Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huisdiertje1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-09 11:02
Mijn vraag
Ik zou graag een WhatsApp groep willen beginnen (of met een andere/vergelijkbare app) waarin een grote groep mensen zitten (+100) maar waar maar een beperkt aantal mensen (2-5) iets kunnen zeggen of delen en de rest het alleen kan lezen. De informatie die gedeeld wordt is informatief en we willen geen discussies of onzinnige gesprekken, nutteloze afbeeldingen, etc in deze groep (voor iedereen die in een groepsapp zit vast herkenbaar :9 ). Vandaar dat we de overigen graag zouden willen blokkeren. Iemand enig idee of dit met WhatsApp kan (kon tot dusver niet vinden) of met een andere app? Graag beschikbaar op Android, iOS en als het even kan Windows.

Relevante software en hardware die ik gebruik
WhatsApp of vergelijkbare berichten apps.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
WhatssApp, Telegram, Google

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik verplaats je topic even van TGA -> AND, aangezien daar meer 'algemene android apps' staan.

Telegram heeft wel zoiets als kanalen. Heb je dat al geprobeerd?

Verder hoe ga je al die 100 mensen overtuigen om een losse app te installeren. Wat wordt / is het doel van de app?

[ Voor 63% gewijzigd door rens-br op 06-10-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

E-mail? Distributielijst. Iedereen in BCC en paar mensen die de lijst kunnen benaderen.

Anders Telegram met channels functie, doet ook wat jij wilt.

[ Voor 111% gewijzigd door Tsurany op 06-10-2016 09:55 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huisdiertje1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-09 11:02
Thanks voor jullie reactie (en het verplaatsten van dit topic)

Telegram kende ik, gebruik het nooit, maar kanalen kende ik niet. Ik ga me er in verdiepen.

De reden waarom we het op deze manier willen doen is dat mensen het wel kunnen lezen maar niet de mogelijkheid kunnen hebben om in de groep te reageren. Als 100 man op 1 bericht gaan reageren is het einde zoek en worden het elle lange gesprekken. Verder kun je op deze manier mensen sneller bereiken dan via E-mail want via E-mail en distributielijst hadden wij ook al bedacht maar op deze manier zullen mensen het sneller lezen denken we. En ja, mensen zullen dus in de meeste gevallen een extra app moeten installeren. Maar hoeveel app's heeft menig ging op zijn of haar telefoon al staan die al nooit gebruikt worden, dan kan er wel 1 bij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat hangt van je doelgroep af en het soort informatie. Als het echt relevante informatie is en snel gelezen moet worden is een aparte app voor velen wel de moeite waard. Maar semi relevante informatie die ook prima later gelezen kan worden ontvang ik veel liever per mail dan nog een app moeten installeren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N