Waarom alles steeds op slot?

Pagina: 1
Acties:

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Als mensen toch gewoon antwoorden op mijn topic met voor mij nuttige antwoorden, waarom worden ze dan toch op slot gegooid?
Heb zelfs topic met 20 reacties waarvan in geen enkele het woord search voorkomt (geloof ik) totdat de Mod komt met "search"en een slot.
Beetje flauw , niet?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:50

Arno

PF5A

URL :?

weet je ook om welke mod het gaat ?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Zijn er een paar.
Onder andere Jotti doet dat.
(ohw...overigens is er ook wel één terecht op slot hoor, dat was mn eerste post hier).

Verwijderd

Als het een UTFS topic is hoort ie ook op slot. Dat 20 users denken snel FF een tech-post te kunnen scoren met geblaat, is iets anders. Daar zal ook wel harder tegen worden opgetreden.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Jotti heeft zegge en schrijve EEN topic van jou afgesloten, en dat was volkomen terecht. De rest is bijna allemaal door Phreak afgesloten, en dat waren allemaal UTFS gevallen. Dus ik snap je klacht niet :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Euhmm zonder specifieke voorbeelden te noemen, kun je denk ik moeilijk dergelijke opmerkingen plaatsen he :?

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Dit is toch een forum en geen zoekmachine???

Krijg heel vaak terug van de mods: gebruik zoek.

Waarom dan een forum? Is juist zo handig dat je het hier persoonlijk kunt vragen, das nou net de lol van een forum. Als ik gewoon wat feiten wil gebruik ik wel Google of iets.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 28 juni 2001 20:13 schreef kazz1980 het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/bcobelen/faqey.gif

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Tja maar het is niet de bedoeling dat je lekker in je luie stoel vragen kunt gaan stellen, die andere mensen vervolgens voor je op gaan lossen.
Enigszins zelf dingen uitzoeken kan geen kwaad.
Op school schoot je toch ook niks op met spieken :?

Verder zijn een hele hoop vragen al honderden malen behandeld! Die 101e keer zal dan echt niks spectaculairs opleveren, tenzij de vraagstelling misschien net iets afwijkt.

Maar nu heb je nog steeds geen voorbeelden genoemd!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op donderdag 28 juni 2001 20:13 schreef kazz1980 het volgende:

Klopt, maar als de patatboer 20x op een dag de vraag 'hoe duur is een patatje mét' te horen krijgt, hangt hij ook een prijslijst op.
Krijg heel vaak terug van de mods: gebruik zoek.
Dat heb ik inderdaad die ene keer dat ik 'al jouw topics' sloot gezegd ja.

Je mag best wel een minuutje uittrekken, als het antwoord in de search staat, heb je eerder antwoord dan dat er nog mensen moeten gaan replyen op jouw topic.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Post er ook een link bij, en anders niets ofzo.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik verwees net naar de algemene FAQ van GoT, maar eerlijk gezegd staat daar nog steeds helemaal niks in beschreven over de Search functie. Dus ook niet over het feit dat het op prijs wordt gesteld als vragen die redelijk voor de hand liggen, eerst met de Search worden geprobeerd op te lossen.

Hier is al vrij lang geleden een opmerking over gemaakt, dus er zou nu zo langzamerhand toch wel een vermelding van de Search moeten staan in de FAQ?

Het NIET gebruiken van de Search door newbies is de grootste bron van ergenis op het forum, dus waarom wordt die Search niet een beetje gepromoot in de FAQ. Of laat op z'n minst zien dat de functie bestaat!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Sorry, Jotti. Al die keren: foutje....
Was toevallig de eerste naam die me te binnen schoot.
No offense!

Die vergelijking met de patatboer is inderdaad sterk!
Maar toch blijf ik het flauw vinden in een aantal gevallen zoals: 2 PC's in 1?? (hier is een voorbeeld!!).
In de search niet gezien (kan er best zijn, maar niet tegengekomen (2 PC's in één lange desktop)). Veel reactie op gehad van mensen waaronder veel nuttige tips en een plaatje.

En toch op slot: is al een keer langs geweest...
Vinnik beetje flauw dan.

Das ook waar ja. Toen ik hier als complete newbie kwam kreeg ik meteen heel veel UTFS naar m'n hoofd gegooid. Wist toen niet eens wat het betekende, maar het is niet echt een leuke binnenkomer op een site/forum.

Verwijderd

Tja, dat klopt wel, maar neem nu als voorbeeld de vraag die je zojuist in NOS hebt gesteld over het zetten van de tijd onder linux; dat is ook een aardig basis commando onder linux en had je zo zelf op kunnen zoeken.
Het staat gegarandeerd in de search, omdat ik een identiek antwoord al eens eerder gegeven heb.

Je kan het vergelijken met het verzetten van de tijd onder windows; die vraag zou je waarschijnlijk niet eens hebben durven stellen.

Maar goed er wordt inderdaad wel eens te snel UTFS geroepen i.p.v. dat men het nog een keertje uitlegt.

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:30
Ik ben een huisgenoot van Kazz (met iets meer GoT ervaring), en had eerst ff voor hem gezocht (elke keer komt die jongen maar bij me uithuilen dat ze 'm op GoT telkens uitschelden met UTFS :) ), maar er was echt niets over te vinden in de search.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op donderdag 28 juni 2001 20:24 schreef kazz1980 het volgende:

No offense!
None taken! :)
Maar toch blijf ik het flauw vinden in een aantal gevallen zoals: 2 PC's in 1?? (hier is een voorbeeld!!).

In de search niet gezien (kan er best zijn, maar niet tegengekomen (2 PC's in één lange desktop)). Veel reactie op gehad van mensen waaronder veel nuttige tips en een plaatje.
Mjah, misschien dat ie open had kunnen blijven... maar ja, in Phreaks beslissing kan ik me ook wel vinden. Ik had em misschien niet gesloten. Als ik reguliere DOC bezoeker was geweest en net al een ander topic daarover had gezien misschien weer wel. Tja.
[..]veel UTFS naar m'n hoofd gegooid.
[..]is niet echt een leuke binnenkomer op een site/forum.
Nee dat ben ik met je eens... en al is de boodschap waar, dan nog mag een (flink) aantal mensen het idd wel wat vriendelijker brengen. UTFS en RTFM zijn idd niet al te vriendelijke kreten. Maar de boodschap (search gebruiken) kan wel degelijk waar zijn (en dat is ie vaak ook).

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 20:19 schreef Jotti het volgende:
Klopt, maar als de patatboer 20x op een dag de vraag 'hoe duur is een patatje mét' te horen krijgt, hangt hij ook een prijslijst op.
Ooeoeooee .. die moet ik onthouden :D

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Dat van dat Linux-commando had ik inderdaad even uitbesteed aan platypussy die meer ervaring heeft met dit forum. Die kont het zo gauw ook niet vinden. Gelukkig nam je (Nelske) wel even de moeite om (voor de zoveelste keer?) te antwoorden.
Daar zouden veel anderen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Ik geef toe een aantal van mijn (eerste) topics zijn terecht gesloten. Maar vooral degene die ik net noemde zit me iets dwars.

Is toch een heel specifieke vraag over iets dat ik van plan ben.
Als ik dat plaatje probeer in te voeren in de search komt er niks terug denk ik....

Maar goed. Er is me wel veel duidelijk geworden (vooral dankzij die patatboer-opmerking).

Pagina: 1