd. Ik ben dus een beetje bang dat als ze op Mario uitgekeken zijn het ding niet veel meer te bieden heeft.

Dus.... zijn er Mario achtige games op de andere consoles beschikbaar? Is een PS4/Xbox one iets voor kinderen van 7 en 9 jaar oud? Of ondanks alles toch beter een WII kiezen?

En wat zijn de spel mogelijkheden? Waar kan het beste sociaal mee gespeeld worden? (en dan bedoel ik met meerdere mensen in dezelfde kamer op dezelfde console. Dus niet online, maar offline multiplayer en/of games die kort genoeg duren om om de beurt te spelen) En zitten er nog addertjes onder het gras met verborgen kosten voor abonnementen?

Kortom, wie kan mij eens goed voorlichten. Ik merk dat mijn kinderen er meer over weten dan ik. Maar dat vind ik een beetje gevaarlijk aangezien het hun wensen zijn maar mijn portemonnee. En daarnaast, ik kan ze ook moeilijk uithoren als ik het ding als verrassing voor ze wil kopen.

alles kan off-topic

Beste antwoord (via Ankona op 07-10-2016 09:36)

Verwijderd

Zonder twijfel zou ik voor de WiiU kiezen in dit geval.

De PS4 en Xbox one voeren onderling een strijd uit wie de beste graphics kan vertonen en wie dat kan in de hoogste framerate. Bij beiden systemen ligt de grootste focus op het online gamen.

Nintendo doet daar niet aan mee en vaart haar eigen koers. Al sinds 1996 is Nintendo er op gericht om een gezinsspelcomputer te zijn waarop je met 4 personen te gelijkertijd op de bank kunt spelen waardoor Nintendo systemen ook een leuk sociaal aspect hebben.

De Wii U is een krachtigere machine dan de Xbox 360 en PS3 maar een stukje minder krachtig dan de PS4 en Xbox one.

In de WiiU gamepad zit een 2e scherm ingebouwd waardoor sommige games een unieke ervaring worden die de andere twee consoles niet kunnen bieden.

Online gamen kan vaak wel en is zelfs gratis op de WiiU maar de focus van Nintendo blijft liggen op het zijn van een gezinsspelcomputer en daar zijn ze al 20 jaar heer en meester in.

Zoals boven al vermeld; Op de WiiU kun je ook Wii spellen spelen en wat het nog eens extra aantrekkelijk maakt is dat veel van de leukste WiiU games nu opnieuw uitgekomen zijn met een iets afwijkend hoesje voor de budget prijs van €24,. per stuk.

Edit: Nintendo doet ook altijd haar best om zo laagdrempelig mogelijk te zijn met haar spelcomputers waardoor het voor nieuwe gamertjes een ideaal start-systeem is om mee te beginnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2016 10:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Duidelijk dat je weinig weet over de spellen voor de Wii u.
Ja, er zijn Mario spellen, 2d en 3d. En gerelateerde spellen zoals Mario Kart 8, Smash Wii u, yoshi en cpt.Toad.

Maar toppers zoals Splatoon en Xenoblade Chronicles X hebben niets met Mario te maken.

En een spel als fatal frame 5 of bayonetta 2 zijn absoluut niet geschikt voor kleine kinderen.

Voor met paar man op de bank is Wii u wel goed voorzien. Mario 2d of 3dmet paar man is leuk. Net zoals Kart 8, Smash en Party Games zoals Nintendoland, wii party U of Mario Party.

De hardware van de Wii u is inderdaad minder dan die van de ps4 of x1. Maar persoonlijk vind ik de spellen voor de Wii u stukken leuker. En ik ben geen klein kind meer. (Championsroad in Mario 3D world is gewoon afzien... ) ;)

Let wel: volgend jaar komt de opvolger van de Wii u/3ds uit. Maar er komen/zijn ook nieuwe versies van de ps4 en x1.

[ Voor 11% gewijzigd door horizon1978 op 05-10-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 23:22

KrazyJay

Als ik de TS zo hoor, zou de Nes Classic Mini wel interessant kunnen zijn. Nostalgie voor de oudjes, veel gamen voor weinig geld voor de kids uit de tijd dat games nog inbeelding nodig hadden en vernieuwend waren. En voor moeder de vrouw neemt het niet zoveel plek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Echte nostalgie is voor mij de commodore 64, Daar heb ik begin jaren tachtig nog wel op gegamed. Maar ik heb eigenlijk geen idee of mijn moderne tv nog wel een coax aansluiting heeft, die ouwe commodore moet nog wel ergens op zolder stof liggen te happen.

