Toon posts:

Extra geheugen voor Acer laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik heb een simpel Acer laptopje (V3-371-30PB) in deze laptop zit nu 4gb RAM (ACR16D3L$1KNG/4G DDR3L). Is natuurlijk wat aan de krappe kant anno 2016 IMHO. Ik heb hem open geschroefd en er zitten 2 bankjes in met 1tje vrij. Nou heb ik voor een gewone PC wel vaker zitten rommelen met RAM, maar met een laptop eigenlijk nog nooit eerder.

Ik heb al gekeken of ik een kitje kan krijgen met hetzelfde serienummer. Dit kwam het dichtste bij: https://www.amazon.com/Ki...keywords=acr16d3ls1kfg+4g Allereerst gok ik dat die 11-11-B3 de timing is en die is in mijn laptop 13-13-B3. Zou dat gaan? Zouden deze uberhaupt met elkaar overweg kunnen?

Ik heb vaker op het internet verhalen gehoord dat andere RAM reepjes niet werken om allerlei redenen. Hoe erg is dat kan ik gewoon ieder DDR3L SODIMM erin stoppen of wordt er serieus onderscheidt gemaakt? Wat kan wel wat kan?

Alle reacties

Verwijderd

Tegen welke beperkingen loop je aan met 4gb? Wat is het geheugengebruik als je in taakbeheer kijkt?

Verwijderd

Topicstarter
Niet meteen problemen, maar vooral tijdens school toch een goed aantal programma's waar 8gb handiger is. e.g. matlab

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2016 20:29 ]