Macro's voor Dragon NaturallySpeaking

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon1980
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-09 12:59
Mijn vraag:

ik heb sinds kort de nieuwe Dragon professional/individual 14. Ik heb ge-upgrade omdat ik Windows 10 gebruik en Office 2016. In mijn vorige versie Dragon NaturallySpeaking 13 premium zaten de functies voor Office 2016 nog niet. Nu wil ik graag wat meer weten over de nieuwe functies die bij de Professional Edition horen. Een van de functies is het schrijven van macro's. Nu is mijn vraag, is er ergens een Nederlandstalige handleiding te vinden voor het schrijven van macro's in Dragon?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Natuurlijk gebruik ik Dragon professional/individual 14. Dit in combinatie met Windows 10 op Intel Core I5 uit eind 2012 met 16 GB intern geheugen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik heb al verschillende malen gezocht op internet, onder andere naar YouTube tutorial's, maar daar kwamen veelal Engelse tutorial's uit, met dito spraakopdrachten. Daarnaast heb ik nog gezocht naar een boek met wat meer informatie over Dragon NaturallySpeaking, en natuurlijk in de handleiding, maar die is vrij beknopt. Nu heb ik wel begrepen dat het werkt via een visual Basicscript. Ik weet niet of iemand op tweakers.net al ervaring heeft met het schrijven van macro's voor Dragon? Ook heb ik de macro recorder geprobeerd, dat doet op zich wel wat het moet doen, maar omdat mijn tempo met de muis en het toetsenbord vrij laag ligt zijn de opgenomen stappen dus ook vrij langzaam. Ik zat dus eigenlijk te denken aan gewoon een geschreven macro die stap voor stap werkt. Wat ik in ieder geval wil maken is een macro die automatisch inlogt op de achterkant van mijn website via WordPress. Misschien is het vrij makkelijk te leren als je de basis van een VB script leert? Daar zijn misschien wel YouTube tutorial's over te vinden. Vast bedankt voor het meedenken!
P.S. In deze tekst kunnen fouten zitten, hij is ingesproken met Dragon NaturallySpeaking.

Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maken van commando's kan heel eenvoudig. Je hebt wat handvatten nodig. Ook worden trainingen door ons gegeven. Kijk op site: www.cedere.nl/trainingen.