Maar on-topic. Het gaat me niet om de nostalgie. Ik zie hoe mijn kinderen helemaal beginnen te glunderen als ze vertellen over de wii van hun vriendjes. Dat is iets wat zij willen, ik wil ze dat geluk bieden maar wel toekomst bestendig. (En Fifa is een van de games die ik ze ook hoor noemen terwijl daarvan alleen een oude versie op de wii draait - daar kom ik dus voorlopig wel mee weg maar met dat spel zit je meteen al tegen de beperkingen aan.)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Wachten op de NX of een PC/laptop halen.
Deze generatie console is best veel gericht op +18 games
Op PC heb je leuke en ook soms educatieve games zoals Kerbal Space Program, RollerCoaster Tycoon, Besiege, Euro Truck&Flight Simulator, Sid Meier's Civilization V en ja ook Fifa&Minecraft

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fifa was idd waar ik meteen aan dacht bij de leeftijd van je kids. Zo rond groep 7/8 begint dat heel belangrijk te worden in de klas. :)

Nintendo heeft allerlei platform spellen. Van Mario tot Donkey Kong tot Kirby tot alle lego games (die hen je ook op pc en xbox). Daarnaast Zelda. Dat vind ik als kind echt meesterlijk. Voor kinderen is Nintendo echt heer en meester. Als ze naar de middelbare school gaan wordt Xbox en ps interessanter voor ze. Kunnen ze mooi voor sparen.

Qua abonnementen is Nintendo het meest uitgebreid zonder abbo. Op ps en Xbox staan er veel advertenties om te upgraden naar plus of gold. Gaan ze van zeuren.

Als je je credit card niet toevoegt hoef je met alle 3 de systemen geen zorgen te maken. Als ze je pincode tenminste niet weten. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2016 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Ik zou met die leeftijden toch voor een Wii U gaan. Kan je trouwens ook nog alle oude Wii spellen op spelen. Die natuurlijk ook weer goedkoop aan te schaffen zijn.

Zit zat leuks tussen voor kinderen van die leeftijd. Ook voor volwassenen voordat iemand begint te piepen. Maar daar gaat het nu niet om.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder twijfel zou ik voor de WiiU kiezen in dit geval.

De PS4 en Xbox one voeren onderling een strijd uit wie de beste graphics kan vertonen en wie dat kan in de hoogste framerate. Bij beiden systemen ligt de grootste focus op het online gamen.

Nintendo doet daar niet aan mee en vaart haar eigen koers. Al sinds 1996 is Nintendo er op gericht om een gezinsspelcomputer te zijn waarop je met 4 personen te gelijkertijd op de bank kunt spelen waardoor Nintendo systemen ook een leuk sociaal aspect hebben.

De Wii U is een krachtigere machine dan de Xbox 360 en PS3 maar een stukje minder krachtig dan de PS4 en Xbox one.

In de WiiU gamepad zit een 2e scherm ingebouwd waardoor sommige games een unieke ervaring worden die de andere twee consoles niet kunnen bieden.

Online gamen kan vaak wel en is zelfs gratis op de WiiU maar de focus van Nintendo blijft liggen op het zijn van een gezinsspelcomputer en daar zijn ze al 20 jaar heer en meester in.

Zoals boven al vermeld; Op de WiiU kun je ook Wii spellen spelen en wat het nog eens extra aantrekkelijk maakt is dat veel van de leukste WiiU games nu opnieuw uitgekomen zijn met een iets afwijkend hoesje voor de budget prijs van €24,. per stuk.

Edit: Nintendo doet ook altijd haar best om zo laagdrempelig mogelijk te zijn met haar spelcomputers waardoor het voor nieuwe gamertjes een ideaal start-systeem is om mee te beginnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

KrazyJay schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:49:
Als ik de TS zo hoor, zou de Nes Classic Mini wel interessant kunnen zijn. Nostalgie voor de oudjes, veel gamen voor weinig geld voor de kids uit de tijd dat games nog inbeelding nodig hadden en vernieuwend waren. En voor moeder de vrouw neemt het niet zoveel plek in.
Nostalgie voor de oudjes klopt wel. je kinderen gaan vraagen waarom je op de wi een mannetje hebt, en op jouw nes alleen 8 blokjes die bewegen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 09:29
Waarom denken aan de toekomst

check

hier en op veel meer sites kun je een wii kopen voor enkele tientallen euros..... waarom dan moeilijk doen? voor dat bedrag kun je er toch haast geen buil aan vallen. ook al wordt ie een jaartje gebruikt.

kun je de tijd die je hier mee koopt wachten op de NX of beslissen of je kids oud genoeg zijn voor wat volwassener consoles zoals een PS4 of X1

