• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-01 17:08
Ik heb hier al heel lang op lopen zoeken op internet, maar helaas niks kunnen vinden. Zijn er videorecorders met een Component (Y,Pb,Pr) aansluiting. Zon rode groen en blauwe composite aansluiting. Wie kan me hier bij helpen?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik kan met niet herinneren wanneer ik voor het laatst een videorecorder heb gebruikt. :P Volgens mij kun je dergelijke nostalgische apparaten niet/nauwelijks meer nieuw kopen.

Moet het ding perse een component aansluiting hebben? Maak je het jezelf alleen maar lastiger mee. Misschien kun je breder zoeken en eventueel gebruik maken van een verloopstukje van bijvoorbeeld scart naar component. Een videorecorder op de kop tikken met een scart aansluiting zal niet moeilijk zijn.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Zover ik weet zijn alleen D-VHS toestellen uitgerust met component (en soms HDMI).

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:13

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gewoon ergens een lokale 2dehands audiozaak binnenrennen, daar staan de videorecorders tot aan het plafond opgestapeld.

spul kost geen drol en je vindt er vast 1 met die exotische uitgang.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-01 17:08
Kan je via scart de zelfde kwaliteit behalen als met zon rode blauw en groene composite kabel of is dit een betere kwaliteit ? Ik heb de videorecorder nu via s-video aan een capture apparaat die via usb naar de pc gaat. Ik kan ook zon ding kopen die zon rode blauw en groene composite ingang heeft wordt de kwaliteit daar beter van bij mijn vhs banden? Wat isde beste capture apparaat met rode blauw en groene composite maakt niet uit hoe duur.Ik wil de videorecorder op de best mogelijke manier met mijn pc verbinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Egbert Jan op 06-10-2016 22:38 ]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 12:01

SambalBij

We're all MAD here

Denk dat S-Video je al het beste signaal gaat geven dat je zult kunnen krijgen. Je kunt wel op zoek gaan naar een apparaat met een component uitgang, of het RGB signaal uit de SCART gebruiken, maar uiteindelijk is het nog steeds een VHS tape. Op die tape staat het videosignaal ook niet in HD of RGB of component, maar als (soort) S-Video signaal. Op die tape staat een zwart/wit beeldsignaal (luma) met een apart kleursignaal (chroma) erbij. Dat is wat S-Video ook is. Composiet zal wel een slechter beeld geven; daarbij wordt het kleursignaal met het beeldsignaal samengevoegd, wat de kwaliteit niet ten goede komt.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1