Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe ultrabook gezocht met spoed

Pagina: 1
Acties:

• KayJee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-10 11:15
In maart mijn huidige ultrabook, Asus zenbook UX305UA gekocht, na veel gedoe en gezeik er mee besloten deze terug te brengen, krijg er gelukkig het volledige aankoopbedrag voor terug. Nu ben ik dus snel op zoek naar een nieuwe ultrabook aangezien ik deze dagelijks voor school nodig heb. Ben zelf op dit moment niet meer zo op de hoogte van wat er verkrijgbaar is voor een goeie €1000 vandaar dat ik uitwijk naar dit forum voor advies.
Eisen: lange accuduur(goeie 8-10 uur op office en browsen), Full HD scherm, Lichtgewicht, 13", verlicht toetsenbord is een pré, USB-C mag mits er ook minimaal 2 gewone (USB 3.0) aansluitingen op zitten.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk office, youtube, soundcloud, Netflix etc.

Wat is je budget?
€1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja laptop gaat dagelijks mee naar school, dus eis is 13" en lange accuduur, een goeie 8-10 uur

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Na mijn huidige ervaring met Asus een beetje betwijfeld of ik er wel bij moet blijven, Nieuwe zenbook UX310UA spreekt me wel weer heel erg aan. Ik twijfel op dit moment ook heel erg om over te stappen op Apple.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik zou dan lekker gaan voor een 13" Macbook Air, echter zijn updates hieraan wel 'imminent'. Het advies van MacRumors is dan ook op dit moment niet te kopen: http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Air.

Echter zou hij wel perfect zijn voor wat je beschrijft. Accuduur 12 uur, lichtgewicht, 13". Alleen €99 duurder dan je budget.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:15
Mag ik vragen wat het gezeik was met de asus? hardware problemen of voldeed hij niet aan de wensen?

• Vince23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-08 16:23
Daar ben ik ook geïnteresseerd in, aangezien ik van plan ben een ux310ua te kopen.

Ik ben ook lang opzoek geweest naar een voor onder de 1000€, en ik kwam voornamelijk uit bij de asus zenbooks of de hp envy 13, maar deze heeft over het algemeen slechte commentaar. Verder heb je ook nog als optie een lenovo thinkpad 13 of een lenovo ideapad 710s.

Ik ga voor de zenbook ux310ua , voornamelijk vanwege de goede ervaringen met asus en ook door de toch vrij goede reviews. Het enigste waar ik bang voor ben is de ventilator die soms luid is volgens sommigen.

Nu, moest mac bij jou een optie zijn, dan zou ik zeker voor de macbook air gaan, prachtig product, het is mijn huidige laptop en ik moet die nu wegdoen vanwege de overstap naar windows voor mijn studie, maar met spijt in het hart. Wel zou ik dan wachten op de vernieuwing die er hoogstwaarschijnlijk zit aan te komen deze maand/november. Helaas is dat natuurlijk niet 'snel' te noemen...

• KayJee
jaspov schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:45:
Mag ik vragen wat het gezeik was met de asus? hardware problemen of voldeed hij niet aan de wensen?
Eerst problemen met de netwerkadapter, deze vond op een gegeven moment nog maar weinig netwerken. Later verbond hij gewoon helemaal niet meer met netwerken en moest de pc opnieuw opgestart worden eer het weer wilde werken. Daarna werkte opnieuw starten ook niet eens meer. Toen voor het eerst teruggegaan, bij coolblue de boel laten resetten en een hele waslijst met 'onzin' netwerkadapters laten verwijderen. Na een tijdje googlen erachter gekomen dat dit door een kms.exe van office kwam. Die verwijderd, echter probleem bleef aanhouden. Dus weer terug naar coolblue, laptop opnieuw laten installeren met nieuwe versie van windows. Na een tijdje begonnen daarmee de problemen, laptop liep 4-5 keer per dag vast voor een halve minuut, soms bleef die vast hangen en moest de boel weer opnieuw gestart worden met als gevolg dat ik steeds office dingen half kwijt was :( daar bovenop afgelopen week ook nog een bluescreen of death gekregen en toen was ik er helemaal klaar mee.
Vince23 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:25:
Daar ben ik ook geïnteresseerd in, aangezien ik van plan ben een ux310ua te kopen.

Ik ben ook lang opzoek geweest naar een voor onder de 1000€, en ik kwam voornamelijk uit bij de asus zenbooks of de hp envy 13, maar deze heeft over het algemeen slechte commentaar. Verder heb je ook nog als optie een lenovo thinkpad 13 of een lenovo ideapad 710s.

Ik ga voor de zenbook ux310ua , voornamelijk vanwege de goede ervaringen met asus en ook door de toch vrij goede reviews. Het enigste waar ik bang voor ben is de ventilator die soms luid is volgens sommigen.

Nu, moest mac bij jou een optie zijn, dan zou ik zeker voor de macbook air gaan, prachtig product, het is mijn huidige laptop en ik moet die nu wegdoen vanwege de overstap naar windows voor mijn studie, maar met spijt in het hart. Wel zou ik dan wachten op de vernieuwing die er hoogstwaarschijnlijk zit aan te komen deze maand/november. Helaas is dat natuurlijk niet 'snel' te noemen...
Luidde ventilator heb ik met de ux305 geen problemen mee gehad, heb echter wel gelezen dat die van de ux310 luid ondervonden wordt, maar dat kan natuurlijk ook subjectief zijn, bijv. Iemand die van een passief gekoelde laptop afkomt.

