Een vriend van mij wilde graag een nieuwe game computer. Ik heb hem aangeboden om dit op papier te zetten voordat wij hem in de herfstvakantie bouwen gaan. Met computers slopen heb ik enige ervaring, maar mijn computerbouw kennis berust voornamelijk op video's en forumposts.
Ik zou graag de laatste foutjes eruit willen krijgen voordat we hem gaan bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal voornamelijk voor games worden gebruikt. Echter moet het ook wel dingen voor school kunnen doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn vriend heeft maximaal €2200 over voor de computer. Dit is inclusief verzendkosten en dingen zoals statische-bandje. Liever blijft het bedrag rond de €2000 zodat er meer geld over blijft voor games.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis en muismat.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende SSD om software en games hierop te plaatsen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals hierboven al genoemd heb ik geen ervaring met specifieke merken. Mocht er echter een onbetrouwbaar merk tussen zitten, zou ik dat graag willen weten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn vriend wilde geen waterkoeling in zijn systeem ivm eventuele lekkage (al is de kans nog zo klein). Wifi verbinding is niet nodig; Hij heeft kabel.
Ga je overklokken?
Niet overkokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik had zelfs nog enige twijfels over, zowel de koeling, als de voeding. Is de koeling overkill als er niet overgeklokkt gaat worden? Is de voeding wel van voldoende kwaliteit? Over het moederbord werd veel gezegd over een Franse handleiding. Is deze handleiding noodzakelijk of alleen al zeer praktisch wanneer je voor de eerste keer een pc bouwt?
Alvast bedankt
Computer (en benodigdheden):
Ik zou graag de laatste foutjes eruit willen krijgen voordat we hem gaan bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal voornamelijk voor games worden gebruikt. Echter moet het ook wel dingen voor school kunnen doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn vriend heeft maximaal €2200 over voor de computer. Dit is inclusief verzendkosten en dingen zoals statische-bandje. Liever blijft het bedrag rond de €2000 zodat er meer geld over blijft voor games.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis en muismat.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende SSD om software en games hierop te plaatsen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals hierboven al genoemd heb ik geen ervaring met specifieke merken. Mocht er echter een onbetrouwbaar merk tussen zitten, zou ik dat graag willen weten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn vriend wilde geen waterkoeling in zijn systeem ivm eventuele lekkage (al is de kans nog zo klein). Wifi verbinding is niet nodig; Hij heeft kabel.
Ga je overklokken?
Niet overkokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik had zelfs nog enige twijfels over, zowel de koeling, als de voeding. Is de koeling overkill als er niet overgeklokkt gaat worden? Is de voeding wel van voldoende kwaliteit? Over het moederbord werd veel gezegd over een Franse handleiding. Is deze handleiding noodzakelijk of alleen al zeer praktisch wanneer je voor de eerste keer een pc bouwt?
Alvast bedankt
Computer (en benodigdheden):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 317,- | € 317,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 77,- | € 77,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | € 681,23 | € 681,23 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Samsung U28E590DS Zilver, Zwart | € 369,- | € 369,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 28,49 | € 28,49 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty) | € 48,50 | € 48,50 |