[ Voor 6% gewijzigd door WeeDzi op 06-10-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Laatst online: 22-04 18:07
WeeDzi schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:27:
Waarom denken aan de toekomst

check

hier en op veel meer sites kun je een wii kopen voor enkele tientallen euros..... waarom dan moeilijk doen? voor dat bedrag kun je er toch haast geen buil aan vallen. ook al wordt ie een jaartje gebruikt.

kun je de tijd die je hier mee koopt wachten op de NX of beslissen of je kids oud genoeg zijn voor wat volwassener consoles zoals een PS4 of X1
Zou dan toch persoonlijk wat meer investeren en voor een Wii U gaan. Dan heb je ook de wat nieuwere generatie games en die kan Wii games spelen.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Een aantal puntjes na het lezen van het topic:
- Als uw klein mannen nen Nintendo vragen voor Mario, dan is een Sony of Xbox console geen optie. Uiteraard zijn er alternatieven op die platformen beschikbaar, maar de klein mannen willen Mario en die alternatieven zijn niet Mario. Geen Mario -> teleurstelling dat ze die niet kunnen spelen op hun console.
- De levenscyclus van de Nintendo Wii U zit er wel op. Volgend jaar komt de opvolger de NX (wat een soort hybride console/mobile device wordt), dus na zijn release in maart 2017 (???) zal de ondersteuning voor de Wii U snel genoeg stoppen. Dus nee, de aankoop van een Wii U is alles behalve een toekomstgerichte aankoop.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Qua games die ze samen kunnen spelen:

Voor Xbox One:
http://www.xbox.com/nl-nl/Search?q=Lego

Voor PS4:
https://store.playstation.com/#!/nl-nl/zoeken/q=lego

Voor Wii:
https://www.nintendo.nl/Z...ego&faf=GAME&gst=wii_disc

Voor Wii U:
https://www.nintendo.nl/Z...go&faf=GAME&gst=wiiu_disc

Dit zijn dus Lego games. Ben zelf erg fan van Lego Batman deel 1 en Lego Indiana Jones deel 1. Samen met mijn zoon destijds grijs gespeeld.

Lego Batman 1 kun je nu ook op de Xbox One spelen dmv backwards compatible. Tevens moeten ze ook een beetje nadenken want je moet in de lego games altijd van A naar B komen, maar daarvoor moet je wel objecten Y zien te vinden en stuk maken om verder te kunnen.

EDIT: Met lego games die hierboven staan, kunnen ze dus samen spelen als je 2 controllers hebt. Bij Lego games is het altijd zo dat je met 2 of 3 figuurtjes op pad moet om door het level heen te komen. Dus bij lego batman was ik altijd Robin en mijn zoon speelde als Batman. Batman kan bepaalde dingen die Robin niet kan en andersom zodat je moet samenwerken om door het level te komen. Dit geldt voor de overige lego games ook. Kijk anders eens wat youtube filmpjes van de gameplay.

In het kort: Ik zou voor een Wii U gaan met Lego the Movie als spel. Kijk je eerst nog even de film met ze :D

[ Voor 28% gewijzigd door MRE-Inc op 06-10-2016 13:21 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote] de aankoop van een Wii U is alles behalve een toekomstgerichte aankoop.

Daar ben ik het totaal niet mee eens:

Nintendo spreekt het tegen dat de ondersteuningen van de WiiU zal stoppen na het verschijnen van de NX.

Er zal naar mijn verwachting niet heel veel nieuws meer verschijnen voor de WiiU maar met de games die al uit zijn gekomen op de Wii en de WiiU is dat ook niet echt meer nodig en biedt het systeem nog velen jaren speelplezier voor de nieuwkomer die al die games nog nooit heeft gespeeld.

Op de NX wachten betekend de absolute hoofdprijs betalen voor een nieuw systeem waar nog weinig tot geen games voor bestaan.

Voor de WiiU kiezen betekend dat je voor weinig geld een hele rits aan leuke spelletjes kunt aanschaffen waarop je kids lange tijd niet uitgekeken zullen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Laatst online: 03-10 09:29
weszz schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:55:
[...]

Zou dan toch persoonlijk wat meer investeren en voor een Wii U gaan. Dan heb je ook de wat nieuwere generatie games en die kan Wii games spelen.
De TS heeft het nu al niet over Wii U en voor "wat" meer investeren praat je over zon 200 euri ..... Dat vind ik wel "wat" veel... die 40 euri is geneuzel in de marge 240 euro is een investerring

ik zelf zou dan dus gaan voor die 40 en een wii kopen en ze daar een jaartje (of 2) tevreden mee houden om dan te kijken wat je vervolg stappen kunnen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door WeeDzi op 06-10-2016 13:56 ]

Pagina: 1