Waarom de MBAir tegenover de MBP? Zelf zou ik namelijk eerder voor de mbp gaan aangezien ik het tn paneel van de Air echt té verouderd vindt en helaas heb ik inderdaad niet de tijd om te wachten op de refresh. Idealiter zou ik maandag een nieuwe laptop willen hebben.

• jaspov
Helder, dacht wellicht dat je toetsenbord niet prettig vond of iets anders wat helpt. Macbook of Dell xps 13 (de nieuwe is ook met korting net boven budget). De XPS is toch wel een van de degelijkste windows machines.

• Goudstalen
  • Laatst online: 19:08
KayJee schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:04:
[...]

Waarom de MBAir tegenover de MBP?
Omdat je aangaf een budget van 1000 euro te hebben en een MBPr begint bij 1330 euro (voor studenten), en dan heb je ook nog maar 128GB opslag.

Reviews heb ik voor de rest niet gelezen, maar in de Pricewatch zie ik zo vlug het volgende staan:

pricewatch: Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH

pricewatch: Lenovo ThinkPad 13 20GJ0048MH

pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360CA-C4060T

pricewatch: HP Envy 13-d020nd

• KayJee
jaspov schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:07:
Helder, dacht wellicht dat je toetsenbord niet prettig vond of iets anders wat helpt. Macbook of Dell xps 13 (de nieuwe is ook met korting net boven budget). De XPS is toch wel een van de degelijkste windows machines.
Welke korting is dat? De prijs die ik op de dell site zie voor de xps i5/256gb is €1300
DGonlag2 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:13:
[...]

Omdat je aangaf een budget van 1000 euro te hebben en een MBPr begint bij 1330 euro (voor studenten), en dan heb je ook nog maar 128GB opslag.

Reviews heb ik voor de rest niet gelezen, maar in de Pricewatch zie ik zo vlug het volgende staan:

pricewatch: Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH

pricewatch: Lenovo ThinkPad 13 20GJ0048MH

pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360CA-C4060T

pricewatch: HP Envy 13-d020nd
Ohja stom van me, besluit ik over tegaan op apple dan verkies ik de pro boven de air en dan kost het me maar wat meer, had ik er bij moeten vermelden. Heb nog wel mijn twijfels bij de overstap, voornamelijk omdat ik altijd anti-apple ben geweest maar door het gezeik met mijn huidige en vorige laptop(toshiba sattelite) neig ik hier toch wel steeds meer naar.

• jaspov
Er is een dell kortingtopic hier, er is nu een code met EUR 100 korting en er zijn soms 10% kortingscodes te krijgen (voor oa studenten).

• Goudstalen
  • Laatst online: 19:08
Alleen bij Dell wel rekening houden met dat een kortingscode als student krijgen wel een tijd kan duren. Heb er ooit een aangevraagd en nooit wat over teruggehoord. Later nog eens een een mail gestuurd en toen na een paar dagen antwoord gekregen. Niet echt betrouwbaar in ieder geval.

Heb nu zelf een Macbook Pro Retina 13". Dat is inderdaad een prachtige laptop, met een geweldig scherm, accuduur en ook lekker licht en goede bouwkwaliteit. Wat mij betreft het geld meer dan waard. Vooral de touchpad is ongelooflijk fijn. Lijkt misschien niet zo belangrijk, maar zou zo'n force touch niet meer willen missen. Veel fijner in gebruik dan een muis vind ik persoonlijk.

• Frandroid
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-11 17:24
Even dit topic volgen, zit zelf met een soortgelijke vraag :)
jaspov schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:24:
Er is een dell kortingtopic hier, er is nu een code met EUR 100 korting en er zijn soms 10% kortingscodes te krijgen (voor oa studenten).
Een code voor korting? Welke dan, als ik vragen mag. Ik zie hem niet op de site staan. En weet je toevallig of hij stackable is met de vip code?

• KayJee
Frandroid schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:38:
Even dit topic volgen, zit zelf met een soortgelijke vraag :)

[...]

Een code voor korting? Welke dan, als ik vragen mag. Ik zie hem niet op de site staan. En weet je toevallig of hij stackable is met de vip code?
Even het kortingstopic lezen. Voor een kortingcode moet je mailen met Dell_EMEA_VIP@Dell.com en dan zouden ze binnen een paar werkdagen moeten reageren. Heb dit zelf in maart tijdens mijn zoektocht al eens geprobeerd, echter geen reactie gehad.

• Frandroid
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-11 17:24
KayJee schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:47:
[...]

Even het kortingstopic lezen. Voor een kortingcode moet je mailen met Dell_EMEA_VIP@Dell.com en dan zouden ze binnen een paar werkdagen moeten reageren. Heb dit zelf in maart tijdens mijn zoektocht al eens geprobeerd, echter geen reactie gehad.
Yes die heb ik al, die vip code. Via de chat gekregen overigens, ging heel makkelijk. Misschien ook een idee voor de TS. Had het over die code voor €100 korting, die staat nog niet in het kortingstopic.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04:12
Via de HP student store is de HP Spectre 13-4110nd nu €950.
Heb 'm zel ook :P

• KayJee
Even een update: vandaag langs de coolblue geweest om mijn huidige laptop te retourneren. Geld terug optie was niet meer mogelijk dus ik heb nu het nieuwe model gekregen, zenbook ux305ua-fc0024T, i5/256gb. Echter heb ik mijn zinnen al gezet op een MBP, dus deze Asus wordt verkocht. Laptop zit in de doos en is nog netjes gesealed met factuur en alles er bij. Winkelprijs is €900, ik bied hem te koop aan voor €850, bij interesse kun je contact met me opnemen via pm!
Pagina: 1