Beste allemaal,
Mijn huidige computer is serieus aan vervanging toe en dus nu op zoek naar een ander die een aantal jaren mee kan.
Ik heb het een en ander gelezen de laatste tijd maar ik ben geen expert op dit vlak vandaar graag jullie advies!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga hem gebruiken als thuispc : browsen, tekstverwerken, you tube, vakantiefoto/film bewerken. Verder wil ik graag vanaf de pc naar mijn tv kunnen streamen(plex/kodi). Heb nu nog een FHD tv maar over een paar jaar komt er ongetwijfeld UHD (60 hz) in huis. Het zou fijn wezen als de pc daartoe op voorbereid is. Voor de duidelijkheid, ik ben geen gamer. Mediacenter en algemeen gebruik staat op de voorgrond.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een richtprijs van 850 euro in mijn hoofd, inclusief assemblage en verzendkosten.
Dit laat ik doen bij Azerty (60 euro plus verzendkosten).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm met VGA/DVI aansluiting, speakers : creative inspire T10 met 3,5mm audio jack, dvdbrander (intern), muis en toetsenbord (bedraad).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk. Een goede prijs/kwaliteitverhouding vind ik belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek een futureproof (5-6 jaar) systeem dat compact, zuinig, stil is en snel werkt.
Ga je overklokken?
Overklokken? Ik zou niet eens in de praktijk weten hoe dat eruit ziet..
Als het systeem maar snel werkt, dan ben ik tevreden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag jullie feedback over de lijst die ik heb samengesteld. Passen de onderdelen bij elkaar?
Met name de combi van moederbord en processor ben ik benieuwd naar. Is er risico op temperatuur-issues?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt voor de moeite!
Mijn huidige computer is serieus aan vervanging toe en dus nu op zoek naar een ander die een aantal jaren mee kan.
Ik heb het een en ander gelezen de laatste tijd maar ik ben geen expert op dit vlak vandaar graag jullie advies!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga hem gebruiken als thuispc : browsen, tekstverwerken, you tube, vakantiefoto/film bewerken. Verder wil ik graag vanaf de pc naar mijn tv kunnen streamen(plex/kodi). Heb nu nog een FHD tv maar over een paar jaar komt er ongetwijfeld UHD (60 hz) in huis. Het zou fijn wezen als de pc daartoe op voorbereid is. Voor de duidelijkheid, ik ben geen gamer. Mediacenter en algemeen gebruik staat op de voorgrond.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een richtprijs van 850 euro in mijn hoofd, inclusief assemblage en verzendkosten.
Dit laat ik doen bij Azerty (60 euro plus verzendkosten).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm met VGA/DVI aansluiting, speakers : creative inspire T10 met 3,5mm audio jack, dvdbrander (intern), muis en toetsenbord (bedraad).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 178,90 | € 178,90 |
| 1 | Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI | € 100,95 | € 100,95 |
| 1 | WD Green HDD, 3TB | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 88,51 | € 88,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 681,16 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk. Een goede prijs/kwaliteitverhouding vind ik belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek een futureproof (5-6 jaar) systeem dat compact, zuinig, stil is en snel werkt.
Ga je overklokken?
Overklokken? Ik zou niet eens in de praktijk weten hoe dat eruit ziet..
Als het systeem maar snel werkt, dan ben ik tevreden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag jullie feedback over de lijst die ik heb samengesteld. Passen de onderdelen bij elkaar?
Met name de combi van moederbord en processor ben ik benieuwd naar. Is er risico op temperatuur-issues?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt voor de moeite!