Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Allround PC voor ongeveer 850 Euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc wordt ingezet voor intensief dagelijks gebruik. Dit houdt in: pc lange dagen aan, met een wisselende belasting van het gebruik van Office en Winamp, via games als League of Legends tot het gelijktijdig kijken van een HD film op een scherm en het spelen van Football Manager op een tweede scherm. Daarnaast incidenteel het bewerken van foto's en het rederen van 3D modellen in Autocad of Rhino.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 850 Euro, met een flexibiliteit van 100 Euro naar boven of beneden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De apparatuur die ik weer wil inzetten zijn de reeds aanwezige monitoren (2x ASUS VC239) en mijn generieke 800 GB HDD.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben gecharmeerd van de i5-6600 met een GTX 1060 combinatie. Daarnaast is een DVD-brander een verplicht nummertje. Verder heb ik me bijna blind gestaard op de reeds aanwezige posts op dit forum en op basis daarvan reeds wat keuzes gemaakt. Dat leidt tot het volgende lijstje van componenten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 227,-€ 227,-
1Gigabyte GA-H170-HD3€ 102,95€ 102,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 285,95€ 285,95
1Sharkoon VS4-S€ 26,50€ 26,50
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Cooler Master Devastator II - Gaming Gear Combo (Blue version, Qwerty)€ 29,-€ 29,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1LG GH24NSD1 Zwart Zwart€ 11,95€ 11,95
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 70,95€ 70,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 901,15

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren qua merken, wel heb ik een voorkeur voor producten die anderen reeds in gebruik of gereviewd hebben

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een ATX moederbord gebruiken, omdat het (waarschijnlijk) wat minder priegelwerk is. Het gebruiken van mini- en micro-ATX in eerdere gebouwde pc's leidde tot ruimtegebrek. Om alles passend te krijgen moest ik bv de heatspreaders verbuigen om te zorgen dat ze de koeling van de cpu niet raken.
Goede koeling/airflow is belangrijk ivm de lange dagen die de pc gaat maken. Als dat zonder al te veel geluid kan is dat alleen maar meegenomen.

Ga je overklokken?
Nee, standaard instellingen zijn voldoende

Wat verwacht je van ons?
Ik stel het erg op prijs als jullie op twee zaken feedback kunnen geven. 1) Passen alle geselecteerde componenten bij elkaar of heb ik fouten gemaakt met geheugensnelheden, afmetingen, enzovoorts.
2) De nu geselecteerde componenten tellen op tot een bedrag dat eigenlijk net boven mijn budget ligt. Zien jullie mogelijkheden om de totale prijs nog wat te verlagen zonder met drastisch andere specs te eindigen?

Elke reactie wordt op prijs gesteld, want ik doe dit ook maar eens per 3 of 4 jaar.... Bij voorbaat dank! _/-\o_ p

• Mitch. V
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-10 12:13
CPU en Moederbord combo kan goedkoper voor nagenoeg dezelfde prestaties: Intel Core i5-6500 Boxed gecombineerd met een MSI B150 GAMING M3 voldoet echt meer dan genoeg.

Van de behuizing ben ik niet zo'n fan, ik zou eerder de Cooler Master Silencio 452 of de Fractal Design Define S nemen. Ze zijn een stuk duurder, maar dan heb je ook wat. en aangezien je wat bespaart op de CPU en mobo, kan je dat weer in je kast stoppen.

Verwijderd

Mitch. V schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:09:
CPU en Moederbord combo kan goedkoper voor nagenoeg dezelfde prestaties: Intel Core i5-6500 Boxed gecombineerd met een MSI B150 GAMING M3 voldoet echt meer dan genoeg.

Van de behuizing ben ik niet zo'n fan, ik zou eerder de Cooler Master Silencio 452 of de Fractal Design Define S nemen. Ze zijn een stuk duurder, maar dan heb je ook wat. en aangezien je wat bespaart op de CPU en mobo, kan je dat weer in je kast stoppen.
De cpu ben ik mee eens. Maar bespaart op het mobo? De M3 is zelfs duurder.

Waarom geen pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H in een mATX kast als een pricewatch: Fractal Design Core 1500 met zijn goede kwaliteit en afwerking, een pricewatch: Sharkoon S25-V met uitstekend kabelmanagement en goede prijs/kwaliteit of een pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black) met het beste van alles.